Προφανώς, η έκτακτη υγειονομική κρίση λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού έχει προκαλέσει διάφορες ανασφάλειες στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Επανειλλημένως έχουμε αναφερθεί στην έλλειψη μικροτσίπ, αλλά τώρα ο κατάλογος των εξαρτημάτων που λείπουν είναι πολύ μεγαλύτερος, με ορισμένες μάρκες να πλήττονται από φαινομενικά αμελητέα, αλλά κρίσιμα ζητήματα. Επιπλέον, τα γεγονότα που ακολούθησαν περιέπλεξαν την κατάσταση, ξεκινώντας από την εισβολή στην Ουκρανία με τις σχετικές συνέπειες στις προμήθειες φυσικού αερίου και, ως εκ τούτου, στη διαθεσιμότητα ενέργειας.
Καταρρέει η εφοδιαστική αλυσίδα
Μεταξύ των πρόσφατων προβλημάτων που προέκυψαν, η Ford παραδέχτηκε στη Wall Street Journal ότι έχει πρόβλημα να βρει σήματα που θα τοποθετηθούν στα καινούργια αυτοκίνητα. Το Blue Oval έχει γνωστοποιήσει ότι περιμένει να τα παραλάβει από τον προμηθευτή του, μια εταιρεία από το Μίσιγκαν, που μάχεται με την επιβράδυνση των δραστηριοτήτων της. Συγκεκριμένα ο κατασκευαστής Stars and Stripes προσπάθησε να το αντιμετωπίσει μέσω τρισδιάστατων εκτυπωτών, αλλά το τελικό αποτέλεσμα δεν έφερε ικανοποίηση, αναβάλλοντας τις παραδόσεις του πιο δημοφιλούς pick-up, του F-150, κατά 40-45 χιλιάδες μονάδες τα οποία βρίσκονται στάσιμα στα εργοστάσια.
Βασικά, πρόκειται για το ίδιο σκηνικό που επαναλαμβάνεται εδώ και αρκετούς μήνες λόγω της κρίσης των ημιαγωγών. Λόγω της έλλειψης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, οι μάρκες έχουν επιμηκύνει δραματικά το χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, όπως αποδεικνύεται από έρευνα που δημοσιεύτηκε τις τελευταίες ημέρες. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Peugeot, η οποία, μπλοκαρισμένη από την έλλειψη ηλεκτρονικών εξαρτημάτων για τα i-Cockpit της, παρέδιδε «αναλογικά» μοντέλα στους πελάτες της, προβλέποντας, φυσικά, να επιστρέψει μέρος της αξίας.
Η Mercedes παραδίδει plug-in υβριδικά χωρίς το οικιακό καλώδιο φόρτισης. Αυτό οφείλεται στη σπάνια διαθεσιμότητα πρώτων υλών που αντιμετωπίζουν πολλοί προμηθευτές της βιομηχανίας. Η απόφαση πολλών εταιρειών είναι να επιβραδύνουν την παραγωγή, προκειμένου να διατηρήσουν μια ισορροπία με τις ελλείψεις εξαρτημάτων. Σημαντικά είναι επίσης τα προβλήματα που ώθησαν τον όμιλο Volkswagen να μεταφέρει δραστηριότητες που είναι διάσπαρτες επί του παρόντος μεταξύ Γερμανίας, Σλοβακίας και Τσεχικής Δημοκρατίας στο Βέλγιο ή την Ισπανία.
Στην Ιταλία, η Federacciai, η εθνική ένωση που εκπροσωπεί τη βιομηχανία χάλυβα, έχει σημάνει συναγερμό για την άνοδο των τιμών της ενέργειας και των πρώτων υλών υπό διάφορες συνθήκες.