e-POWER: Το μοναδικό ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης της Nissan, χωρίς πρίζα! (Βίντεο)

Το τολμηρό και καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER της Nissan θα είναι διαθέσιμο στη γκάμα του Qashqai στα τέλη του καλοκαιριού, θέτοντας και πάλι νέα δεδομένα στην κατηγορία των crossover

Το νέο Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εξοπλιστεί με το μοναδικό σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan. Ως αποκλειστικότητα της Nissan και βασικό στοιχείο της στρατηγικής Intelligent Mobility της εταιρείας, το σύστημα e-POWER είναι μια μοναδική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, κάνοντας την καθημερινή οδήγηση ευχάριστη και αποτελεσματική.

Η εισαγωγή του καινοτόμου συστήματος e-POWER στο νέο Qashqai ενισχύει περισσότερο το πρωτοποριακό πνεύμα της Nissan στην κατηγορία των crossover. Οι αγοραστές θα λατρέψουν την αίσθηση της οδήγησης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, αλλά χωρίς να χρειάζεται να το φορτίσουν. Και το e-POWER αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Nissan, δήλωσε ο Guillaume Cartier, Πρόεδρος τηςNissan AMIEO.

Βίντεο με το σύστημα ePOWER είναι διαθέσιμο στο

Γιατί e-POWER;

Η έρευνα της Nissan έδειξε ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί crossover περνούν περισσότερο από το 70% του χρόνου τους οδηγώντας σε αστικά και προαστιακά περιβάλλοντα. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι αυτοκινητιστές αισθάνονται υποχρεωμένοι να συμβιβαστούν με την οδηγικήαπόλαυση, προκειμένου να επιλέξουν το νέο όχημά τους με οικολογικά κριτήρια.

Για να ανταποκριθεί σε αυτή την τάση, η Nissan ανέπτυξε το σύστημα e-Power, ειδικά ρυθμισμένο για τις ανάγκες των Ευρωπαίων καταναλωτών. Προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου με την οδηγική απόλαυση ενός EV,χάρη στο συνδυασμό δύο εξειδικεύσεων της Nissan: της προηγμένης τεχνολογίας μπαταρίας και κινητήρα, συν του καινοτόμου κινητήρα εσωτερικής καύσης με μεταβλητό λόγο συμπίεσης.

Ως εκ τούτου, το e-POWER είναι μια ιδανική τεχνολογία για όσους δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αφιερώσουν χρόνο για να επαναφορτίσουν το όχημά τους με ένα καλώδιο, αλλά οδηγούν καθημερινά σε αστικό / προαστιακό περιβάλλον και είναι έτοιμοι να κάνουν το πρώτο βήμα στη μετάβασή τους σε ένα πλήρες EV, στο μέλλον.

Ειδικά για την Ελλάδα, τo Qashqai με το σύστημα e-POWER προσφέρει, ως προς τις επιδόσεις και την κατανάλωση, αντίστοιχα πλεονεκτήματα με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο και επιπλέον ο οδηγός του απολαμβάνει οδηγική συμπεριφορά αντίστοιχη με αυτή ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου, χωρίς την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα!

Ηλεκτροκίνηση στους τροχούς με τελική ισχύ 188hp

Το σύστημα e-POWER αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που συμπληρώνεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης 156 ίππων, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW παρόμοιου μεγέθους και ισχύος όπως συναντάται στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan. Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης.

Αυτό που κάνει ξεχωριστό το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους τροχούς, επομένως η απόκρισή του είναι άμεση και γραμμική. Συνεπώς, το σύστημα e-POWER του νέου Qashqai σχεδιάστηκε για να προσφέρει την ευχάριστη, αβίαστη και ομαλή οδηγικήεμπειρία που συναντάται σε EV, αλλά χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης.

Η τεχνολογία μετάδοσης κίνησης με τις κορυφαίες πωλήσεις

Το σύστημα ePOWER κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία το 2017 στο μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο Note και έγινε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ιαπωνία το 2018.

