Η Lotus παρουσίασε ένα teaser του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου, διάδοχο της εμβληματικής Elise. Το μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026 και θα χρησιμοποιεί μια νέα πλατφόρμα που αναπτύσσεται από τη βρετανική μάρκα για χρήση σε μελλοντικά ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα, καθώς και στην επόμενη Alpine A110. Η Lotus, που πλέον ανήκει στην κινεζική εταιρεία Geely, ανακοίνωσε ότι η νέα Emira θα είναι το τελευταίο της μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού στο μέλλον κάθε καινούρια Lotus θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και θα βασίζεται σε μια σειρά από νέες πλατφόρμες.
Η επόμενη Lotus έχει την κωδική ονομασία «Type 132» και είναι ένα μεγάλο SUV που θα κατασκευάζεται στην Κίνα μαζί με ένα μελλοντικό τετράθυρο GT γνωστό ως «Type 133» και ένα μεσαίου μεγέθους SUV, με την κωδική ονομασία «Type 134». Αυτό το off-road θα αποτελέσει τη βάση μιας μελλοντικής ψηλότερης Alpine.
Μέσα σε αυτόν τον καταιγισμό μοντέλων που η εταιρεία ονομάζει «lifestyle» και θα βασίζονται στην πλατφόρμα Premium Architecture, η Lotus επιβεβαίωσε τα σχέδια της για αυτό το αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, που θα κατασκευάζεται στη βάση της, στο Hethel, χρησιμοποιώντας μια νέα πλατφόρμα που ονομάζεται E-Sports. Αυτό το αυτοκίνητο θα είναι ένας ηλεκτρικός διάδοχος της Elise και θα βρεθεί δίπλα στην Emira με συμβατικό κινητήρα.
Η εικόνα teaser παρουσιάζει μια σιλουέτα που θυμίζει την Esprit, στη γραμμή οροφής, στα παράθυρα και στο εμπρός μέρος. Οι έντονες γωνίες πάνω από τον μπροστινό και τον πίσω άξονα παραπέμπουν περισσότερο στην πιο πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων επιδόσεων της μάρκας, αντλώντας έμπνευση από τις Evija και Emira.
Μαζί με τη δημοσίευση του teaser, η μάρκα επιβεβαίωσε ότι συνεργάζεται με την εξειδικευμένη στις μπαταρίες εταιρεία Britishvolt για την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας μπαταριών που θα είναι σημαντικές για το μοντέλο. Μέσα από τη συνεργασία θα αναπτυχθεί ένα πακέτο κυψελών μπαταρίας επόμενης γενιάς, που θα χρησιμοποιηθεί σε αμιγώς ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα της Lotus. Η τεχνολογία αυτή θα χρησιμοποιηθεί πιθανότατα σε αυτοκίνητα που βασίζονται στην πλατφόρμα E-Sports και θα χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό πίσω υποπλαίσιο που ονομάζεται LEVA. Με αυτό το υποπλαίσιο η μπαταρία μπορεί να τοποθετηθεί είτε κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου είτε κάθετα πίσω από την καμπίνα των επιβατών, για να παρέχει παρόμοια κατανομή βάρους και κέντρο βάρους με ένα κλασικό σπορ βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με τον κινητήρα στη μέση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lotus, Matt Wendle, δήλωσε: «Η Lotus είναι στην ευχάριστη θέση να συνεργάζεται με τη Britishvolt για την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας κυψελών μπαταρίας για να δείξει τη συναρπαστική απόδοση που μπορεί να προσφέρει ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Lotus. Αυτά είναι τα πρώτα συναρπαστικά βήματα στο ταξίδι προς ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο από τη Lotus.»
Πηγή: Motorone.gr