Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire είπε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο εφαρμογής επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην κοινότητα, αφού οι ΗΠΑ περιόρισαν την υποστήριξή τους σε οχήματα κατασκευής της Βόρειας Αμερικής.
Ίσως είναι «ώρα να κρατήσουμε μπόνους ηλεκτρικών οχημάτων είτε για αυτοκίνητα που παράγονται σε ευρωπαϊκή επικράτεια είτε για οχήματα που πληρούν αυστηρά τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα», τόνισε ο Le Maire στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια ενημέρωσης για τον προϋπολογισμό του 2023. «Πρέπει να παίξουμε με τους ίδιους κανόνες αν θέλουμε να υπερασπιστούμε τις βιομηχανίες μας, τις δουλειές μας και την τεχνολογία μας».
Η Γαλλία και η Γερμανία, όπου η ηλεκτρική επανάσταση καθιστά απαρχαιωμένες χιλιάδες θέσεις εργασίας σε τομείς όπως η κατασκευή κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, έχουν οδηγήσει την πολιτική ώθηση τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη μιας τοπικής βιομηχανίας κυψελών μπαταριών σε μια προσπάθεια να πάρουν τον έλεγχο κατασκευής ενός αυτοκινήτου, σε ένα μέρος που αποτελεί το 40 % της αξίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Η γαλλική κυβέρνηση προσφέρει επιδοτήσεις έως και 6.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που κοστίζουν λιγότερο από 47.000 ευρώ, με πιθανή πρόσθετη ενίσχυση στο πλαίσιο ενός προγράμματος απόσυρσης παλαιών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 12% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Γαλλία τους πρώτους επτά μήνες του 2022.
Το μπόνους για τα ηλεκτρικά οχήματα στη Γαλλία θα μειωθεί σε 5.000 ευρώ από 6.000 ευρώ από το επόμενο έτος, «αλλά παραμένει σημαντικό», δήλωσε ο Le Maire κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης.
Οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν επικρίσεις για έναν νέο νόμο που προβλέπει φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, ο οποίος διευκρινίζει ότι τα αυτοκίνητα δεν θα είναι επιλέξιμα για επιδοτήσεις έως και 7.500 δολαρίων εάν κρίσιμα εξαρτήματα μπαταριών προέρχονται από την Κίνα, τη Ρωσία και άλλες «ξένες οντότητες ανησυχίας».
Για να βοηθήσει τους καταναλωτές, η κυβέρνηση των ΗΠΑ δημοσίευσε μια λίστα με οχήματα μοντέλων 2022 και 2023 που λέει ότι είναι πιθανό να πληρούν την απαίτηση του νομοσχεδίου για «τελική συναρμολόγηση» στη Βόρεια Αμερική.
«Νομίζω ότι είναι καιρός να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε αυτή την ιδέα στην Ευρώπη», επεσήμανε ο Le Maire.