Δοκιμή Honda Jazz Crosstar e:HEV: Ανακαλύπτοντας την περιπέτεια (Φωτό)

Το Honda Jazz φοράει το περιπετειώδες κοστούμι για ένα οδοιπορικό στην Μεσσηνιακή και Δυτική Μάνη

Νίκος Μιχαλόπουλος

Το Honda Jazz όπως το γνωρίσαμε μέσα από την εξόρμηση στα Καλάβρυτα, με αφορμή την δοκιμή του, είναι ένα πολυπρόσωπο αυτοκίνητο που αγαπάει τα ταξίδια. Επιπλέον η έκδοση Crosstar της δοκιμής χαρακτηρίζεται από πιο άγριο look με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος! Ας το γνωρίσουμε

Γνωριμία

Για πρώτη φορά η Honda, ωθούμενη από την νέα καταναλωτική συνήθεια των αγοραστών που δημιούργησε την μόδα των Crossover και των SUV παρουσίασε μια εκδοχή του πολυμορφικού Jazz με Off road χαρακτηριστικά και με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, δίνοντας του το όνομα Jazz Crosstar.

Σχεδίαση

Στον εξωτερικό σχεδιασμό, όπως είναι αναμενόμενο, το Honda Jazz Crosstar, δεν έχει μεγάλες διαφορές από το απλό μοντέλο.

Ουσιαστικά, αυτές περιορίζονται στους διαφορετικούς προφυλακτήρες και τη μάσκα, στα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και της μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος. Χαρακτηριστικά που του προσδίδουν μία πιο «άγρια» και περιπετειώδη εμφάνιση.

Οι λιτές και οι απλές γραμμές διατηρούνται, αποτυπώνοντας μια όμορφη σιλουέτα ενός όγκου, η οποία ενισχύεται από την μαύρη γυαλιστερή οροφή και τις γκρι μπάρες οροφής.

Στο εμπρός μέρος διατηρούνται τα μεγάλα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, τα οποία πλαισιώνονται από τον νέο προφυλακτήρα αποκλειστικά για το Crosstar, με ενσωματωμένη την νέας σχεδίασης μάσκα με οριζόντιους αεραγωγούς, στο μέσο της οποίας βρίσκεται το λογότυπο της Honda. Τόσο ο προφυλακτήρας όσο και η μάσκα διαθέτουν περισσότερο όγκο, ενώ σχεδιάστηκαν με πιο έντονες και επιθετικές γραμμές, προσδίδοντας του πιο νεανική εμφάνιση. Τέλος το εμπρός μέρος ξεχωρίζει από το off road μαύρο προστατευτικό σπόιλερ χαμηλά στον προφυλακτήρα.

Στο πίσω μέρος δεν υπάρχουν πολλές διαφορές, εκτός από τον πιο ογκώδη προφυλακτήρα πλαισιωμένο με μαύρο προστατευτικό στο μεγαλύτερο μέρος του, χαρίζοντας του το απαιτούμενο Off-road look.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι πανομοιότυπη επίσης με το απλό μοντέλο. Η σχεδίαση του εστιάζει στην πρακτικότητα, διαθέτοντας άπλετους χώρους και θήκες για αντικείμενα.

Το μεγαλύτερο πρακτικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου, όπως ακριβώς και στο απλό μοντέλο είναι τα “Honda Magic Seats”. Οι «μαγικές» πίσω θέσεις της Honda, στα οποία ανασηκώνεται το κάτω μέρος, αφήνοντας χώρο για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων στο πίσω μέρος.

Τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική άνεση και στήριξη στα σώματα των επιβατών, κάτι που θα γίνει αντιληπτό σε πολύωρα ταξίδια.

Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ο χώρος αποσκευών, αμετάβλητος, αγγίζει τα  298 λίτρα, ενώ με πλήρως αναδιπλωμένα τα καθίσματα φτάνει μέχρι τα 1.250.

Κινητήριο σύνολο

Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ο βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και στέλνει την κίνηση στον μπροστινό άξονα.

Όπως και στο απλό μοντέλο η συνολική απόδοση είναι 109 ίπποι και 253 Nm ροπής, αρκετή ισχύς για να πραγματοποιήσει το 0-100 σε 9,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 173 χιλιόμετρα την ώρα.

