Εισβολή στην Ουκρανία: Αναταραχές στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει άμεσες συνέπειες στις δραστηριότητες του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ακόμη και εκτός των χωρών που επηρεάζονται άμεσα από τη σύγκρουση

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η Volkswagen, για παράδειγμα, αναγκάστηκε να αναστείλει την παραγωγή στα εργοστάσια του Zwickau και της Δρέσδης για λίγες ημέρες λόγω προβλημάτων στην προμήθεια εξαρτημάτων. Ανάμεσα στις διάφορες ελλείψεις, ξεχωρίζει η έλλειψη ηλεκτρικών καλωδίων, που κατασκευάζονται στην Ουκρανία.  Ως εκ τούτου, η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το Kurzarbeit, ένα εργαλείο βραχυπρόθεσμης εργασίας.

Αρνητικές προοπτικές

Η Volkswagen, η οποία τις τελευταίες ημέρες έχει συγκροτήσει ειδική ομάδα εργασίας για την αξιολόγηση των συνεπειών της σύγκρουσης, δεν είναι η μόνη που υφίσταται τις επιπτώσεις της στρατιωτικής κλιμάκωσης ή των κυρώσεων που επιβλήθηκαν από τις δυτικές χώρες.  Η AvtoVaz του ομίλου Renault ανέστειλε σχεδόν όλες τις δραστηριότητες στη Ρωσία, ενώ η εταιρεία κατασκευής ελαστικών Nokian μετέφερε την παραγωγή ενός εργοστασίου της ομοσπονδίας στη Φινλανδία και τις ΗΠΑ.  Η Sumitomo της Ιαπωνίας έκλεισε τα εργοστάσιά της ηλεκτρικών εξαρτημάτων αυτοκινήτων στην Ουκρανία.  η γερμανική Leoni έκλεισε τα δύο εργοστάσια συστημάτων καλωδίωσης και η Pirelli υιοθέτησε σχέδιο έκτακτης ανάγκης, ξεκινώντας κάποιες πρωτοβουλίες για να «μετριάσει» τις αρνητικές επιπτώσεις.

Η Volvo ήταν η πρώτη από τους κατασκευαστές που ανέστειλε όλες τις παραδόσεις οχημάτων σε Ρώσους αντιπροσώπους για να αποφύγει οποιονδήποτε εμπορικό κίνδυνο, συμπεριλαμβανομένων των κυρώσεων.  Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι κατασκευαστές έχουν αυξήσει το επίπεδο συναγερμού για να επαληθεύσουν τις επιπτώσεις της σύγκρουσης στις προοπτικές ολόκληρου του κλάδου.  Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πριν από λίγες ημέρες δύο εταιρείες ανάλυσης, η J.D.  Η Power και η LMC Automotive αναθεώρησαν τις εκτιμήσεις τους για τις παγκόσμιες πωλήσεις για το 2022, λαμβάνοντας υπόψη τον αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή ζήτηση και τον νέο «ουσιαστικό παράγοντα κινδύνου» για τις ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς.  Συγκεκριμένα, το 2022 αναμένεται να κλείσει με την πώληση 85,8 εκατομμυρίων ελαφρών οχημάτων, 400.000 λιγότερα από τις προηγούμενες εκτιμήσεις.