Δοκιμή Opel Mokka e: Ηλεκτρικό «πολυεργαλείο» (Φωτό)

Μια εβδομάδα με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Opel Mokka ήταν αρκετή για να διαπιστώσουμε τα πλεονεκτήματα του

Νίκος Μιχαλόπουλος

Με την δεύτερη γενιά του Mokka, η Opel επιδιώκει να έχει στην γκάμα της τον πληρέστερο εκπρόσωπο στην κατηγορία των B-SUV εφοδιάζοντας το δημοφιλές μοντέλο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και όχι μόνο!

Γνωριμία

Το όνομα «Mokka» παραπέμπει στην γνωστή ποικιλία καφέ από κόκκους Arabica. Ωστόσο για την Opel, που συνηθίζει ονοματολογία από ναυτικά θέματα, είναι το λιμάνι Mokka της Ερυθράς Θάλασσας, γνωστό για την εξαγωγή αυτής της ποικιλίας καφέ. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2012 ως Mokka X και ουσιαστικά εισήγαγε την Opel στην δημοφιλή κατηγορία των αστικών SUV. Βασίστηκε στην πλατφόρμα GM Gamma II platform (καθώς όταν εξελίχθηκε το μοντέλο, η Opel ήταν ακόμα θυγατρική του αμερικανικού ομίλου. Μέχρι το 2020 που έμεινε στην παραγωγή, ξεπέρασε τις 1.000.000 πωλήσεις. Η επιτυχία αυτή ήταν το εισιτήριο για την διατήρηση του ονόματος στην δεύτερη γενιά του μοντέλου.

Πλέον το πρόθεμα (Χ) αποτελεί παρελθόν από την ονομασία, διατηρώντας το πιο εύηχο Mokka. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στις 24 Ιουνίου 2020 και βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (eCMP) της Stellantis, ενώ είναι διαθέσιμο σε βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, αλλά και για πρώτη φορά την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της δοκιμής μας.

Εξωτερική σχεδίαση

Το σημερινό μοντέλο είναι ελαφρά μικρότερο σε διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχο του.  Εγκαινιάζει την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία “Opel Vizor” όπως την αποκαλεί η γερμανική εταιρεία, η οποία επεκτείνεται σε όλα τα νέα μοντέλα της γκάμας.

Σύμφωνα με το “Opel Vizor“ το νέο Mokka στο εμπρός τμήμα υιοθετεί έναν πολύ δυναμικό και  νεανικό σχεδιασμό, με επιρροές από εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος και κυρίως από το Opel Μanta του 1970. Οι μεγάλοι και τραπεζοειδή προβολείς με γραφικά LED, πλαισιώνονται από την μαύρη μάσκα, σχηματίζοντας ένα V.

Το πλαϊνό μέρος έχει καθαρές και έντονες μυώδεις γραμμές που συνθέτουν μια πολύ δυναμική σιλουέτα που άλλοτε θυμίζει Coupe και άλλοτε Hatchback, ανάλογα με την οπτική γωνία.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμεραγκ απλώνονται στο εσωτερικό της πέμπτης θύρας, στην οποία σχηματίζεται ένα V, όμοιο με το μπροστινό μέρος αλλά σε λευκό φόντο.

Γενικά πρόκειται για ένα πολύ δυναμικό σχεδιαστικό σύνολο, που εντυπωσιάζει με την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, κάνοντας το Mokka να δείχνει πιο περιπετειώδες και μεγαλύτερο. Τέλος, η μαύρη οροφή και το φινίρισμα με τις κόκκινες λεπτομέρειες, τονίζει την σιλουέτα του αυτοκινήτου, δημιουργώντας μια αίγλη αξία θαυμασμού!

Εσωτερικό

Η νεανική και μοντέρνα εικόνα που γνωρίσαμε στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, περνάει δυναμικά και στο εσωτερικό. Η γερμανική εταιρεία εισάγει την φιλοσοφία “Pure Panel”, ουσιαστικά την ψηφιοποίηση των λειτουργιών του αυτοκινήτου που περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών και ακριβώς δίπλα του µια ψηφιακή οθόνη αφής 10” που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto.

Οι δυο οθόνες μοιάζουν σαν να είναι μια, δημιουργώντας ένα οδηγοκεντρικό περιβάλλον. Το κυριότερο πλεονέκτημα του είναι ότι παρέχει όλες τις λειτουργίες σε τέτοιο σημείο, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο και μάλιστα το πετυχαίνει εξαιρετικά!

Με κορυφαία ποιότητα υλικών, συναρμογή και εργονομία, η καμπίνα στο σύνολο της προσφέρει μίνιμαλ αισθητική και όμορφο φινίρισμα με απομίμηση ανθρακονήματος στο ταμπλό που του δίνει έναν σπορτίφ χαρακτήρα.

Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική άνεση και στήριξη του σώματος, πίσω υπάρχουν άπλετοι χώροι για δυο επιβάτες. Ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκαζ περιορίζεται στα 310 λίτρα.

Στον δρόμο

Με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά το Opel Mokka e μας προδιαθέτει ευχάριστα για την χρήση του σε πραγματικές συνθήκες.

Στην πόλη το Opel Mokka e ως αστικό SUV και μάλιστα ηλεκτρικό, προβάλλει πολύ τις ικανότητες του εντός του αστικού ιστού. Ο όγκος του αυτοκινήτου δεν γίνεται αντιληπτός, καθώς παρέχει εξαιρετική ορατότητα, που δίνει την δυνατότητα για ελιγμούς όπου απαιτούνται. Ξεκούραστο και ευκολοδήγητο, είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο ο οδηγός θα εκτιμήσει την υποδειγματική ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία παρέχει εντυπωσιακό κράτημα σε συνδυασμό με εξαιρετική άνεση.  Με την ροπή των 260 Nm του ηλεκτροκινητήρα δεν θα νιώσετε έλλειψη δύναμης σε καμία συνθήκη, ακόμα και σε μεγάλες ανηφόρες. Το Opel Mokka λατρεύει αυτές τις διαδρομές και μαζί του θα τις αγαπήσετε και εσείς.