Τεχνολογία

Η Honda έχει εφοδιάσει το Jazz Crosstar με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Αρχίζοντας από μέσα, βλέπουμε την οθόνη αφής του infotainment 9 ιντσών συμβατή με Apple AirPlay και Android Auto με το λειτουργικό Honda Connect που περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης, το ραδιόφωνο και τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Πίσω από το τιμόνι των δύο ακτίνων βρίσκεται μια έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και πληροφορίες για την κατανάλωση και για τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Με μια πλειάδα από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), από ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και Adaptive Cruise Control έως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κάνει πραγματικότητα την εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Αξιοσημείωτο είναι το Collision Mitigation Brake System (CMBS), το οποίο έχει αναβαθμιστεί με λειτουργία νύχτας για την ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών ενώ τώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν αντίθετα εισερχόμενα οχήματα διασχίζουν το δρόμο ή εισέρχονται στην πορεία του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, το δυνατό χαρακτηριστικό του έγκειται στην λειτουργία της υβριδικής τεχνολογίας e:HEV, που του προσφέρει τις αξιοσημείωτες χαμηλές καταναλώσεις. Η καινοτομία βασίζεται στο γεγονός πως η θερμική μονάδα χρησιμεύει ως μονάδα παραγωγής ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας και κατ’επέκταση του ηλεκτροκινητήρα. Ειδικότερα παρέχει τα παρακάτω προγράμματα οδήγησης:

– EV Drive: Αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση
– Hybrid Drive: Συνδυασμένη παροχή ενέργειας από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα. 
– Engine Drive: Χρήση μόνο του θερμικού κινητήρα.

Ασφάλεια

Έκτος των συστημάτων ADAS, που συμβάλλουν στην ενεργητική ασφάλεια, η Honda έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα και στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, εφοδιάζοντας το αυτοκίνητο με 10 αερόσακους, μεταξύ των οποίων και τον κεντρικό, ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.

Παράλληλα, το αυτοκίνητο διαθέτει νέο πλαίσιο που προσφέρει αυξημένη ακαμψία σε σχέση με τον προκάτοχο του, η Honda το ονομάζει Advanced Compatibility Engineering (ACE) που προβλέπει σε περίπτωση σύγκρουσης οι δυνάμεις να διαχέονται ομοιόμορφα σε όλο το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να μειώνεται η ενέργεια που προκύπτει από την σύγκρουση και να μένει όσο το δυνατόν περισσότερο ανεπηρέαστος ο ζωτικός χώρος των επιβατών.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία  του χάρισαν 5 αστέρια ασφαλείας στις αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP με βαθμολογία 87% στην προστασία ενηλίκων, 83% στην προστασία παιδιών και κορυφαία βαθμολογία 80% στην προστασία πεζών, ενώ στα βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας 76%.

Στον δρόμο

Κατά ποσό όμως η οδική εμπειρία του Honda Jazz Crosstar, θυμίζει το συμβατικό μοντέλο; Παρακάτω, δίνεται η απάντηση μετά από ανάλυση όλων των δυνατών συνθηκών.

Εντός κατοικημένων περιοχών, είτε πρόκειται για την πόλη, είτε για χωριά το Jazz Crosstar χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του μπορεί να κινηθεί σβέλτα, πραγματοποιώντας τους απαιτούμενους ελιγμούς όπου χρειάζονται και στρίβοντας σε στενές οδούς με εφόδιο τον μεγάλο κύκλο στροφής. Αξιοποιώντας την υβριδική τεχνολογία, στην κίνηση εντός αστικού ιστού, το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και κατά 80%, πετυχαίνοντας την μέγιστη δυνατή οικονομία.

Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο η συμπεριφορά του είναι όμοια με το συμβατικό μοντέλο, ευνοώντας την οικονομική οδήγηση, καθώς δύναται να φορτίζει σε μεγαλύτερο βαθμό, αποδίδοντας την ενέργεια αυτή με την συχνότερη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον το Honda Jazz Crosstar χάρη στην μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα στους τραχείς χωματόδρομους και το ανώμαλο έδαφος της επαρχίας.

Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο Honda Jazz Crosstar πετυχαίνοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ιδανική ηχομόνωση. Το αυτοκίνητο είναι άνετο και ευχάριστο ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. Παράλληλα προσφέρει εμπειρία αυτόνομης οδήγησης, αφού το Adaptive Cruise Control σε συνδυασμό με το “Lane Keep Assist” σκανάρει το οδόστρωμα και την κίνηση των προπορευόμενων οχημάτων, επιτυγχάνοντας έτσι την μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Όπως είναι φυσικό σε αυτές τις συνθήκες και με την ιδιομορφία της διαδρομής, η κατανάλωση ήταν μεν αυξημένη, αλλά με 5,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, παραμένει χαμηλή και στον αυτοκινητόδρομο.

