Η Opel προσφέρει το Mokka ως ηλεκτρικό, ντίζελ και με κινητήρα βενζίνης, καλύπτοντας ολόκληρο το φάσμα των επιλογών των δυνητικών πελατών. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 110 ίππων ήταν στην κατοχή μας για μια εβδομάδα, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε τα πάντα επίκαιρα πλεονεκτήματα των κινητήρων ντίζελ, σε καθημερινή χρήση.
Γνωριμία
Την δεύτερη γενιά του Opel Mokka την γνωρίσαμε ήδη, στην ηλεκτρική του εκδοχή, μοντέρνο και όμορφο, υιοθετεί την νέα εταιρική ταυτότητα της Opel και πλέον, είναι χτισμένο στη πλατφόρμα CMP της Stellantis!
Εξωτερική σχεδίαση
Με επίκεντρο το νέο πρόσωπο της Opel, το οποίο η γερμανική εταιρεία αποκαλεί “Opel Vizor”, έχουμε ένα δυναμικό αμάξωμα με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, με αναφορές στο θρυλικό Manta του 1970.
Ιδιαίτερα η πετρελαιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας, χαρακτηρίζεται από στιλιστική διχρωμία με την οροφή και το καπό σε μαύρο χρώμα, να ξεχωρίζει στο υπόλοιπο λευκό αμάξωμα! Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό, καθώς τράβαγε τα βλέμματα των περαστικών!
Εσωτερικό
Με κορυφαία ποιότητα υλικών, συναρμογή και εργονομία, η καμπίνα στο σύνολο της προσφέρει μίνιμαλ αισθητική και όμορφο φινίρισμα με απομίμηση ανθρακονήματος στο ταμπλό, που του δίνει έναν σπορτίφ χαρακτήρα.
Στο ταμπλό ξεχωρίζει το “Pure Panel”, το οποίο περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών και ακριβώς δίπλα του, µια ψηφιακή οθόνη αφής 10 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto.
Ο στόχος του σχεδιαστή ήταν να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το οδικό δίκτυο και μάλιστα αι μάλιστα αυτό το πλεονέκτημα το πετυχαίνει εξαιρετικά!
Τα καθίσματα, με μαλακό ύφασμα είναι άνετα και παρέχουν εξαιρετική στήριξη των σωμάτων των επιβατών, ενώ ο χώρος των αποσκευών φτάνει από τα 350 έως 1.105 λίτρα με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα.
Κινητήρας
Στο αμάξωμα δίνει ζωή ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων απόδοσης 110 ίππων και 250 Nm ροπής τεχνολογίας BlueHDi, προερχόμενος από την PSA, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Στον δρόμο
Αρκετά με την θεωρία λοιπόν, ας μπούμε στην πράξη για να δούμε την οδηγική συμπεριφορά του πετρελαιοκίνητου Opel Mokka σε πραγματικές συνθήκες.
Στην πόλη με πλεονέκτημα τις συμπαγείς διαστάσεις, επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό του «αστικού crossover», αφού κινείται σβέλτα στον ιστό και χάρη στο ακριβές τιμόνι, με κύκλο στροφής 11,08 μέτρα, πραγματοποιεί εύκολα ελιγμούς όταν χρειαστεί.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο ξεδιπλώνει όλα τα ταλέντα του, με την ανάδειξη του στιβαρού πλαισίου και την άνεση της σωστά ρυθμισμένης ανάρτησης. Ωστόσο το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου, βρίσκεται κάτω από το καπό. Ο λόγος για τον κινητήρα των 1.5 λίτρων, του οποίου η ροπή των 250 Nm κινεί ξεκούραστα το αυτοκίνητο, ακόμα και στις μεγάλες απότομες ανηφόρες, χωρίς να πιεστεί και, όπως ήταν αναμενόμενο με μικρή κατανάλωση!
Στον αυτοκινητόδρομο προσφέρει άνετο και ασφαλές ταξίδι, φυσικά δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο «καταπίνει» χιλιόμετρα και ιδιαίτερα με χαλαρή οδήγηση, η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 5,0 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Άλλωστε δεν χρειάζεται πίεση, καθώς στις υψηλότερες στροφές ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα γίνεται πιο έντονος.
Γενικά πετυχαίνει τον σκοπό του, άνετο και ασφαλές, με την μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 5,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, προβάλλοντας τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα των κινητήρων ντίζελ.
Προορισμός
Μια μονοήμερη απόδραση στην Πάρνηθα, μέχρι το καταφύγιο Μπάφι ήταν ο ιδανικότερος προορισμός, για να ανακαλύψουμε τις αρετές του πετρελαιοκίνητου Opel Mokka, μέσα σε ένα φυσικό τοπίο, που αναδεικνύει τις ομορφιές και την βιοποικιλότητα της Αττικής γης.
Σε ποιους απευθύνεται
Η ιδιαιτερότητα του πετρελαιοκινητήρα περιορίζει το εύρος των δυνητικών πελατών, σε όσους χρειάζονται ένα αυτοκίνητο για να κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως.
Έτσι, το Opel Mokka 1.5 Diesel, είναι το ιδανικό αυτοκίνητο, σε όσους αρέσκονται συχνά σε ταξίδια αναψυχής ή και επαγγελματικά, διασχίζοντας το εθνικό δίκτυο, επιτυγχάνοντας έτσι, όχι μόνο την ανάλογη απόσβεση χάρη στην μικρή κατανάλωση, αλλά και απολαμβάνοντας τα πλεονεκτήματα του Opel Mokka με την μέγιστη οικονομία!
Συμπέρασμα
Το όμορφο και μοντέρνο αμάξωμα φοράει τον πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων, με σκοπό να «καταπίνει» χιλιόμετρα με μέγιστη οικονομία. Αν και χάνει σε «νεύρο», κερδίζει σε ροπή και το στιβαρό πλαίσιο με την άνετη ανάρτηση, υπόσχονται μια ευχάριστη και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης! Αν έπρεπε να χαρακτηρίσω με μια φράση το Opel Mokka 1,5 BlueHDi, θα ήταν «ο ακούραστος ταξιδιώτης»!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
4.3-4.5 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
114-117 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Πετρέλαιο |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10.8 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
190 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
11.1 κιλά/Hp, 90.2 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4.9 κιλά/Nm, 204.9 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
110 Hp @ 3500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
73.4 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
250 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
F15DT |
Κυβισμός κινητήρα |
1499 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Θέση των κυλίνδρων |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα καυσίμου |
Σύστημα Ντίζελ common-rail |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1220 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
530 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
350 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1105 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
44 l |
Μέγιστο φορτίο |
70 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1200 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4151 mm |
Πλάτος |
1791 mm |
Ύψος |
1531 mm |
Μεταξόνιο |
2557 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.32 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.08 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τροχοί |
215/65 R 16 |
Τιμή
Με τον κατάλογο να ξεκινάει από 23.700 ευρώ, το Opel Mokka 1.5 BlueHDi μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα Best Value of Money SUV. Τέλος, η έκδοση Bold της δοκιμής ξεκινάει από τις 26.050 ευρώ.