Στην τρίτη του γενιά, το Honda HR-V δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχο του, αφού είναι αισθητά βελτιωμένο σε κάθε τομέα, μεγαλύτερο σε διαστάσεις και προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες!
Γνωριμία
Το Honda HR-V το γνωρίσαμε το 1998 ως το μικρό SUV της γιαπωνέζικης εταιρείας, το οποίο μοιραζόταν την τεχνολογία εκείνης της εποχής και το σύστημα τετρακίνησης με το μεγαλύτερο CR-V. Είχε χαρακτηριστικό στυλ και ήταν ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο. Η παραγωγή του σταμάτησε το 2006, χωρίς να έχει άμεσο αντικαταστάτη. Η δεύτερη γενιά του παρουσιάστηκε το 2013, έχοντας πιο συντηρητική εμφάνιση, δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα. Έμεινε στην παραγωγή έως το 2022, χρόνια κατά την οποία παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου.
Σε αντίθεση με τις δυο προηγούμενες γενιές, το νέο μοντέλο εγκαταλείπει την κατηγορία των συμπαγών B – SUV και εισέρχεται στην μικρομεσαία κατηγορία των C-SUV. Το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί και εκτός από το όνομα, δεν έχει τίποτα κοινό με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ παράλληλα είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που φέρει τα χαρακτηριστικά της νέας εταιρικής κουλτούρας της Honda. Ας το δούμε αναλυτικά.
Εξωτερική σχεδίαση
Λιτές και απαιτητές γραμμές, συνθέτουν ένα όμορφο σύνολο αναδεικνύοντας την νέα χαρακτηριστική σιλουέτα.
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η νέας σχεδίασης μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος που είναι ενσωματωμένη στον προφυλακτήρα και πλαισιώνεται από νέα λεπτά σφηνοειδή φώτα με γραφικά LED. Παράλληλα το καπό είναι μακρύτερο, προσδίδοντας του μια επιθετική, μοντέρνα και δυναμική εικόνα.
Το πίσω μέρος συνεχίζει στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία. Τα επίσης λεπτά LED πίσω φώτα είναι τοποθετημένα ψηλά και ενώνονται με μια λεπτή LED λωρίδα, δίνοντας ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, ιδίως το βράδυ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το προφίλ του αυτοκινήτου, στο οποίο ένα έντονο νεύρο σε ευθεία γραμμή ενώνει το εμπρός με το πίσω μέρος, ενώ οι κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες δημιουργούν την ψευδαίσθηση του τρίθυρου αμαξώματος με μια πιο σπορτίφ αίσθηση. Η οροφή τελειώνει σε μια όμορφη αεροτομή και κατεβαίνει με έντονη κλήση στα πίσω φώτα, δίνοντας την εντύπωση coupe αμαξώματος.
Συνολικά έχει μια όμορφη, μοντέρνα και χαρακτηριστική σιλουέτα, κόβοντας κάθε δεσμό με το παρελθόν και εισάγοντας μια νέα και ενδιαφέρουσα σχεδιαστική φιλοσοφία.
Εσωτερικό
Η ίδια μοντέρνα εικόνα συνεχίζει και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με τις λιτές γραμμές να πρωταγωνιστούν προσδίδοντας του μια μινιμαλιστική αισθητική. Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων Honda Connect με οθόνη αφής 9.0 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, διαθέτοντας όλες τις απαραίτητες λειτουργίες συνδεσιμότητας, με ταχύτατη εκτέλεση των εντολών και είναι ιδιαίτερα εύχρηστο!
Από την πρώτη στιγμή γίνεται αντιληπτή η κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμογής, αγγίζοντας τις Premium προτάσεις της κατηγορίας. Τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική στήριξη των σωμάτων των επιβατών, αφήνοντας τόσο μπροστά όσο και πίσω αρκετό χώρο για να καθίσουν άνετα ψηλόσωμοι επιβάτες ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.
