Ένα tweet του ιταλικού livegp.it έβγαλε στην επιφάνεια την πρώτη φωτογραφία του εν λευκώ σχεδιασμένου μονοθεσίου της Formula 1.
#F1 Esclusiva: vi sveliamo le prime foto della monoposto 2022
✍️ @JulianDAgata https://t.co/4xwrWvcG3s
— LiveGP.it (@LiveGPit) June 21, 2021
Με επικεφαλής τον πρώην αεροδυναμιστή και διευθυντή του σχεδιαστικού τμήματος της Benetton, της McLaren και της Ferrari Νικόλα Τομπάζη, το τμήμα μονοθεσίων της FIA επιχειρεί με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς -που θα έρθουν σε εφαρμογή το 2022- να επιλύσει το χρόνιο πρόβλημα της αδυναμίας προσπεράσεων των μονοθεσίων λόγω της έλλειψης αεροδυναμικής στήριξης πίσω από το προπορευόμενο αυτοκίνητο στην πίστα.
Για το σκοπό αυτό, η επιφάνεια του μονοθεσίου είναι πολύ λιγότερο περίπλοκη, και οι πτέρυγες μικρότερες – όπως φαίνεται και στην πρώτη φωτογραφία του νέου μονοθεσίου.
Τα χαρακτηριστικά του νέου μονοθεσίου
Η αναμφίβολη απώλεια της αεροδυναμικής άντωσης που επιφέρουν αυτές οι παρεμβάσεις καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από την ενίσχυση της επίδρασης του ground effect (τον έλεγχο της ροής του αέρα που περνά κάτω από το δάπεδο) και του διαχύτη στην απόληξη του δαπέδου.
Η φιλοδοξία της FIA, με τα μονοθέσια του 2022, είναι να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα που απορρέει από το πίσω μέρος του μονοθεσίου, έτσι ώστε ο οδηγός που ακολουθεί να έχει περισσότερη αεροδυναμική στήριξη, και επιπλέον να μην φθείρει υπέρμετρα τα ελαστικά του λόγω της ανάγκης να βασίζεται στη μηχανική πρόσφυση για να υπερκαλύπτει τη μειωμένη αεροδυναμική.
Πότε θα παρουσιαστεί
Η πρώτη φωτογραφία του μονοθεσίου του 2022 απεικονίζει το μοντέλο που πρόκειται η F1 να παρουσιάσει το τριήμερο του GP στο Σίλβερστοουν της Βρετανίας, στις 18 Ιουλίου.
Ωστόσο, τα αυτοκίνητα των ομάδων ενδέχεται να έχουν διαφοροποιήσεις που ίσως προκύψουν από ενδεχόμενα «παράθυρα» των νέων κανονισμών – τα οποία, πάντως, η FIA υποστηρίζει ότι έχει καλύψει εξ ολοκλήρου.
Οι νέες αλλαγές
Από τη φωτογραφία λείπουν οι τροχοί του μονοθεσίου, οι οποίοι περιλαμβάνουν μια ακόμα μεγάλη αλλαγή του 2022: τη μετάβαση σε ελαστικά 18 ιντσών (από 13” που είναι μέχρι φέτος).
Η αλλαγή αυτή, όμως, δεν επιδρά τόσο στη μηχανική πρόσφυση όσο στις ανάγκες του marketing της Pirelli για τα εμπορικά της ελαστικά δρόμου.
Μαζί με την παρουσίαση του μονοθεσίου του 2022 στο Σίλβερστοουν, στο GP της Αγγλίας θα δοκιμαστεί φέτος για πρώτη φορά και η ιδέα του sprint qualifying – του μικρής διάρκειας αγώνα του απογεύματος του Σαββάτου που θα καθορίζει τη σειρά εκκίνησης του κυρίως αγώνα της Κυριακής.
Πηγή: sport24