Γενικά το Honda Jazz Crosstar έδωσε τα διαπιστευτήρια του στις άγριες διαδρομές της Μάνης. Το τρίπτυχο – οικονομία – ασφάλεια – άνεση χαρακτηρίζει την αίσθηση οδήγησης όπως και στο απλό μοντέλο. Επιπροσθέτως η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος του δίνει το πλεονέκτημα για ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές χωρίς προβλήματα. Τέλος, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε υπό καταρρακτώδη βροχή, όταν ξέσπασε ξαφνική καταιγίδα. Το αυτοκίνητο διατηρεί το καλό του κράτημα στο ακέραιο, παρέχοντας υψηλή αίσθηση της ασφαλείας, ακόμα και σε αυτές τις ακραίες συνθήκες.

Προορισμός

Ευκαιρία για ολιγοήμερη απόδραση στην μαγευτική Μάνη και ένα οδοιπορικό στις γύρω περιοχές με εφαλτήριο την Στούπα και κάνοντας πολλά χιλιόμετρα καθημερινά με ένα πραγματικά ταξιδιάρικο και οικονομικό αυτοκίνητο. Οι εντυπώσεις του ταξιδιού θα ακολουθήσουν σε άλλο άρθρο.

Σε ποιους απευθύνεται

Με το Jazz Crosstar, η Honda καλύπτει το κενό ανάμεσα στο πιο συντηρητικό Jazz , στοχεύοντας σε ένα νεανικότερο και πιο δραστήριο κοινό, στο οποίο οι αποδράσεις είναι τρόπος ζωής. Με τα δίδυμα μοντέλα (Jazz και Jazz Crosstar), καλύπτει όλο το φάσμα των αναγκών, προσφέροντας μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία.

Συμπέρασμα

Η Honda χρησιμοποίησε την πετυχημένη συνταγή του Jazz για το Crossover της, χτίζοντας ένα αυτοκίνητο με τα πλεονεκτήματα του Jazz, εφοδιάζοντας το με πιο άγρια και Off – road στοιχεία, τονίζοντας τον νεανικό χαρακτήρα και αναδεικνύοντας τις περιπετειώδες αρετές του. Ασφαλές, ταξιδιάρικο, αλλά παράλληλα ευέλικτο και οικονομικό, το Honda Jazz Crosstar μπορεί να θεωρηθεί μια ολοκληρωμένη πρόταση με τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Crossover

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση κατανάλωση καυσίμου (WLTP) σύμφωνα με την Honda

4 l/100 km

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP) σύμφωνα με την Honda

4.8 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

110 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

9.9 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

172 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

EURO 6d-TEMP

Αναλογία βάρους/ισχύος

11.5 κιλά/Hp, 88.8 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5 κιλά/Nm, 206 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

Ηλεκτρικός κινητήρας

Ισχύς του ηλεκτρικού κινητήρα

109 Hp

Ηλεκτρικό μοτέρ ροπή

253 Nm

Θέση του κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Συνολική ισχύς συστήματος

109 Hp

Ροπή συστήματος

253 Nm

Μηχανή εσωτερικής καύσης

Ισχύς

98 Hp @ 5500-6400 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

65.4 Hp/l

Ονομαστική ροπή του κινητήρα

131 Nm @ 4500-5000 σ.α.λ.

Θέση του κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

LEB8

Κυβισμός κινητήρα

1498 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

4

Θέση των κυλίνδρων

Σε σειρά

Διάμετρος κυλίνδρου

73 mm

Διαδρομή εμβόλιου

89.5 mm

Βαθμός συμπίεσης

13.5

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Μηχανισμός διανομής αερίων

DOHC, VTEC EVTC

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Μέγιστο βάρος

1710 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

455-457 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

298 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1199 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

40 l

Μέγιστο φορτίο

50 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4090 mm

Πλάτος

1725 mm

Ύψος

1556 mm

Μεταξόνιο

2517 mm

Απόσταση από το έδαφος

152 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

10.1 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων)

1 e-CVT

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Δίσκοι

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Τιμόνι

Ηλεκτρικό

Τροχοί

185/60 R15 88H 185/55 R16 87H


Τιμή

Για όποιον ενδιαφέρεται, το Jazz Crosstar προσφέρεται στους καταλόγους της Honda στα 28.950€.