Η εργονομία και η πρακτικότητα είναι το ισχυρό χαρτί του Honda HR-V. Η σχεδίαση έγινε γύρω από τον οδηγό, με τους βασικούς διακόπτες να βρίσκονται σε σημεία ώστε να τον διευκολύνουν και να μην του αποσπούν την προσοχή. Το καινοτόμο σύστημα Air Diffusion διαθέτει ειδικά σχεδιασμένους αεραγωγούς που βρίσκονται στις πάνω γωνίες του ταμπλό και κατευθύνουν διακριτικά τη ροή του αέρα κατά μήκος των πλαϊνών παραθύρων.
Τα γνωστά Magic Seats της Honda φυσικά υπάρχουν και στο νέο Honda HR-V, η ανάκληση τους γίνεται από την βάση τους, διευκολύνοντας την μεταφορά σε ογκώδη αντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 335 λίτρα ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει έως τα 1.305
Κινητήριο σύνολο – Τεχνολογία
Το νέο Honda HR-V e:HEV βασίζεται στην πλατφόρμα Global Small Platform, την οποία γνωρίσαμε από το μικρότερο Honda Jazz.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα i-VTEC των 1,5 lt που αποδίδει 107 PS με ροπή στα 131 Nm, ο οποίος πλαισιώνεται από δυο ηλεκτρικά μοτέρ. Το πρώτο αποδίδει 96 kW (131 PS) και 253 Nm ενώ το δεύτερο λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει την υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη πάνω από τον χώρο αποσκευών. Η λειτουργία του είναι όμοια με το Jazz και το Jazz Crosstar παρέχοντας τα προγράμματα οδήγησης EV Drive, στο οποίο η μπαταρία παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, κυρίως κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες. Hybrid Drive στο οποίο ο θερμικός κινητήρας παρέχει ενέργεια στο μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ/γεννήτρια που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και Engine Drive στο οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο θερμικός κινητήρας.
Τέλος, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μια πλειάδα συστημάτων ADAS παρέχοντας υψηλό επίπεδο ενεργειακής ασφαλείας και ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Στον δρόμο
Η δυναμική του εμφάνιση αφήνει υποσχέσεις για ανάλογη οδηγική συμπεριφορά, ας δούμε κατά πόσο ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Στην πόλη το Honda HR-V θα κινηθεί απροβλημάτιστα. Παρά το μέγεθος του, είναι ευκολοδήγητο χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης και την περιμετρική ορατότητα. Οι ελιγμοί είναι εύκολοι όταν παραστεί ανάγκη. Τέλος, εντός πόλης μπορεί να κινηθεί μέχρι και 80% ηλεκτρικά πετυχαίνοντας πολύ μικρές καταναλώσεις και την μέγιστη δυνατή οικονομία.
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Στις απότομες στροφές της διαδρομής από την Στενή προς Χιλιαδού, μοιάζει σαν να πατάει σε ράγες, προσφέροντας τον απόλυτο έλεγχο στον οδηγό ενώ η υψηλή ροπή των 253Nm δεν δυσκολεύουν το αυτοκίνητο να κινηθεί σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση, παράλληλα αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο, σφραγίζοντας τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Χάρη στο υβριδικό σύστημα το Honda HR-V παραμένει εξαιρετικά οικονομικό, αφού κατά την κατάβαση λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά, επαναφορτίζοντας χάρη στην ανάκτηση ενέργειας!
Στον αυτοκινητόδρομο η υποδειγματική ποιότητα κύλισης του προσδίδει την απόλυτη σταθερότητα χωρίς ενοχλητικούς θορύβους ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Έκπληξη αποτελεί η λειτουργία του Adaptive Cruise Control, το οποίο προσφέρει εμπειρία οδήγησης στα όρια της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Η κατανάλωση, όπως είναι αναμενόμενο είναι υψηλότερη σε σχέση με την κίνηση στο αστικό και στο επαρχιακό δίκτυο. Ωστόσο, συνολικά προβάλλει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, πλαισιωμένο με αίσθηση ασφαλείας και σιγουριάς!
