Άκης Σακελλαρίου: «Η μεγαλύτερη θυσία του σημερινού ανθρώπου είναι η θυσία του εαυτού του» (Φώτο)

Ο ταλαντούχος ηθοποιός σε μια συνέντεξη εφ' όλης της ύλης, πριν η παράσταση «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη ανέβει στην Επίδαυρο

Ο Άκης Σακελλαρίου ανήκει στους ηθοποιούς που τολμά να πειραματιστεί στις προκλήσεις της τέχνης του. Με πλούσιο βιογραφικό με σημαντικές συνεργασίες από το θέατρο μέχρι τον κινηματογράφο και την τηλεόραση μας μιλά για το ρόλο του Μενέλαου που ερμηνεύει φέτος, για τη συμμετοχή του στη χολυγουντιανή ταινία «Bricklayer», για τα θεατρικά του σχέδια αλλά και ποιο είναι το μάθημα ζωής που του άφησε η σοβαρή περιπέτεια της υγείας του.

Πως προέκυψε η συνεργασίας σας με τον Θέμη Μουμουλίδη για την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι»;

Η συνεργασία μας ξεκίνησε πέρυσι το καλοκαίρι με τις «Βάκχες» και σκεφτήκαμε να συνεχίσουμε και τη φετινή χρονιά. Ο Θέμης μου πρότεινε τον ρόλο του Μενέλαου και δέχτηκα για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί είναι ένας σημαντικός ρόλος υποκριτικά αν και μικρός σε διάρκεια στη συγκεκριμένη τραγωδία του Ευριπίδη και δεύτερον λόγω της σύντομης διάρκειας του, μου επιτρέπεται να ρίξω τις ταχύτητες μετά από μια πολλή δύσκολη και κουραστική χρονιά που πέρασα.

Μιλήστε μας για τον ρόλο του Μενέλαου

Ο Μενέλαος είναι η πηγή του κακού μιας και μεταπείθει τον Αγαμέμνονα να προχωρήσει στη θυσία της Ιφιγένειας για το γενικό καλό του τόπου. Ο Ευριπίδης μέσα και μόνο από μια σκηνή καταφέρνει να μετατοπίσει τον συγκεκριμένο ρόλο από το ένα άκρο στο άλλο.

Ξεκινά με τον να κατηγορεί τον Αγαμέμνονα γιατί δεν θυσιάζει την κόρη του για την πατρίδα και σε λίγο χρόνο μεταστρέφει τη συμπεριφορά του. Λέγοντας ότι συμμετέχει στον πόνο του και πως θα ήταν κακό να προχωρήσει σε μια τέτοια θυσία. Κινήσεις και πρακτικές διπλωματίας που γίνονται βάσει σχεδίου. Διαθέτει έναν πανέξυπνο χαρακτήρα, με επικοινωνιακή δεινότητα αλλά και χιούμορ.

Η συγκεκριμένη τραγωδία θεωρείτε κρύβει διαχρονικά στοιχεία;

Ναι, όπως όλες οι τραγωδίες που θίγουν επίκαιρα θέματα, γιατί αναφέρονται στον πυρήνα του ανθρώπινου κυττάρου και ασχολούνται με τα ανθρώπινα όρια. Με τις ελπίδες αλλά και τα λάθη του ανθρώπινου είδους.

Ποια είναι η έννοια της θυσίας στη δική μας εποχή; Τι θυσιάζουμε και σε ποιους βωμούς;

Η μεγαλύτερη θυσία του σημερινού ανθρώπου είναι ότι θυσιάζει τον ίδιο του τον εαυτό στο βωμό μιας υλικής διάστασης. Καθημερινά γινόμαστε κυνηγοί του χρόνου. Ζούμε με την αγωνία να τρέξουμε να προλάβουμε, θυσιάζοντας πιο πνευματικές μας ανάγκες.

Η διδαχή της τραγωδίας είναι ότι για το γενικό καλό πρέπει να θυσιάσουμε το προσωπικό καλό, χάνοντας κάτι πολύ δικό μας που αγαπάμε πολύ.

Πιστεύετε ότι οι σημερινοί άνθρωποι λειτουργούν περισσότερο συλλογικά ή ατομικά;

Στη σημερινή εποχή ο άνθρωπος λειτουργεί πιο ατομικά. Θεωρώ πως μέχρι τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο κινούταν περισσότερα συλλογικά και για το κοινό καλό. Ίσως όμως είναι και μια μεταβατική περίοδος που προσπαθούμε να ανακαλύψουμε που φτάνουν και που τελειώνουν τα κεκτημένα μας.

Και ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία, που πέραν των ανθρώπινων απωλειών μας έβαλε να συλλογιστούμε ποια είναι τα όρια μας ως ανθρώπινο είδος.

Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού στις παραστάσεις μέχρι στιγμής. Μιλήστε μας για το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου που θα ανέβει στις 19 & 20 Αυγούστου;

Οι εντυπώσεις του κοινού από τις παραστάσεις είναι πολύ καλές και ακούμε θετικά σχόλια και κριτικές. Είναι μια τίμια δουλειά και χαιρόμαστε όλοι οι συντελεστές για αυτό. Είμαι ενθουσιασμένος που θα βρεθώ για τέταρτη φορά στην Επίδαυρο, έναν χώρο που σου προκαλεί δέος κάθε φορά που παίζεις.

Θυμάμαι, την πρώτη φορά που έπαιξα, είχα πάθει σοκ! Δεν μπορούσα να κοιτάξω το κοινό, μην χάσω τον ρόλο. Είναι απίστευτο το συναίσθημα να βρίσκεσαι σε αυτόν τον ιερό χώρο με ιστορία χιλιάδων χρόνων πίσω.

