Ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς, καταγράφεται υστέρηση στην ανάπτυξη των δημόσιων σταθμών φόρτισης των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Αυτό επισημαίνεται στα αποτελέσματα μιας ερευνάς που πραγματοποιήθηκε από τον ερευνητικό οργανισμό Bloomberg New Energy Finance.
Ειδικότερα στην Κίνα, αναλογεί ένας ταχυφορτιστής ανά 16 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα(EV). Στις ΗΠΑ η αναλογία είναι ένας ταxυφορτιστής ανά EV. Στην Ολλανδία, η οποία έχει την πιο καλή αναλογία φορτιστή προς EV, διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι φορτιστές είναι χαμηλής απόδοσης.
Στη Γερμανία, η αναλογία αυξήθηκε από 8 EV ανά δημόσιο σημείο φόρτισης το 2019 σε 20 το 2021.
Η αναλογία των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν σε σχέση με το δημόσιο σημείο φόρτισης παγκοσμίως αυξήθηκε σε 9,2 στο τέλος του περασμένου έτους, από 7,4 στο τέλος του 2020.
Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς το 2021 ήταν μια χρονιά με υψηλό όγκο πωλήσεων οικολογικών οχημάτων plug-in. Ο παγκόσμιος όγκος των πωλήσεων άγγιξε τα 6,6 εκατ. μονάδες, αναφέρει το Automotive News Europe.
Στη ερευνά επισημαίνεται ότι για να υπάρξει καλύτερη αναλογία μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δημόσιων φορτιστών απαιτούνται περισσότερες ιδιωτικές επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης. Επίσης, πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των επισκέψεων σε κάθε φορτιστή για να υπάρχει οικονομική απόδοση από την επένδυση της κάθε εταιρείας.
Πολλοί σταθμοί έχουν χαμηλό ποσοστό χρήσης λόγω των περιορισμένων επισκέψεων από τους κάτοχους αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.
Οι περισσότεροι γρήγοροι φορτιστές χρειάζονται περίπου μεταξύ 8 και 10 συμβάντων φόρτισης την ημέρα για να έχουν μια ικανοποιητική οικονομική απόδοση για τον επενδυτή, σύμφωνα με τον ερευνητικό οργανισμό Bloomberg New Energy Finance.
Ο ακριβής αριθμός εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις τιμές, τις ταχύτητες χρέωσης, το κόστος, τα τέλη, την κρατική υποστήριξη και πολλές άλλες οικονομικές παραμέτρους.