Για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των ευρωπαίων αυτοκινητιστών και την τυπική καθημερινή τους οδήγηση στην πόλη και στα προάστια, η ενσωμάτωση του ePOWER έχει αναβαθμιστεί σημαντικά στο νέο Qashqai. Για την Ευρώπη το σύστημα έχει αναβαθμιστεί με έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενοβενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 1,5 λίτρων (156hp), που μεταφράζεται σε συνολική τελική ισχύ 140 kW (188hp).

Το πλεονέκτημα του συστήματος ePOWER είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί εντός της βέλτιστης εμβέλειας και της καλύτερης σχέσης συμπίεσης, με αποτέλεσμα ανώτερη απόδοση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας και εκλεπτυσμένη κύλιση χάρη στον μειωμένο θόρυβο του κινητήρα.  Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι η ελάχιστη επίδραση που θα έχει το ePOWER στην ποιότητα του αέρα στις πόλεις.


Χάρη στην
πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή ροπής όπως συμβαίνει σε ένα παραδοσιακό υβριδικό, όπου μπορεί να υπάρξει απότομη αύξηση στις στροφές του κινητήρα καθώς καλείται να ανταποκριθεί στην απαίτηση του γκαζιού για άμεση επιτάχυνση. Η άμεση απόκριση του συστήματος ePOWERπροσφέρει μια μοναδική και συναρπαστική εμπειρία, σε όλες τις συνθήκες οδήγησης

Για μεγιστοποίηση της απόδοσης, σε καταστάσεις υψηλής επιτάχυνσης ή υψηλής ταχύτητας, η μονάδα ελέγχου διαχείρισης ενέργειας στο σύστημα ePOWER μπορεί να στείλει την ισχύ που παράγεται από τον κινητήρα 1,5 λίτρων απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, μέσω του μετατροπέα, για να ενισχύσει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από την μπαταρία.

Με την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, η κινητική ενέργεια ανακτάται και διοχετεύεται πίσω στην μπαταρία για βελτιστοποίηση της απόδοσης.

Γνωρίζουμε ότι οι υποψήφιοι αγοραστές του Qashqai ePOWER θα περνούν σχεδόν τα τρία τέταρτα του χρόνου τους οδηγώντας σε αστικά και προαστιακά περιβάλλοντα. Ως εκ τούτου, έχουμε αναπτύξει το σύστημα ePOWERγια να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά και αθόρυβα, σε αυτές τις συνθήκες, χωρίς να υπάρχει κανένας συμβιβασμός στις επιδόσεις. Η επιτάχυνση είναι στιγμιαία, χάρη στην καθαρή ηλεκτρική κίνηση στους τροχούς και δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων που να διακόπτει την παροχή ισχύος, δήλωσε ο David Moss, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας & Ανάπτυξης, στο Nissan Technical Center Europe.

Τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης

Στην καρδιά του μοναδικού συστήματος ePOWER της Nissan βρίσκεται ένας τρικύλινδροςυπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας μεταβλητής συμπίεσης 156hp 1,5 λίτρων, ο οποίος έχει αναπτυχθεί ειδικά για αυτήν την εφαρμογή. Έχοντας δοκιμαστεί για πρώτη φορά από την premium μάρκα Infiniti της Nissan, η ικανότητα μεταβλητής συμπίεσης του κινητήρα είναι ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, επιτρέποντάς του να προσαρμόζει την αναλογία συμπίεσης, παρέχοντας βέλτιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα. Πριν από την πρώτη κυκλοφορία το 2018 με την Infiniti, συμπεριλήφθηκε στους 10 καλύτερους κινητήρες στον κόσμο από την Wards, μια εταιρεία αξιολόγησης αυτοκινήτων, με έδρα τις ΗΠΑ.

Η διακύμανση του λόγου συμπίεσης κυμαίνεται μεταξύ 8:1 και 14:1. Αυτό επιτυγχάνεται με την κίνηση ενός μηχανισμού που αλλάζει το μήκος της διαδρομής του εμβόλου ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος.

