Η BMW θεωρεί την i4 ως ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της γκάμας της, καθώς μαζί με την iX χαράσσουν τον δρόμο προς την ηλεκτρική μετάβαση. Η εβδομαδιαία συμβίωση με αυτό το αυτοκίνητο ξεδιπλώνει τις πιο σπορτίφ πτυχές της ηλεκτροκίνησης! Ας το δούμε αναλυτικά.
Γνωριμία
Πρόκειται για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της Σειράς 4 της BMW. Όπως γνωρίζουμε η ΒΜW χρησιμοποιεί ζυγούς αριθμούς, για να ονομάσει τα πιο σπορ μοντέλα της, και μονούς για τις πιο οικογενειακές προτάσεις. Επομένως η Σειρά 4 είναι το μεσαίο σπορτίφ μοντέλο της εταιρείας σε τρία αμαξώματα (Coupé, Cabrio και 5θυρο Coupé – liftback).
Η πρώτη γενιά της «τεσσάρας» παρουσιάστηκε το 2013 και αποτέλεσε την σπορ πρόταση της Σειράς 3, που περιορίστηκε στα σεντάν και στέισον αμαξώματα. Η δεύτερη γενιά της ήρθε στο προσκήνιο το 2020, εισάγοντας μια δυναμική αν και αμφιλεγόμενη εμφάνιση, η οποία την καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμη.
Ειδικότερα, η αμιγώς ηλεκτρική BMW i4 παρουσιάστηκε το 2021 και χρησιμοποιεί αποκλειστικά το πεντάθυρο Coupé αμάξωμα (Gran Coupé) και ξεχωρίζει από την συμβατική χάρη σε στοχευμένες λεπτομέρειες, που προδίδουν… πως κάτι διαφορετικό συμβαίνει!
Εξωτερική σχεδίαση
Απαλές και χυτές γραμμές, συνθέτουν μια δυναμική και επιβλητική σιλουέτα που επιδεικνύει τον όγκο της!
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η ευμεγέθης διπλή χαρακτηριστική γρίλια της BMW που πλαισιώνεται από τους σφηνοειδείς προβολείς, προσδίδοντας του μια επιθετική παρουσία!
Το πλαϊνό μέρος δείχνει σοβαρό και επιβλητικό. Το μακρύ καπό σε συνδυασμό με το χαμηλό προφίλ, ενισχύει την εικόνα ενός αυτοκινήτου μεγάλου τουρισμού και η σιλουέτα χύνεται ομαλά στον τρίτο όγκο σχηματίζοντας μια διακριτική αεροτομή. Παρατηρώντας το, θυμίζει λεοπάρδαλη που τρέχει. Τέλος η δυναμική σιλουέτα ολοκληρώνεται από πόρτες χωρίς πλαίσια, χαρακτηριστικό που συνηθίζει διαχρονικά η βαυαρική εταιρεία στις πιο σπορ προτάσεις της.
Το πίσω μέρος ενσωματώνει τον δυναμισμό των σύγχρονων BMW, με μεγάλα οριζόντια φωτιστικά σώματα που εκτείνονται προς το κέντρο της πέμπτης πόρτας, σχηματίζοντας στο εσωτερικό τους κυματοειδή γραφικά LED, ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα σχηματίζονται δύο αεροδυναμικοί διαχύτες, ένας σε κάθε πλευρά, αντικαθιστώντας τις απολήξεις της εξάτμισης του θερμικού μοντέλου.
Στοιχεία όπως η απουσία εξάτμισης, η κλειστή μάσκα και οι λεπτομέρειες σε χρώμα iBlue, αποκλειστικό για τις ηλεκτρικές προτάσεις της BMW, προδίδουν την ιδιαιτερότητα της ηλεκτροκίνησης.
Τέλος, η αμφιλεγόμενη από πολλούς νέα μάσκα που έχει υιοθετήσει η νέα Σειρά 4 της BMW και κατ’ επέκταση η νέα i4 της δοκιμής μας, είναι μια αναφορά στην θρυλική BMW 2002, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον.
Εσωτερικό
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, εντυπωσιάζει το φουτουριστικό κόκπιτ με την κυρτή οθόνη που χωρίζεται σε δυο μέρη. Τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη των 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με τα Widget, με όσες πληροφορίες χρειάζεται ο οδηγός. Διαθέτοντας λίγους διακόπτες είναι εύκολο στην χρήση, βοηθώντας τον οδηγό να μην αποσπά την προσοχή του από την κυκλοφορία.
Η όλη φιλοσοφία περιστρέφεται γύρω από την μινιμαλιστική και High-Tech αισθητική. Η πολυτέλεια και η ποιότητα των υλικών, όπως άλλωστε πρεσβεύει η BMW, βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, ενώ εξαιρετική είναι και η εργονομία.
