Η ACEA, η ένωση που εκπροσωπεί τους ευρωπαίους κατασκευαστές, χαιρετίζει την έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη νομοθεσία Afir (Κανονισμός Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων). Μάλιστα, οι βουλευτές ενέκριναν με μεγάλη πλειοψηφία (485 ναι, 65 όχι και 80 αποχές) ένα κείμενο που καθορίζει, μεταξύ άλλων, τις ελάχιστες εθνικές απαιτήσεις για την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης στην ΕΕ, δηλαδή εγκατάσταση σταθμών φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα (100 για ανεφοδιασμό με υδρογόνο) έως το 2026, κατά μήκος των κύριων ευρωπαϊκών δρόμων.
«Είμαστε ικανοποιημένοι που οι ευρωβουλευτές έκαναν αυτόν τον κανονισμό πιο φιλόδοξο, αυξάνοντας τους εθνικούς στόχους, τόσο για τα σημεία φόρτισης όσο και για τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου, σε σύγκριση με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA Sigrid de Vries. «Ωστόσο, ακόμη και με αυτούς τους ενισχυμένους στόχους, το AFIR θα εγγυηθεί μόνο ένα ελάχιστο δίκτυο υποδομών, το οποίο θα πρέπει να συμπληρωθεί με ιδιωτικές πρωτοβουλίες». Ως εκ τούτου, η ACEA ζητά τη μείωση των επενδυτικών κινδύνων και την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης και σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένου του εκσυγχρονισμού των δικτύων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Το εγκριθέν κείμενο, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για τις διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ , περιλαμβάνει επίσης συστάσεις για την προσβασιμότητα των σταθμών, τη διαφάνεια ή παρεκκλίσεις για «απομακρυσμένες περιοχές, νησιά και δρόμους με μικρή κυκλοφορία».