Σε σενάρια χαμηλής ζήτησης ισχύος, όπως σταθερή ταχύτητα με καλή κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, η αναλογία συμπίεσης θα είναι στο υψηλότερο εύρος που βελτιστοποιεί την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Υπό υψηλή ζήτηση ισχύος, για τη φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ρεύματος απευθείας στον κινητήρα, θα ενεργοποιηθεί ένας χαμηλότερος λόγος συμπίεσης που θα μεγιστοποιήσει την ισχύ εξόδου του κινητήρα. Η μετάβαση μεταξύ διαφορετικών αναλογιών συμπίεσης είναι απρόσκοπτη, χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον οδηγό.

Το σύστημα ePOWER στο Qashqai είναι μια μοναδική τεχνολογία της Nissan που θέτει την αποτελεσματικότητα και την οδηγική απόλαυση στην πρώτη γραμμή της οδηγικής εμπειρίας. Κατά την ανάπτυξη αυτού του συστήματος για την Ευρώπη, δεσμευτήκαμε να διασφαλίσουμε ότι η οδηγική εμπειρία δεν θα πρέπει να διακυβεύεται για τους οδηγούς του Qashqai ePOWER. Αυτή η τεχνολογία προσφέρει τα καλύτερα και των δύο κόσμων και αντιπροσωπεύει τα καλύτερα της Nissan, ως τολμηρή, πρωτοποριακή και καινοτόμα, ενώ βάζει τον οδηγό στο προσκήνιο, πρόσθεσε ο David Moss.

Γραμμική λειτουργία

Το κλειδί για την ανάπτυξη του συστήματος ePOWER για το Qashqai ήταν η ανάγκη να διασφαλιστεί ότι η οδηγικήεμπειρία θα προσέφερε μια «συνδεδεμένη» αίσθηση, όπου η ταχύτητα του κινητήρα βενζίνης είναι σχετική με την ταχύτητα του Qashqai στο δρόμο. Οι μηχανικοί του Nissan Technical Centre Europe (NTCE) στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη ενός συστήματος που ονομάζεται «LinearTune». Αυτό το χαρακτηριστικό διέπει τον βενζινοκινητήρα και αυξάνει προοδευτικά την ταχύτητάτου για να καλύψει τις ενεργειακές απαιτήσεις τού, καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει, διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχει «αποσύνδεση» ανάμεσα σε αυτό που βιώνουν οι επιβάτες όσον αφορά τις επιδόσεις και τον ήχο. Η διαφορά μεταξύ της ταχύτητας του κινητήρα και της ταχύτητας του δρόμου είναι ένα ανησυχητικό φαινόμενο για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Για παράδειγμα, μια ξαφνική άνοδος των στροφών του κινητήρα χωρίς ανάλογη αύξηση της ταχύτητας μπορεί να γίνει αντιληπτή ως κάτι απογοητευτικό και «αποσυνδεδεμένο» από τους επιβάτες. Το Linear Tune στο ePOWER είναι το αντίδοτο σε αυτό.

ePedal

Όπως και στο LEAF, το νέο Qashqai ePOWERεπωφελείται από μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης με ένα πεντάλ που ονομάζεται ePedal. Σχεδιασμένο για να εξομαλύνει την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από την αστική οδήγηση, όπου ο οδηγός κινεί συχνά το πόδι του ανάμεσα στο γκάζι και το φρένο, το ePedal επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι.

Το σύστημα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και, έκτοτε, το γκάζι θα επιταχύνει ως συνήθως. Με την απελευθέρωση του γκαζιού, το ePedal θα φρενάρει το Qashqai στα 0,2 g, αρκετά για να ανάψουν τα φώτα των φρένων και θα επιβραδύνει το Qashqai σε μια ταχύτητα «ερπυσμού».Κάτι τέτοιο διασφαλίζει ότι οι ελιγμοί στάθμευσης με χαμηλή ταχύτητα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλοί. Η χρήση του e-Pedal γίνεται γρήγορα διαισθητική και το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται ο φόρτος του οδηγού κατά την αστική οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρεται μια ομαλή και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης.

TΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ*

e-POWER

(1.5-βενζίνης, VCR turbo κινητήρας)

Ισχύς

HP (kW)

188 (140)

Ροπή

Nm

330

Μετάδοση Κίνησης

2WD

Κατανάλωση μικτού κύκλου

l/100 km

5.3*

Εκπομπές μικτού κύκλου  

g/km

119*

*υπόκεινται σε έγκριση