Γενικά το Honda HR-V είναι ένα αυτοκίνητο που ικανοποιεί τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες, είτε κινείται στον αστικό ιστό, είτε σε επαρχιακό δίκτυο ή αυτοκινητόδρομο. Εξαιρετικά ασφαλές και ευκολοδήγητο. Αναμφίβολα ξεχωρίζει για την μικρή κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας κατά την διάρκεια της δοκιμής άγγιξε τα 6.1 λίτρα / 100 χλμ. Στον αυτοκινητόδρομο «τσιμπάει» λίγο περισσότερο, ωστόσο στο επαρχιακό δίκτυο και στον αστικό ιστό, με την προϋπόθεση οικονομικής οδήγησης, μπορούμε να δούμε τον δείκτη κατανάλωσης να κινείται γύρω στα 3 λίτρα / 100 χλμ.
Προορισμός
Ευκαιρία λοιπόν να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στο έπακρο και η ιδανική εξόρμηση με το Honda HR-V ήταν η παραλία της Χιλιαδού με μια στάση στη Στενή Ευβοίας, χάρη στις απότομες ανηφόρες και κατηφόρες και το τραχύ οδόστρωμα. Μια διαδρομή που αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα των SUV.
Σε ποιους απευθύνεται
Ο βασικός σκοπός του νέου Honda HR-V είναι η ικανοποίηση των αναγκών της σύγχρονης οικογένειας. Των οικογενειών που επιζητούν ευκαιρίες για εξορμήσεις και αποδράσεις, επιζητώντας την περιπέτεια και όλα αυτά επιτυγχάνοντας την απόλυτη οικονομία καυσίμων χάρη στο υβριδικό σύστημα e:HEV. Ωστόσο το αυτοκίνητο είναι και νεανικό, κατάλληλο για νέους που «βράζει το αίμα» τους και σε κάθε ευκαιρία επιζητούν αποδράσεις και εξερευνήσεις με την παρέα τους. Το νέο Honda HR-V επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό των SUV ως «Οχήματα Ελεύθερου Χρόνου» στο ακέραιο!
Συμπέρασμα
Το Honda HR-V μεγάλωσε και άλλαξε κατηγορία, ενισχύοντας τον οικογενειακό του χαρακτήρα. Παράλληλα αποπνέει δυναμισμό και σπορτίφ αίσθηση. Οι εντυπωσιακά μικρές καταναλώσεις είναι το δυνατό χαρτί του μοντέλου, πετυχαίνοντας την μέγιστη δυνατή οικονομία. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης και το στιβαρό πλαίσιο προσφέρουν κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, διαθέτοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Τέλος, η ξεχωριστή σιλουέτα του τραβάει τα βλέμματα στον δρόμο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV – Crossover |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.4 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
122 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10.6-10.7 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
171 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d Final |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
10.5 κιλά/Hp, 94.9 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5.5 κιλά/Nm, 183.3 Nm/τόνος |
ΗΛΕΚΤΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Ισχύς |
131 Hp |
Ροπή |
253 Nm |
ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
107 Hp @ 6000-6400 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
71.4 Hp/l |
Ροπή |
131 Nm @ 4500-5000 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
LEC3 |
Κυβισμός κινητήρα |
1498 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Θέση των κυλίνδρων |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC, i-VTEC |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1380 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
469-490 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
319 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1305 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
40 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4340 mm |
Πλάτος |
1790 mm |
Ύψος |
1582 mm |
Μεταξόνιο |
2610 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
188 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.3 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Εμπρός |
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) |
e-CVT |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 293 mm |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι , 282 mm |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό τιμόνι |
Τροχοί |
225/50 R18 |
Τιμή
Η τιμή του νέου Honda HR-V ξεκινάει από τα 33.800€ για την βασική έκδοση «Elegance», 36.800€ για το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού στην έκδοση «Advance» ενώ για την κορυφαία «Advance Style» η τιμή αγγίζει τα 39.900€.
Δείτε επίσης
Δοκιμή Honda Jazz Crosstar e:HEV: Ανακαλύπτοντας την περιπέτεια (Φωτό)