Στον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός θα εκτιμήσει την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την ηχομόνωση, τις επιδόσεις με πολύ καλό κράτημα και όλα αυτά με άνεση και ασφάλεια. Άλλωστε διαθέτει το «Autobahn proof», που σημαίνει πως είναι «αποδεκτό» στον πιο διάσημο αυτοκινητόδρομο της Ευρώπης.

Γενικά σε οποιαδήποτε συνθήκη οδηγείτε το Opel Mokka e, είναι εξίσου καλό και διασκεδαστικό, παρέχοντας εξαιρετικά επίπεδα στιβαρότητας, ευελιξίας, ασφαλείας και απόδοσης.

Κινητήριο Σύνολο

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο Opel Mokka e παρουσιάζει το κινητήριο σύνολο που αποτελείται έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 100kW (136 ίππους) με μέγιστη ροπή 260Nm σε συνδυασμό με μια μπαταρία των 50 kWh, που του προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 340 χλμ σύμφωνα με το WLTP.

Στην πράξη ο ηλεκτροκινητήρας αποδεικνύεται αρκετά ελαστικός και ισχυρός, αφού κινεί με ευκολία το βαρύ αμάξωμα του Mokka e. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης – Normal, Eco και Sport, με την επιλογή Sport να δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις, ενώ η ECO στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Τέλος με την τοποθέτηση του επιλογέα στην θέση (Β) επιτυγχάνεται σημαντική ανάκτηση ενέργειας με το φρενάρισμα. Ωστόσο να τονίσουμε πως ακόμα και στην θέση (D) με προαπαιτούμενη την οικονομική οδήγηση, το αυτοκίνητο ανακτά ενέργεια με το φρενάρισμα, αλλά σε μικρότερο βαθμό. Εφόσον ο οδηγός εξοικειωθεί με αυτόν τον τρόπο οδήγησης, θα δει σημαντική αύξηση της αυτονομίας του αυτοκινήτου.

Προορισμός

Η εξόρμηση με το Opel Mokka e ήταν εντός Αττικής και συγκεκριμένα στο Σέσι Γραμματικού. Ένας παραθαλάσσιος γραφικός οικισμός του Μαραθώνα με καταγάλανα νερά και ψαροταβέρνες με καλό ποιοτικό φαγητό δίπλα στο κύμα. Θα ευχαριστηθείτε ιδιαίτερα την διαδρομή εάν επιλέξετε να φτάσετε από τον Άγιο Στέφανο, διασχίζοντας την λίμνη του Μαραθώνα, είτε από τον Διόνυσο καταλήγοντας στην Νέα Μάκρη.

Σε ποιους απευθύνεται

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Opel Mokka, αποτελεί την επιλογή όσων θέλουν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, αλλά και έχουν αποφασίσει να αγοράσουν ηλεκτρικό. Επίσης ως βασικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας για τις καθημερινές μετακινήσεις και για μικρές αποδράσεις, κυρίως εντός του νομού.

Συμπέρασμα

Η Opel επένδυσε πολλά στο Mokka, το οποίο εγκαινιάζει την νέα εποχή της γερμανικής εταιρείας. Ο στόχος της ήταν να διαθέσει ένα από τα πληρέστερα μοντέλα στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV και φυσικά τον πέτυχε, αφού το Mokka είναι ήδη σημείο αναφοράς. Όμορφο, μοντέρνο και νεανικό, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Παρέχει υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφαλείας, ενώ το κράτημα και η στιβαρότητα είναι αντίστοιχα με τα premium μοντέλα της αγοράς… Αλλά καλύπτει και όλα τα γούστα, αφού εκτός από την ηλεκτρική έκδοση προσφέρεται με τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων με ισχύ 100 και 130 ίππων, καθώς και με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων και 110 ίππων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

SUV

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

9 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

150 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά

Αναλογία βάρους/ισχύος

11.2 κιλά/Hp, 89.3 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5.9 κιλά/Nm, 170.7 Nm/τόνος

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

136 Hp

Ροπή

260 Nm

Θέση του κινητήρα

Εμπρός άξονας, εγκάρσια

Συνολική ισχύς συστήματος

136 Hp

Ροπή συστήματος

260 Nm

ΜΠΑΤΑΡΙΑ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Χωρητικότητα

50 kWh

Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας

45 kWh

Τεχνολογία μπαταρίας

Ιόντων λιθίου (Li-Ion)

Ηλεκτρική Αυτονομία (WLTP)

340 km

Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP)

17.4-17.8 κιλοβατώρα/100 χλμ

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1523 κιλά

Μέγιστο βάρος

2015 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

492 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

310 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1060 l

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4151 mm

Πλάτος

1791 mm

Ύψος

1532 mm

Μεταξόνιο

2561 mm

Κύκλος στροφής

11.08 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων)

1

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Δίσκοι

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Τιμόνι

Ηλεκτρικό

Τροχοί

215/65 R16


Τιμή

Χωρίς να συμπεριλάβουμε τα κίνητρα του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» η τιμολογιακή πολιτική της Opel για το ηλεκτροκίνητο Mokka είναι άκρως ανταγωνιστική, αφού ξεκινάει από τα 34.600€ για την έκδοση Edition έως τα 39.600€ για την κορυφαία Ultimate. Η έκδοση GS Line της δοκιμής μας ξεκινάει από τα 37.600€.