Quantcast

Η αιτία πίσω από τη δημοσκοπική κατάρρευση του ΣΥΡΙΖΑ

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ένα σαφές και συνάμα σταθερό προβάδισμα τηςΝέας Δημοκρατίας έναντι του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, αφήνοντας την αίσθηση -για ακόμα μία φορά- πως ο Μητσοτάκης παίζει μόνος του, χωρίς αντίπαλο

Βασίλης Βρανάς

 

 

Σταθερά πρώτη παραμένει η Νέα Δημοκρατία σε όλες τις δημοσκοπήσεις, παρά τις
πολλαπλές εισαγόμενες κρίσεις: πανδημία, τουρκική προκλητικότητα, ενεργειακή κρίση,
πληθωρισμός.

Ενδεικτική είναι η πρόσφατη δημοσκόπηση της GPO για το powergame.gr.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης, η ΝΔ προηγείται με 32,6%, ο ΣΥΡΙΖΑ
ακολουθεί με 25,5% και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ με 10,2%. Το ΚΚΕ συγκεντρώνει το 5,5% των
προτιμήσεων, η Ελληνική Λύση 3,8%, το ΜΕΡΑ25 2,6% και οι Έλληνες για την Πατρίδα 1,6%.
Άλλο κόμμα επιλέγει το 5% των ερωτηθέντων και 1 στους 10 δηλώνει αναποφάσιστος.

Ενδιαφέροντα, επίσης, είναι τα ευρήματα και από τη δημοσκόπηση της Alco για
λογαριασμό του Alpha. Στην πρόθεση ψήφου, η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 31,2% την
ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ φτάνει μόλις το 22,9%, ενώ στο ερώτημα «Ποιόν πολιτικό αρχηγό
εμπιστεύεστε περισσότερο ως πρωθυπουργό» το 31% των πολιτών δήλωσε τον Κυριάκο
Μητσοτάκη, έναντι 20% που δήλωσε τον Αλέξη Τσίπρα.

Αμφότερες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ένα σαφές και συνάμα σταθερό προβάδισμα της
Νέας Δημοκρατίας έναντι του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, αφήνοντας την
αίσθηση -για ακόμα μία φορά- πως ο Μητσοτάκης παίζει μόνος του, χωρίς αντίπαλο.
Είναι αδιαμφισβήτητο, πλέον, πως η «πρώτη φορά Αριστερά» άφησε αρνητική επίγευση
στο εκλογικό σώμα, το οποίο δεν βλέπει όραμα στο πρόγραμμα του Αλέξη Τσίπρα. Αυτό, σε
συνδυασμό με τη συχνά αμφιλεγόμενη στάση του ΣΥΡΙΖΑ σε θέματα όπως: το
μεταναστευτικό, η ανομία στα ΑΕΙ και η όχι επαρκώς τεκμηριωμένη, από οικονομικής
πλευράς, ατζέντα της Κουμουνδούρου, φαίνεται να λειτουργούν απωθητικά για τους
ψηφοφόρους.

Μόνον έτσι μπορεί να εξηγηθεί το γιατί τρία χρόνια τώρα, ούτε μία φορά ο ΣΥΡΙΖΑ δεν
κατάφερε να ξεπεράσει την Νέα Δημοκρατία στις δημοσκοπήσεις. Την ίδια ώρα η
κυβέρνηση δίνει συνεχώς μάχες εντός και εκτός συνόρων, έχοντας καταφέρει να
αποκαταστήσει την άλλοτε κακή εικόνα της χώρας μας στο Εξωτερικό. Η Οικονομία έχει
επουλωθεί σε μεγάλο βαθμό, οι διπλωματικές σχέσεις της Ελλάδας έχουν ανέβει επίπεδο,
ενώ το κράτος μέσω του gov.gr έχει αλλάξει προς το καλύτερο την καθημερινότητα όλων
μας.

Οι πολίτες έχουν νωπές, ακόμα, τις μνήμες από τη συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και
πλέον πιο συνειδητοποιημένοι επιλέγουν τη σταθερότητα και την υπευθυνότητα. Τα
πρόχειρα προεκλογικά προγράμματα και η στείρα επικοινωνιακή διαχείριση, πλέον,
κούρασαν και αυτό δεν ισχύει μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου η προσφάτως εκλεγείσα
Πρωθυπουργός Λιζ Τρας καταρρέει δημοκοπικά. Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της YouGov, το 55% των μελών του Συντηρητικού Κόμματος ζητάει παραίτηση της Τρας και βουλευτές
του κόμματός της έχουν ζητήσει ανοικτά την παραίτησή της.

Η εποχή της επικοινωνιακής διαχείρισης της εξουσίας έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Πλέον
ή κάνεις τη δουλειά ή πας σπίτι.

 

*Σύμβουλος Επικοινωνίας – Διδάκτωρ Πολιτικής Φιλοσοφίας, ΕΚΠΑ