Νίκος Μιχαλόπουλος
Πράγματι η GTS είναι γεγονός. Η συντομογραφία που επέλεξε η Ferrari για την ανοιχτή έκδοση της 296 είναι ακριβώς αυτή, σε συμφωνία με την αντίστοιχη της berlinetta (GTB). Μαζί με το αμάξωμα και το υβριδικό σύστημα κίνησης, η 296 GTS μοιράζεται ολόκληρο το τεχνικό του υπόβαθρο. Ωστόσο ο ίδιος ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου που επικεντρώνεται στην οδηγική ευχαρίστηση σε ένα υψηλότερο επίπεδο, ενισχύεται από την απαράμιλλη πινελιά της ανοιχτής οροφής, της ελευθερίας και της αίσθησης του αέρα.
Η αναδιπλούμενη σκληρή οροφή
Για να γίνει εφικτό αυτό τοποθετήθηκε μια αναδιπλούμενη σκληρή οροφή που χρειάζεται 14 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει την διαδικασία ανοίγματος και κλεισίματος, ακόμη και σε κίνηση έως και 45 km/h. Το κάλυμμα χωρίζεται σε δύο μέρη, τα οποία στεγάζονται πάνω από το μπροστινό μέρος του κινητήρα, χωρίς να επηρεάζουν ούτε τα χαρακτηριστικά απαγωγής θερμότητας που αναπτύσσεται στον χώρο του κινητήρα ούτε την σχεδίαση. Το Centro Stile της Ferrari, υπό την ηγεσία του Flavio Manzoni, παρουσίασε ένα γυάλινο πάνελ στο πίσω μέρος του χώρου του κινητήρα που επιτρέπει την θέα στο νέο V6, ενώ με την οροφή ανοιχτή, η καμπίνα επιβατών και το πίσω μέρος χωρίζονται από ένα κάθετο ηλεκτρικό ρυθμιζόμενο πίσω τζάμι.
Σημείο αναφοράς
Η καρδιά αυτής της νέας δημιουργίας του Cavallino είναι η ίδια με την GTB. Ο ολοκαίνουργιος 3.0 V6 biturbo F163 με γωνία 120° μεταξύ των κυλίνδρων. Αυτή η θερμική μονάδα, χάρη στην ισχύ των 663 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. (με περιοριστή στις 8.500), επέτρεψε στη Ferrari να θέσει ένα νέο σημείο αναφοράς μεταξύ των αυτοκινήτων δρόμου όσον αφορά τη συγκεκριμένη ισχύ αποδίδοντας 221 ίππους/λίτρο.
Οι ιδιαιτερότητες της GTS
Υπάρχουν επίσης ιδιαιτερότητες στον V6 σε σύγκριση με αυτόν που προορίζεται για την GTB. Η κύρια διαφορά εντοπίζεται στη διαφορετική αρχιτεκτονική του λεγόμενου συστήματος προσαγωγής νότων εξάτμισης “hot pipe”. Όπως στην coupé “πιάνει” τον ήχο του συστήματος επεξεργασίας εκπομπών. Αλλά εδώ έχει επανασχεδιαστεί ως συνέπεια του διαφορετικού σχήματος του χώρου του κινητήρα, που τροποποιήθηκε στην GTS για να στεγάζει την οροφή όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με αυτήν ανοιχτή.
Ηλεκτρικός κινητήρας και μπαταρία
Η θερμική μονάδα, επίσης στην 296 GTS, συνοδεύεται από ηλεκτρική που προσθέτει 167 ίππους και η οποία ανεβάζει την συνολική ισχύ στους 830 ίππους, επιτρέποντάς της ταυτόχρονα να διανύσει έως και 25 χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων και έως 135 km/h μέγιστη ταχύτητα. Ο ηλεκτροκινητήρας, που βρίσκεται κάτω από τον στροφαλοφόρο άξονα, μεταξύ του κύριου κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων (η τελευταία παραλλαγή του διπλού συμπλέκτη DCT), συνδέεται μέσω του τελευταίου μόνο με τους πίσω τροχούς και τροφοδοτείται από μια πολύ συμπαγή μπαταρία, συνολικής χωρητικότητας 7,45 kWh.
Περισσότερα από 315 Nm ροπής
Η λογική της λειτουργίας αυτής της μονάδας αξονικής ροής είναι παρόμοια με αυτή της Formula 1 MGU-K που επαναφορτίζει την μπαταρία, η οποία είναι τοποθετημένη πίσω από τα καθίσματα, εκκινεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυρίως αυξάνει την απόδοσή του στη φάση της επιτάχυνσης, όταν μπορεί να αποδώσει επιπλέον ροπή 315 Nm.
Αεροδυναμική απόδοση
Όπως όλες οι Ferrari τελευταίας γενιάς, η 296 GTS δίνει επίσης μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική, το κύριο στοιχείο στον καθορισμό αυτής της πτυχής είναι μια νέα ενεργή πίσω αεροτομή. Προερχόμενο από την LaFerrari, το στοιχείο αυτό (διαθέσιμο στο επίπεδο εξοπλισμού Assetto Fiorano) είναι ικανό να παράγει 360 kg στο πίσω μέρος με ταχύτητα 250 km/h. Ακόμη και στη λειτουργία “Low drag” αυτή η τιμή εξακολουθεί να είναι υψηλή – 260 kg.
Το σύστημα 6w-CDS
Στο μέτωπο των ηλεκτρονικών, μία από τις πιο καινοτόμες λύσεις, προφανώς από κοινού με το 296 GTB, είναι ο λεγόμενος «6-way Chassis Dynamic Sensor», ένας αισθητήρας που έχει σχεδιαστεί για να επιτυγχάνει μέγιστη απόδοση με βάση τα όρια πρόσφυσης των πίσω ελαστικών. Προκειμένου να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά τις στροφές και την αντίσταση πέδησης. Επίσης χάρη στη συμβολή του Abs Evo, ενός συστήματος ικανού να βελτιστοποιήσει τη δράση πέδησης ενεργώντας σε συνδυασμό με την ενεργή αεροδυναμική και των μαγνητορεολογικών αμορτισέρ SCM-Frs για μείωση αποστάσεων ακινητοποίησης: -8,8% σε σύγκριση με το F8 Spider στα 200-0 km/h.
Οι λειτουργίες του eManettino
Επίσης, στην GTS υπάρχει επίσης το νέο “eManettino”, το οποίο προσφέρει τους ίδιους τέσσερις τρόπους οδήγησης με την GTB: eDrive (για ηλεκτρική οδήγηση, έως 25 km το πολύ και με ταχύτητα 135 km / h), Hybrid ( την προεπιλεγμένη λειτουργία, η οποία απενεργοποιεί τη θερμική όταν δεν απαιτείται μέγιστη απόδοση), Performance (ο θερμικός κινητήρας είναι πάντα ενεργός αλλά ευνοεί τη διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας) και Qualify (στο οποίο το σύστημα μετάδοσης κίνησης ευνοεί τη μέγιστη απόδοση).
Εβδομήντα κιλά περισσότερα από την Coupe
Αξιοσημείωτες είναι επίσης οι παρεμβάσεις ενίσχυσης στο πλαίσιο της GTS, οι οποίες οδήγησαν σε αύξηση κατά 50% της στρεπτικής ακαμψίας σε σχέση με την GTB και 8% σε σύγκριση με την F8 Spider, χάρη σε μια σειρά επεμβάσεων στις περιοχές των δύο πυλώνων και σε αυτή των πλευρικών σημείων. Ωστόσο, αυτές οι επεμβάσεις δεν επηρέασαν υπερβολικά το βάρος. Το συνολικό βάρος της 296 GTS είναι 1.540 κιλά (70 περισσότερα από το GTB). Η αναλογία βάρους προς ισχύ είναι 1,86 kg / CV.
Η κορυφαία έκδοση Assetto Fiorano
Η 296 GTS διατίθεται στην κορυφαία έκδοση Assetto Fiorano (όπως προαναφέρθηκε), η οποία περιλαμβάνει αμορτισέρ Multimatic, πολλά εξαρτήματα αμαξώματος (όπως τα πάνελ των θυρών), ελαστικά Michelin Sport Cup 2R για χρήση σε πίστα και δίχρωμο αμάξωμα που αποτίει φόρο τιμής στην 250 Le Mans.