Οι πινελιές αλουμινίου και η λιτή σχεδίαση της καμπίνας, προσδίδουν μια εκλεπτυσμένη σοβαρότητα και οι διακριτικές λεπτομέρειες σε χρώμα iBlue προδίδουν το οικολογικό προφίλ της πρότασης.
Οι χώροι είναι ανάλογοι της κατηγορίας του αυτοκινήτου και η άνεση που προσφέρει, αγγίζει τα όρια της συναρπαστικής εμπειρίας, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες, με αποκορύφωμα τα εμπρός κλιματιζόμενα μπάκετ καθίσματα, τα οποία χρησιμοποιούν οικολογικό δέρμα και αγκαλιάζουν τα σώματα του οδηγού και του συνοδηγού, πετυχαίνοντας την ιδανική οσφυϊκή στήριξη.
Ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 470 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.290 lt!
Τεχνολογία – Κινητήριο σύνολο
Μια μάρκα όπως η BMW που θέλει να πρωταγωνιστήσει στις μελλοντικές τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, χρειάζεται και το κατάλληλο τεχνολογικό υπόβαθρο. Έτσι η βαυαρική εταιρεία επέλεξε να την αναπτύξει στην αρθρωτή πλατφόρμα CLAR, η οποία καλύπτει πολλές κατηγορίες (από την νέα Σειρά 2, Σειρά 3 και 4) και παράλληλα μπορεί να φιλοξενήσει και τις αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, χωρίς παραχωρήσεις.
Κάτω από το καπό, βρίσκουμε τον πανίσχυρο ηλεκτροκινητήρα με τους 340 ίππους και τα 430 Nm ροπής, που πλαισιώνεται από μία μπαταρία χωρητικότητας 84 kWh. Το σύνολο κάνει χρήση της τεχνολογίας eDrive πέμπτης γενιάς με τη μπαταρία υψηλής τάσης, να διαθέτει τη νεότερη τεχνολογία κυψελών.
Η BMW ισχυρίζεται αυτονομία 590 χιλιομέτρων, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες αυτό αγγίζει τα 360 με 400 χιλιόμετρα, ανάλογα τον τρόπο οδήγησης. Βέβαια με πιο συντηρητική οδήγηση, τον επιλογέα σε θέση B και με το προφίλ οδήγησης στη θέση “ECO Pro” φτάνει τα 500 χιλιόμετρα.
Συνολικά πετυχαίνει σωστή διαχείριση της διαθέσιμης ηλεκτρικής ενέργειας, πληροφορώντας τον οδηγό στον ψηφιακό πίνακα οργάνων για το πραγματικό εύρος αυτονομίας ανάλογα τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης.
Οι επιδόσεις «χτυπάνε κόκκινο» με το 0-100 σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 190 χιλιόμετρα / ώρα.
Το αυτοκίνητο, ακολουθεί τις ανάγκες της εποχής και είναι εφοδιασμένο, με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματά ενεργειακής ασφαλείας και πληθώρας συστημάτων ADAS, διαθέτοντας τεχνολογία αιχμής σε όλα τα επίπεδα.
Στον δρόμο
Αναμφίβολα, η BMW i4 προκαλεί τις αισθήσεις και τα χαρακτηριστικά της προϊδεάζουν για μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης! Ας δούμε λοιπόν πως μεταφράζονται σε πραγματικές συνθήκες!
Στην πόλη, ο όγκος του αυτοκινήτου περιορίζει τους ελιγμούς και την κίνηση σε στενά και εναλλακτικές διαδρομές, ωστόσο στις κεντρικές αρτηρίες κινείται με περίσσια άνεση, μαγνητίζοντας τα βλέμματα των περαστικών!
Αξίζει να σημειώσουμε, πως δεν πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης και ο σκοπός του δεν είναι η κίνηση εντός του αστικού ιστού, παρόλα αυτά θα κινηθεί απροβλημάτιστα με πολυτέλεια, ασφάλεια και άνεση!
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο βρίσκεται στο φυσικό της περιβάλλον, αφού οι 340 ίπποι και τα 430 Nm ροπής δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο. Οι μηχανικοί της BMW πέτυχαν το εξαιρετικό ζύγισμα 50:50 μεταξύ των αξόνων και σε συνάρτηση με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, παρέχει τέλεια πρόσφυση ακόμα και σε απότομες ανηφορικές στροφές. Η πίσω κίνηση, παρά τον όγκο του αυτοκινήτου, δίνει το απαιτούμενο “Fun to Drive” που χαρακτηρίζει διαχρονικά όλες τις πισωκίνητες BMW.
Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύονται το στιβαρό πλαίσιο και η κορυφαία ποιότητα κύλισης. Εξαιρετικά άνετο με σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, προσφέρει ένα απολαυστικό ταξίδι. Στις υψηλές ταχύτητες, η οδική συμπεριφορά παραμένει αξιέπαινη. Επίσης, πάνω από τα 120 χιλιόμετρα ακούγεται ένα θρόισμα, που συναρπάζει τον οδηγό. Πρόκειται για τον ψηφιακό ήχο του Hans Zimmer.
Γενικά σε οποιαδήποτε συνθήκη οδήγησης, η δύναμη μεταφέρεται στους πίσω τροχούς αστραπιαία, γεμίζοντας με ενθουσιασμό τον οδηγό. Προκειμένου να ανταποκριθεί πιο εύστοχα στις ποικίλες οδηγικές ανάγκες, διαθέτει τα εξής τρία προφίλ οδήγησης:
- Eco Pro: Ιδανικό για το αστικό περιβάλλον ή για “Safe Mode” όταν η τάση της μπαταρίας βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο. Η ισχύς του κινητήρα μειώνεται αισθητά, ωστόσο συνεχίζει να κινεί αξιοπρεπέστατα το βαρύ αμάξωμα.
- Comfort: Το προφίλ οδήγησης για τον μέσο οδηγό, με μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και την ισχύ σε πλήρη διάθεση. Ιδανικό για ταξίδι και καθημερινή χρήση.
- Sport: Και εδώ αλλάζει όλο το ύφος του αυτοκινήτου, προσφέροντας ενθουσιασμό στον οδηγό. Η ανάρτηση σκληραίνει, τα γραφικά στις οθόνες κοκκινίζουν και όλα προμηνύουν μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης! Η αίσθηση οδήγησης σε αυτήν την επιλογή θυμίζει «καυτό» γνήσιο Gran Turismo, ενώ το ψηφιακό θρόισμα δια χειρός Hans Zimmer, αντικαθιστά έξυπνα τον απαιτούμενο ήχο του κινητήρα, κάνοντας τον οδηγό να ξεχάσει πως πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σε ποιους απευθύνεται
Η BMW δημιούργησε την i4 eDrive 40 απευθυνόμενη, σε όσους έχουν ασπαστεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν συμβιβάζονται εύκολα. Απαιτούν ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, που συναρπάζει με οδηγική του συμπεριφορά ,σε κάθε συνθήκη. Παράλληλα, η μοναδική επιλογή του αμαξώματος «Gran Coupe», βάζει στο «κάδρο» των δυνητικών πελατών και τους οικογενειάρχες, που επιθυμούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υιοθετώντας μια σπορ πρόταση με αξιοπρεπή αυτονομία και χώρους.
Συμπέρασμα
Η βαυαρική εταιρεία φέρνει στην αγορά ,ένα ολοκληρωμένο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με δυναμική εμφάνιση, χώρους, σωστή διαχείριση της διαθέσιμης ενέργειας και συναρπαστική οδηγική συμπεριφορά. Η BMW i4 είναι μια προεπισκόπηση του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας σήμερα με τεχνολογία αιχμής, χωρίς να παραλείπει να δημιουργεί έντονες συγκινήσεις!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Λιφτμπακ |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
5.7 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
190 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
6 κιλά/Hp, 165.9 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
4.8 κιλά/Nm, 209.8 Nm/τόνος |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
83.9 kWh |
Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας |
80.7 kWh |
Τάση μπαταρίας |
398.5 V |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Ισχύς ανάκτησης |
116 kW |
ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
493-590 km |
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP) |
16.1-19.1 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
340 Hp @ 8000-17000 σ.α.λ. |
Ροπή |
430 Nm @ 0-5000 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
Συνολική ισχύς συστήματος |
340 Hp @ 8000-17000 σ.α.λ. |
Ροπή συστήματος |
430 Nm @ 0-5000 σ.α.λ. |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
2050 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
555 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
470 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1290 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1600 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4783 mm |
Πλάτος |
1852 mm |
Ύψος |
1448 mm |
Μεταξόνιο |
2856 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
125 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.24 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
12.5 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Πίσω τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων – 1 ταχύτητα |
Εμπρός ανάρτηση |
Γόνατα MacPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Εμπρός φρένα |
αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
225/55 R17 |
Τιμή
Για να την αποκτήσετε θα χρειαστείτε 59.900 €, ωστόσο χάρη στην επιδότηση του δεύτερου κύκλου του «Κινούμαι ηλεκτρικά», το όφελος ανέρχεται στα 8.000 € και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να το αποκτήσει με 51.900€.
Διαβάστε επίσης
Δοκιμή BMW 220i Coupe: Η απόλυτη “Fun to Drive” εμπειρία οδήγησης (Φωτό)