Αυτοκίνητο: Μόλις το 23% των οδηγών στην Ευρώπη πιστεύει ότι είναι πιθανό να ελεγχθεί υπό την επήρεια αλκοόλ

Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι τα ποσοστά χρήσης ζώνης ασφαλείας διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των χωρών της ΕΕ

Έρευνα έδειξε ότι μόλις το 23% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι είναι πιθανό να ελεγχθεί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε ένα τυπικό ταξίδι ή σε μια αστική μετακίνηση. Επίσης, μια διαπίστωση ήταν ότι η επιβολή προστίμων είναι αποτελεσματική μόνο όταν οι άνθρωποι έχουν την αντίληψη ότι κινδυνεύουν να συλληφθούν.

 

Οι έλεγχοι που έγιναν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδειξαν ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώθηκε σε οκτώ χώρες και αυξήθηκε σε πέντε, ενώ 13 χώρες δεν συλλέγουν εθνικά δεδομένα σχετικά με τον αριθμό των ελέγχων που γίνονται στους δρόμους. Πριν λίγες εβδομάδες στην Ελλάδα στο πλαίσιο της 16ης Ευρωπαϊκής Νύκτας αποδείχθηκε ότι το 10,36% των Ελλήνων και Ελληνίδων οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα (2.000 άτομα) ξεπέρασαν το επιτρεπτό νόμιμο όριο.

Από την άλλη η αυξημένη ταχύτητα έχει άμεση επίδραση στην πιθανότητα και τη σοβαρότητα μιας σύγκρουσης. Οι αναλυτές της έρευνας, που έχει δημοσιοποιήσει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, βρήκαν τεράστιες διαφορές μεταξύ των χωρών όσον αφορά την επιβολή του ορίου ταχύτητας. Για παράδειγμα η Σουηδία έχει 100 φορές περισσότερες κάμερες ελέγχου ταχύτητας ανά εκατομμύριο κατοίκους από την Τσεχία και αυτό αποτρέπει κάποιον οδηγό να υποπέσει σε παράπτωμα.

Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι τα ποσοστά χρήσης ζώνης ασφαλείας διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η χρήση της πίσω ζώνης ασφαλείας προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία. Για παράδειγμα στη Γερμανία το 99% των πίσω επιβατών φορούν ζώνη ασφαλείας, ενώ στην Ιταλία μόνο το 11%. Να θυμίσουμε ότι από το 2019, απαιτούνται στα καινούρια αυτοκίνητα να υπάρχουν συστήματα υπενθύμισης των ζωνών ασφαλείας για τα πίσω καθίσματα.

«Χιλιάδες ζωές θα μπορούσαν να σωθούν στην ΕΕ κάθε χρόνο εάν οι οδηγοί τηρούσαν τους ισχύοντες κανόνες για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την υπερβολική ταχύτητα, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Χωρίς τακτικές και κοινοποιημένες προσπάθειες για την επιβολή του νόμου, η Ευρώπη δεν θα επιτύχει τον στόχο της να μειώσει στο μισό τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα και τους σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2030», αναφέρει χαρακτηριστικά η διευθύντρια Ευρωπαίκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, llen Townsend.