Συμμετείχατε στην διεθνή κινηματογραφική παραγωγή Bricklayer, στο ρόλο ενός πολιτικού.Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Ήταν μια μεγάλη εμπειρία για μένα για πολλούς λόγους. Έστειλα ένα δοκιμαστικό βίντεο και με επέλεξαν για ένα μικρό ρόλο, που αργότερα έμαθα ότι προορίζονταν για την Μπριγκίτε Νίλσεν.

Έκανα γυρίσματα 4 ημερών στη Θεσσαλονίκη και χαίρομαι που η πόλη μου μέσω αυτής της παραγωγής ανοίγει τα φτερά της στον κινηματογράφο και σε ένα διεθνές επίπεδο. Οι διεθνείς παραγωγές τέτοιας εμβέλειας λειτουργούν πολύ διαφορετικά από τις δικές μας δουλειές. Είναι αρκετά απαιτητικές και πρέπει ο κάθε ηθοποιός να είναι απόλυτα προετοιμασμένος.

Παράλληλα είστε και συντονιστής καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Διεθνούς Φεστιβάλ «Δημήτρια»

Ναι, χαίρομαι ιδιαίτερα για αυτή τη συνεργασία μου, που μετρά πια 3 χρόνια. Φέτος, το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 1 έως τις 20 Οκτώβρη, θα συνεργαστούμε με το ΚΘΒΕ και στον προγραμματισμό μας είναι η συμμετοχή σημαντικών παραγωγών όπως η «Τρικυμία» του Πήτερ Μπρουκς, «Ποιος Σκότωσε τον Πατέρα μας» του Τόμας Όστερμαϊερ αλλά και «Η Δημοκρατία του Μπακλαβά» του Ανέστη Αζά κ.α.

Τον χειμώνα πως θα σας βρει καλλιτεχνικά ;

Θα συνεχίσει η περυσινή μας παράσταση «Οι Μάγισες του Σάλεμ» στο θέατρο Βρετάνια και θα ακολουθήσει «Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών», σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Τάσο Χαλκιά και 10 νέους ταλαντούχους ηθοποιούς, οι οποίοι επιλέχθηκαν από μια μεγάλη οντισιόν και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε με το πολύ καλό επίπεδο τους, μιας και έχουν βγει πρόσφατα από τις σχολές. Ο δικός μου ρόλος είναι αυτός του καθηγητή Κίτινγκ που προσπαθεί να πείσει τα παιδιά να αγαπήσουν την ποίηση.

Η περιπέτεια της υγείας σας τι σας δίδαξε;

Με δίδαξε να μην εμπλέκομαι συναισθηματικά με μικροπράγματα. Να αποδέχεσαι χωρίς συγκρούσεις το απάνεμο της ζωής. Να τα βλέπουμε όλα πιο μαλακά και χαλαρά.

Πληροφορίες παράστασης

Μετάφραση   Παναγιώτα Πανταζή

Σκηνοθεσία   Θέμης Μουμουλίδης

Σκηνικό   Γιώργος Γαβαλάς

Μουσική   Σταύρος Γασπαράτος

Κοστούμια   Νίκη Ψυχογιού

Κίνηση   Σεσίλ Μικρούτσικου

Φωτισμοί   Νίκος Σωτηρόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη   Γεωργία Πιερρουτσάκου

Βοηθός σκηνοθέτη   Νικολέττα Μακρυνόρη

Βοηθός συνθέτη – μουσική διδασκαλία   Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου

Βοηθός σκηνογράφου   Μαριάννα Παπαγεωργίου

Βοηθός ενδυματολόγου   Σοφία Μπαμπανιώτη

Φωτογραφίες   Ελίνα Γιουνανλή

Επικοινωνία   Ειρήνη Λαγουρού

Επικοινωνία περιοδείας   Ρίτα Σίσιου

Διεύθυνση παραγωγής Σταμάτης Μουμουλίδης

Οργάνωση παραγωγής Χριστίνα Μπάλλα

Ερμηνεύουν:

Αγαμέμνων  ΛΑΖΑΡΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Πρεσβύτης – Άγγελος   ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΔΕΝΤΑΚΗΣ

Μενέλαος   ΑΚΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

Κλυταιμνήστρα   ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ

Ιφιγένεια   ΜΑΡΙΑ ΠΕΤΕΒΗ

Αχιλλέας   ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

Γυναίκες της Χαλκίδας

ΙΟΥΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ | ΣΟΦΙΑ ΚΟΥΛΕΡΑ | ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΦΑΖΑΝΗ

ΙΩΑΝΝΑ ΛΕΚΚΑ | ΛΕΝΑ ΜΠΟΖΑΚΗ | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΝΟΕΑ

ΔΑΝΑΗ ΠΟΛΙΤΗ | ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΦΩΤΑ

 

Περιοδεία

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Παρασκευή 19 &  Σάββατο 20 Αυγούστου | Ώρα 21.00

Προπώληση  viva.gr

Ελληνικοί και αγγλικοί υπέρτιτλοι

ΔΕΛΦΟΙ

Κυριακή 21 Αυγούστου | Ώρα 21.00

ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΥΝΙΧΟΣ

ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Δευτέρα 22 Αυγούστου | Ώρα 21:00

ΘΕΑΤΡΟ ΕΗΜ-ΦΡΟΝΤΖΟΥ

ΛΑΡΙΣΑ

Πέμπτη 25 Αυγούστου | Ώρα 21:00

ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ – ΛΑΡΙΣΑ

ΒΟΛΟΣ

Παρασκευή 26 Αυγούστου | Ώρα 21:00

ΘΕΡΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Ν.ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ

Προπώληση  Viva.gr

Τιμές εισιτηρίων 17 ευρώ [κανονικό]

20 ευρώ [ φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων]