Ο Όμιλος Volkswagen αναζητά επενδυτή για να αναλάβει το εργοστάσιό του στην Καλούγκα, νοτιοδυτικά της Μόσχας, όπου η παραγωγή σταμάτησε αμέσως μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.
Η VW ανέφερε ότι εξετάζει διάφορα σενάρια για το μέλλον της επιχείρησής της στη Ρωσία και μια επιλογή ήταν να πουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία σε τρίτο μέρος. Δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση, δήλωσε η VW στο Automotive News Europe.
Η πιθανή πώληση αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Το εργοστάσιο, στο οποίο η VW έχει επενδύσει περισσότερα από 1 δισ. ευρώ, απασχολεί 4.200 άτομα.
«Με κάθε στάδιο κλιμάκωσης, η πιθανότητα να είμαστε σε θέση να παράγουμε ξανά εκεί στο άμεσο μέλλον μειώνεται», είπε στην FAZ ένας διευθυντής του εργοστασίου.
Το εποπτικό συμβούλιο του Ομίλου VW συνειδητοποίησε ότι, υπό τις περιστάσεις, η σκληρή διακοπή είναι η μόνη επιλογή.
«Υπάρχει ξεκάθαρη βούληση να αποσυρθούμε εντελώς από τη χώρα», ανέφερε η FAZ επικαλούμενη μια ανώνυμη πηγή κοντά στο εποπτικό όργανο.
Η πιθανή κατάρρευση της τοπικής ζήτησης, πρακτικοί λόγοι και περισσότεροι παράγοντες παίζουν ρόλο στην απόφαση, ανέφερε η εφημερίδα.
Τον Ιούνιο, υψηλόβαθμος αξιωματούχος του υπουργείου Βιομηχανίας της Ρωσίας ανέφερε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα μειωθούν στο μισό το 2022 καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας αντιμετωπίζει προβλήματα εφοδιασμού.
Στα εορταστικά εγκαίνια του εργοστασίου το 2009 παρευρέθηκαν ο Μάρτιν Γουίντερκορν, τότε διευθύνων σύμβουλος της VW, και —σε κάποιο βαθμό— ο Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος αιωρήθηκε από πάνω σε ένα ελικόπτερο και εξήρε την «πατριωτική παραγωγή» που είχε ξεκινήσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην χώρα κατασκευάζοντας μοντέλα όπως το VW Tiguan και το Skoda Octavia.
Λίγο μετά την έναρξη του πολέμου τον Φεβρουάριο, η VW είχε ήδη σταματήσει την παραγωγή και τις πωλήσεις στη Ρωσία. Έλυσε τη συνεργασία της με τη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Gaz, η οποία παρήγαγε ορισμένα μοντέλα της VW ως συμβασιούχος κατασκευαστής στο μικρό εργοστάσιο συναρμολόγησης του Νίζνι Νόβγκοροντ ανατολικά της Μόσχας.
Η έκθεση είναι η πιο πρόσφατη από μια σειρά επιχειρηματικών αποφάσεων με τις οποίες παλεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την αρχή του πολέμου, ο οποίος έχει τσακίσει τις αλυσίδες εφοδιασμού και οδήγησε σε κύμα κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
Τον περασμένο μήνα η Toyota είπε ότι θα κλείσει το ρωσικό εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη και ενδέχεται να το πουλήσει. Το εργοστάσιο κατασκευάζει τα Camry και RAV4 αλλά δεν παράγει αυτοκίνητα από τον Μάρτιο.
Άλλοι κολοσσοί της βιομηχανίας εξακολουθούν να διστάζουν να κάνουν μια αποφασιστική κίνηση, συμπεριλαμβανομένης της Continental, η οποία όπως η VW λειτουργεί εργοστάσιο στην Καλούγκα.
Μετά από μια αρχική διακοπή παραγωγής, η εταιρεία με έδρα το Ανόβερο συνέχισε την παραγωγή ελαστικών εκεί. Ο λόγος που δόθηκε ήταν για να αποφευχθούν «εγκληματικές συνέπειες» για τους ντόπιους υπαλλήλους.
Η έκθεση της FAZ ανέφερε ότι η Continental βλέπει τον εαυτό της να παρενοχλείται από το ρωσικό δικαστικό σώμα, το οποίο επιμένει να ικανοποιηθεί η τοπική ζήτηση.
Αποφευγόμενη από πολλούς προμηθευτές από τότε που εισέβαλε στην Ουκρανία, η Ρωσία καταβάλλει προσπάθειες να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η χώρα σχεδιάζει να δαπανήσει 526 εκατομμύρια δολάρια φέτος για να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή ανταλλακτικών αυτοκινήτων και να αντικαταστήσει τις εισαγωγές.