Μια συμφωνία που δεν αποτρέπει την ταλαιπωρία των Γάλλων τα Χριστούγεννα, πλην όμως θα τους επιτρέψει να μετακινηθούν με τον σιδηρόδρομο-που σε περιόδους γιορτών είναι το βασικό μεταφορικό μέσο στη Γαλλία-την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και τις πρώτες ημέρες του χρόνου. Η αλήθεια είναι πως ενόψει των Χριστουγέννων η ταλαιπωρία, αν όχι η απόγνωση των Γάλλων, είχε φτάσει στο ζενίθ. Χθες το ένα στα τρία τρένα δεν ξεκίνησε αφού το συνδικάτο των ελεγκτών βρίσκεται σε απεργία. Αποτέλεσμα αυτής της απεργίας είναι περίπου 200.000 Γάλλοι να παραμείνουν με τις βαλίτσες τους στις αποβάθρες, με όσες ταλαιπωρίες και εκνευρισμούς αυτό συνεπάγεται. Οι απεργίες στους γαλλικούς σιδηροδρόμους ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο από μια συλλογικότητα ελεγκτών που δημιουργήθηκε στο Facebook. Αυτή η συλλογικότητα στη συνέχεια άφησε τις διαπραγματεύσεις στα συνδικάτα.
Τις τελευταίες ημέρες ωστόσο οι απεργίες πύκνωσαν και η κυβέρνηση αύξησε και αυτή από την πλευρά της τις πιέσεις προς τα συνδικάτα. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας Μπρούνο Λεμέρ δήλωσε οργισμένος, τείνοντας ωστόσο εκ παραλλήλου ευήκοον ους στα αιτήματα των απεργών. Έτσι χτες συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί μία επιτροπή η οποία θα εξετάσει αν και πώς μπορούν να αναγνωριστούν οι ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος. Συμφωνήθηκε, επίσης, πως το μπόνους των ελεγκτών είναι εφικτό να αυξηθεί από τα 600 ευρώ, που προέβλεπε παλαιότερη συμφωνία, στα 720 ευρώ. Επίσης, η διοίκηση της εταιρείας έχει δεσμευτεί να προσλάβει άλλους 200 ελεγκτές το 2023, επιπλέον των 350 που έχουν ήδη προγραμματιστεί. «Πλέον πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις» για επιστροφή στην εργασία, υποστήριξαν τόσο η εταιρεία όσο και τα συνδικάτα των σιδηροδρόμων μετά την υπογραφή συμφωνίας. Τέλος καλό, όλα σχεδόν καλά.