Εισβολή στην Ουκρανία: Η AvtoVAZ αναδιοργανώνει την παραγωγή εν μέσω κυρώσεων

Η παραγωγή του Vesta θα μεταφερθεί στο Togliatti από το εργοστάσιο του Izhevsk, στο οποίο θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό μοντέλο με τα σήματα της Lada

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ δήλωσε την Πέμπτη ότι θα μεταφέρει την παραγωγή του μικρού αυτοκινήτου Lada Vesta στην κύρια εγκατάστασή της στο Togliatti από το εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Izhevsk, σε μια κίνηση που θα επιτρέψει να διατηρήσει το εργατικό δυναμικό των 42.000 ατόμων της βασικής μονάδας παραγωγής.

Η AvtoVAZ επίσης, ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιο του Izhevsk θα φιλοξενήσει την παραγωγή ενός ηλεκτρικού μοντέλου με τα σήματα της Lada.

Η AvtoVAZ επανεκκίνησε την παραγωγή ορισμένων από τα μοντέλα της Lada στο Togliatti τον Ιούνιο, αφού διέκοψε εν μέρει την παραγωγή από την άνοιξη λόγω έλλειψης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων που προκλήθηκε από κυρώσεις.

Η εταιρεία, της οποίας ο επί μακρόν πλειοψηφών μέτοχος, ο Όμιλος Renault, πούλησε το μερίδιό της σε Ρώσο επενδυτή τον Μάιο, δεν μπόρεσε να ξεκινήσει εκ νέου την παραγωγή της Vesta και έστειλε 3.200 υπαλλήλους από το εργοστάσιο της στο Izhevsk στην κεντρική Ρωσία σε άδεια μετ’  αποδοχών τον Μάρτιο.

Την Τετάρτη, ζήτησε από τους εργαζόμενους στο Ιζέβσκ, μια πόλη περίπου 645.000 κατοίκων περίπου 1.200 χλμ ανατολικά της Μόσχας, είτε να βρουν μια νέα δουλειά στην εταιρεία είτε να παραμείνουν με κοινή συμφωνία.

Σε όσους παραιτηθούν θα προσφερθεί εφάπαξ πληρωμή περίπου πέντε έως επτά φορές του μέσου μηνιαίου μισθού, ή περίπου 12 φορές του κατώτατου μισθού, που έχει εγκριθεί από το κράτος.  Η μέγιστη πληρωμή θα ισοδυναμούσε με 183.348 ρούβλια (3.161 $).

Συνέπειες από εισβολή

Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από εξαρτήματα και εξοπλισμό από το εξωτερικό, έχει πληγεί από παγκόσμιες ελλείψεις ημιαγωγών και πιο πρόσφατα από την έξοδο διεθνών κατασκευαστών λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία.

Οι πωλήσεις έχουν μειωθεί περισσότερο από 80 τοις εκατό από την εισβολή στην Ουκρανία και η κυβέρνηση αναμένει ότι οι ετήσιες πωλήσεις θα μειωθούν κατά 50 τοις εκατό για το τρέχον έτος.

Καθώς πολλά εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων βρίσκονται έξω από τη Μόσχα σε μικρότερες πόλεις, οι ρωσικές αυτοκινητοβιομηχανίες προτίμησαν να μην περικόψουν θέσεις εργασίας, αλλά να κρατήσουν το προσωπικό σε άδεια μετ’ αποδοχών ή μειωμένες ώρες και μικρότερους μισθούς ως αποτέλεσμα.