Από την πρώτη ημέρα που ξεκίνησε το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου, ένα από τα στοιχεία που έκαναν τρομερή εντύπωση ήταν και η μεγάλη αύξηση στον χρόνο των καθυστερήσεων τόσο στο φινάλε του πρώτου ημιχρόνου, όσο και στο τέλος του κάθε αγώνα.
Κι αν αρχικά το όλο σκηνικό προκάλεσε απορίες και προβληματισμό, η αλήθεια είναι ότι όλοι πλέον έχουν συνηθίσει στο γεγονός ότι κάθε παιχνίδι θα έχει μίνιμουν 10 λεπτά έξτρα χρόνο, με τον Πιερλουίτζι Κολίνα να εξηγεί τους λόγους που οδήγησαν τη FIFA στη συγκεκριμένη απόφαση και να εκφράζει παράλληλα την ικανοποίηση του για την εφαρμογή του.
«Στόχος αυτής της κίνησης ήταν να αυξηθεί ο πραγματικός χρόνος παιχνιδιού και, από αναλύσεις που έγιναν σε αγώνες που έχουν ήδη γίνει, είναι σαφές ότι έχουν γίνει τα σωστά βήματα για να επιτευχθεί αυτό. Το θέμα των αγώνων με λιγότερα από 50 λεπτά πραγματικό χρόνο είναι κάτι που συνεχίζεται εδώ και καιρό. Ο κόσμος θέλει να δει ποδόσφαιρο, περισσότερο ποδόσφαιρο. Και ζητήθηκε από εμάς, στη FIFA και την IFAB, να κάνουμε κάτι γι’ αυτό εδώ και χρόνια» είπε ο Ιταλός επικεφαλής διαιτησίας της FIFA και συμπλήρωσε:
«Κάναμε ήδη κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση στη Ρωσία. Ζητήσαμε από τους διαιτητές να προσπαθήσουν να υπολογίσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τον χρόνο καθυστερήσεων που θα πρόσθεταν στο τέλος κάθε ημιχρόνου».
Ο παλαίμαχος Ιταλός ρέφερι εξήγησε ότι: «Τώρα, στο Μουντιάλ του Κατάρ, δώσαμε στους διαιτητές μας ορισμένα συγκεκριμένα γεγονότα και περιστατικά που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη με ακριβείς όρους, ιδιαίτερα το χρονοδιάγραμμα για τραυματισμούς παικτών, γιατί έχουμε δει ότι πολλοί τραυματισμοί απαιτούν περισσότερο από ένα λεπτό θεραπείας. Οι αλλαγές, οι έλεγχοι του VAR και οι πανηγυρισμοί στα γκολ είναι άλλοι παράγοντες που οδηγούν σε απώλεια του πραγματικού χρόνου παιχνιδιού και αυτός ο χρόνος πλέον αναπληρώνεται» ενώ στη συνέχεια ανέφερε ως παράδειγμα την εναρκτήρια αναμέτρηση του 2ου ομίλου μεταξύ της Αγγλίας και του Ιράν (6-2), όπου εφαρμόστηκαν συνολικά επιπλέον 23 λεπτά καθυστερήσεων.
«Είχαμε τον τερματοφύλακα του Ιράν που τραυματίστηκε και χρειάστηκε ιατρική βοήθεια για περίπου 11 λεπτά συνολικά και έναν παίκτη της Αγγλίας με τραυματισμό που κράτησε τρία λεπτά. Έτσι, τα 14 από τα 23 λεπτά ήταν για αυτούς τους δύο συγκεκριμένους τραυματισμούς. Και πρέπει να θυμόμαστε ότι σημειώθηκαν οκτώ γκολ, με τους πανηγυρισμούς τους, συν μία καθυστέρηση λόγω ελέγχου VAR. Υπήρξαν πολλά περιστατικά που προκάλεσαν τόσο μεγάλο πρόσθετο χρόνο».
Η εφαρμογή αυτών των νέων συστάσεων οδήγησε τον πραγματικό χρόνο παιχνιδιού κοντά στη μία ώρα στους αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι τώρα, παρουσιάζοντας μια σημαντική αύξηση. Στο ματς Γαλλία-Αυστραλία (4-1) σημειώθηκε η μεγαλύτερη διάρκεια (67 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα).
«Αν κοιτάξουμε πίσω στη Ρωσία, ο μέσος χρόνος διακοπής ήταν 6 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα» είπε ο παλαίμαχος διαιτητής.
«Υπήρχαν το πολύ έξι αλλαγές εκεί, σε σύγκριση με τις δέκα που έχουμε τώρα. Τα σχόλια είναι θετικά, ειδικά από τους φιλάθλους στο γήπεδο, θα έλεγα ότι είχαμε θετική ανταπόκριση. Ο κόσμος είναι εδώ για να παρακολουθήσει τους αγώνες, να διασκεδάσει και του αρέσει το ποδόσφαιρο. Ζητούσαν, μάλιστα, ακόμα περισσότερες καθυστερήσεις. Είναι σαν να παρακολουθείς μια συναυλία, είσαι χαρούμενος και ζητάς από τον τραγουδιστή να βγει ξανά στη σκηνή. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να προσφέρουμε στους παρευρισκόμενους θεατές και σε όσους παρακολουθούν στην τηλεόραση ένα καλό σόου, μια καλή ψυχαγωγία».