Quantcast

Gigafactories: Έργα 790 GWh στην Ευρώπη έως το 2030

Η Ευρώπη έτοιμη να πρωταγωνιστήσει στην κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η Ευρώπη έχει γίνει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στον τομέα των Giga Factories για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.  Ουσιαστικά, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Benchmark Minerals, έχουν ξεκινήσει έργα συνολικής ισχύος 789,2 GWh έως το 2030, επίπεδο ίσο με λίγο περισσότερο από το 14% των 5.452 GWh που προβλέπονται παγκοσμίως, επαρκές για να υποστηρίξει τη συναρμολόγηση σχεδόν 15 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και πάνω από έξι φορές υψηλότερα από αυτά που υποδεικνύονταν το 2018, όταν ο «αγωγός» είχε χώρους 120 GWh (αρκετά για να τροφοδοτήσει 2,2 εκατομμύρια EVs).

Μεγάλοι προμηθευτές

Η έκθεση παρέχει επίσης μια επισκόπηση των μεγάλων προμηθευτών μπαταριών.  Μέχρι το τέλος του 2022, η Ευρώπη θα έχει επτά εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων της LG Chem στην Πολωνία (32 GWh), της Samsung Sdi στην Ουγγαρία (20 GWh), της Northvolt στη Σουηδία (16 GWh), της SK Innovation στην Ουγγαρία ( 7,5 GWh) και Envision AESC στο Ηνωμένο Βασίλειο (1,9 GWh).  Η λίστα θα υποστεί βαθιές αλλαγές το 2030 με την έναρξη λειτουργίας 27 gigafactories από 18 διαφορετικές εταιρείες.  Έως και 17 εργοστάσια με ελάχιστη δυναμικότητα 1 GWh θα κατασκευαστούν από συνεργασίες που θα ξεκινήσουν κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως οι όμιλοι Volkswagen, Stellantis ή Renault.  Επιπλέον, η Benchmark Minerals δίνει έμφαση στο εργοστάσιο που θα κατασκευάσει η Tesla στα περίχωρα του Βερολίνου. Το εργοστάσιο θα πρέπει να φτάσει, το 2026, σε χωρητικότητα 75 GWh και, το 2030, 125 GWh, καθιστώντας έτσι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό gigafactory και δεύτερο στον κόσμο πίσω από το Όστιν του Τέξας.  Πίσω από την Tesla θα είναι η Northvolt, με χωρητικότητα 92 GWh, και η κινεζική Catl, η οποία έχει ένα έργο 80 GWh στην Ερφούρτη (Γερμανία).  Την τέταρτη θέση θα καταλάβει η LG με 67 GWh και την πέμπτη η Acc, η κοινοπραξία Stellantis, Total και Mercedes, η οποία σχεδιάζει τρία εργοστάσια μεταξύ Γερμανίας, Γαλλίας και Ιταλίας για τουλάχιστον 64 GWh (της τρίτης τοποθεσίας στο Termoli δεν υπάρχουν ακόμη λεπτομέρειες).