Quantcast

Εντολή Μητσοτάκη σε υπουργούς: Προσεγγίστε με ειλικρίνεια τους νέους – Προτεραιότητα οι 17-30 με αξιοποίηση και των social media

Όλος ο σχεδιασμός

Στην προσέγγιση της νέας γενιάς τόσο σε ό,τι αφορά το κομμάτι του εμβολιασμού όσο και γενικότερα σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο επικεντρώνεται, μεταξύ άλλων, αυτό το καλοκαίρι η στρατηγική της κυβέρνησης. Όπως έχουν γράψει τα «Π» εδώ και καιρό, πρόκειται για μια διαδικασία που βρίσκεται υπό τον απόλυτο έλεγχο του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος ζήτησε από τους στενούς του συνεργάτες, καθώς και από μια σειρά κορυφαίων υπουργών να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδεται σχετικά με τη μάχη της πανδημίας στη συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα είναι το κίνητρο των 150 ευρώ που δόθηκε προκειμένου όσο το δυνατόν περισσότεροι εκπρόσωποι του δυναμικού ηλικιακού κομματιού των 18-25 να κλείσουν ραντεβού για τον εμβολιασμό τους. «Μας κατηγόρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ ότι προχωρήσαμε σε μια πράξη δωροδοκίας. Ωστόσο, εκ του αποτελέσματος η επιλογή αυτή δικαιώθηκε πλήρως. Δεν είναι μόνο ότι αυξήθηκε κατακόρυφα η συμμετοχή των νέων ανθρώπων στο εμβολιαστικό πρόγραμμα, και αυτό αποδεικνύεται εύκολα βάσει των αριθμών, αλλά φαίνεται όλο και περισσότεροι εξ αυτών να κατανοούν ότι αυτός είναι ο μοναδικός δρόμος για να αφήσουν πίσω την εποχή των περιορισμών και να ζήσουν και πάλι με ασφάλεια και υπό τις προϋποθέσεις που επιβάλλουν οι καταστάσεις τις στιγμές που είναι απόλυτα συνυφασμένες με την ηλικία τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καλοκαιρινής περιόδου», επισημαίνουν συνεργάτες του πρωθυπουργού, εκφράζοντας την ικανοποίησή τους.

 

Βοήθεια

Οι ίδιοι, δε, στέκονται και στην κοινωνική διάσταση της πολυσυζητημένης πρωτοβουλίας, αφού το εν λόγω ποσό συνιστά, αν μη τι άλλο, και μια υπολογίσιμη οικονομική βοήθεια. «Η πρωτοβουλία αυτή είναι ανεξάρτητη από την ειλημμένη πολιτική απόφαση να ενισχύσει το κυβερνών κόμμα τα ερείσματά του στις τάξεις των ηλικιών αυτών. Εδώ η κεντρική παράμετρος είχε να κάνει με την κατανόηση της ανάγκης για ασφαλή συναναστροφή το φετινό καλοκαίρι έπειτα από μια μακρά περίοδο περιορισμών, που μοιραία επηρεάζουν σημαντικά τους νέους», προσθέτουν. Εξάλλου, τους τελευταίους μήνες στο κυβερνητικό στρατόπεδο αναζητούσαν εναγωνίως διεξόδους προκειμένου να μετριαστούν οι συνέπειες της καραντίνας στην ψυχοσύνθεση των νεαρών πολιτών, οι οποίες πολλές φορές οδηγούσαν σε επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία μορφές έκφρασης, όπως τα ανεξέλεγκτα κορονοπάρτι στις πλατείες, αλλά και οι δίχως μέτρα ασφαλείας συναθροίσεις σε σπίτια και άλλους χώρους. Ένα επιπλέον στοιχείο για τη δρομολόγηση της παρέμβασης με τα 150 ευρώ και άλλες αντίστοιχες που θα ακολουθήσουν έχει να κάνει με το γεγονός ότι η έξαρση που παρατηρείται αυτές τις ημέρες στο μέτωπο των κρουσμάτων «αγγίζει» τη νεολαία, με τη μέση ηλικία να μην ξεπερνά, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Επιτροπής Ειδικών, τα 23 έτη.

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο οι πολίτες από 17 έως 30 ετών θα αποτελέσουν προτεραιότητα της επιχείρησης «Πειθώ», που ξεκινά ανά την ελληνική επικράτεια με τη συμμετοχή τοπικών φορέων και παραγόντων και με κεντρική στόχευση την άμεση ενίσχυση του εμβολιαστικού κινήματος.

Την ίδια στιγμή και σε μια παράλληλη διαδικασία «τρέχει» η επιχείρηση βελτίωσης της δημοσκοπικής εικόνας της Ν.Δ. στους νέους ψηφοφόρους. Πρόκειται, άλλωστε, για έναν από τους λίγους δείκτες που προβληματίζουν το Μέγαρο Μαξίμου εν μέσω της απόλυτης πολιτικής κυριαρχίας που καταγράφεται για τον πρωθυπουργό και την κυβερνώσα παράταξη.

 

Αντανακλαστικά

Οι αναλυτές αποδίδουν αυτό το φαινόμενο ακριβώς στα αντανακλαστικά που δημιούργησαν οι δύο αυστηρές καραντίνες τις οποίες πέρασε η χώρα, ενώ, αντίθετα, δεν φαίνεται να υπάρχει ουσιαστική σύνδεση (σε αντίθεση με όσα πρεσβεύει η Κουμουνδούρου) για τις παρεμβάσεις αναφορικά με τα πανεπιστήμια, αφού είναι πανθομολογούμενο πως πλέον η επικρατούσα άποψη της κοινωνίας είναι η οριστική ρήξη με τις νοοτροπίες και τις τριτοκοσμικές καταστάσεις του παρελθόντος.

Κομβικό ρόλο στο εγχείρημα παίζει η ΟΝΝΕΔ, με τον πρόεδρο της Οργάνωσης, Παύλο Μαρινάκη, να είναι σε συνεχή συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου και την Πειραιώς για την προώθηση σειράς εκδηλώσεων και ενεργειών κυρίως μέσω των social media. Ηδη έχουν πραγματοποιηθεί διαδικτυακές δράσεις για ζητήματα όπως τα νέα δεδομένα στην αγορά εργασίας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για την επίτευξη, μάλιστα, αυτού του στόχου, δεν αποκλείεται να επιστρατευθούν τους επόμενους μήνες και οι νεοεκλεγέντες «γαλάζιοι» βουλευτές μέσω της συμμετοχής τους στην εκπομπή των κεντρικών κυβερνητικών μηνυμάτων για τους νέους ανθρώπους.

Φυσικά, όπως γίνεται αντιληπτό, τον πρωταγωνιστικό ρόλο και σε αυτό το εγχείρημα θα έχει ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος, όπως το συνηθίζει από την πρώτη στιγμή της ανάληψης της προεδρίας της Ν.Δ. και της πρωθυπουργίας, θα απευθύνεται προσωπικά στις νεότερες γενιές, είτε στο πλαίσιο περιοδειών και σημειολογικών δημόσιων εμφανίσεών του είτε με την παρουσία του σε στοχευμένες περιστάσεις, όπως πριν από μερικές εβδομάδες, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πειραιώς από την ηγεσία της «γαλάζιας» Νεολαίας για την ψηφιοποίηση των κρατικών δομών και των εγχώριων επιχειρήσεων.

 

Πηγή: Parapolitika.gr