Viral έγινε η είδηση ότι το προσωπικό αεροπορικής εταιρείας Easyjet αρνήθηκε να πετάξει αφού είχε ολοκληρωθεί το ωράριο των εργαζόμενων και έτσι οι επιβάτες χρειάστηκε να μείνουν στην Κρήτη.
Ο Παντελής Φανουργάκης, ο μοναδικός Έλληνας επιβάτης στη συγκεκριμένη πτήση και με καταγωγή από την Κρήτη, μέσω του cretapost.gr, περιέγραψε τι ακολούθησε.
Αδιαφορία
Ο Κρητικός επιβάτης περιγράφει ένα σκηνικό απίστευτης έντασης, ταλαιπωρίας καθώς και αδιαφορίας προς τους επιβάτες από την πλευρά της αεροπορικής εταιρείας.
Επιπλέον καταγγέλλει ότι, όχι μόνο η αεροπορική εταιρεία δεν κάλυψε τα έξοδα της διαμονής σε ξενοδοχείο αφού η ακύρωση της πτήσης οφείλονταν στο προσωπικό της εταιρείας αλλά, τους ενημέρωσε να ψάξουν για ταξί και ξενοδοχείο… μόνοι τους οι επιβάτες στις 5 το πρωί!
Ταυτόχρονα αναφέρει ότι το προσωπικό γνώριζε εξ αρχής (από τις 11 το βράδυ οπότε ήταν προγραμματισμένη η αναχώρηση της πτήσης) ότι θα υπερέβαιναν το ωράριο εργασίας τους καθώς η προηγούμενη πτήση Τενερίφη – Λονδίνο – Χανιά είχε ήδη προσγειωθεί με μεγάλη καθυστέρηση στο αεροδρόμιο των Χανίων.
Επίσης αναφέρει ότι οι «ήρωες» της συγκεκριμένης υπόθεσης είναι οι υπάλληλοι του αεροδρομίου Χανίων οι οποίοι, όπως υποστηρίζει, «έμειναν 5 ώρες υπερωρίας απλήρωτοι για να μας εξυπηρετήσουν και να μη μας πετάξουν σαν τα σκυλιά στην άκρη του δρόμου».
Σημειώνεται ότι ο κ. Παντελής Φανουργάκης, με καταγωγή από το Ρέθυμνο, ζει μόνιμα στο Λονδίνο όπου εργάζεται ως προγραμματιστής.
Το χρονικό των γεγονότων
Το timeline των γεγονότων, όπως το περιέγραψε ο ίδιος, όντας ο μοναδικός Έλληνας στην πτήση:
«Η πτήση από Χανιά -> Λονδίνο Gatwick, ήταν προγραμματισμένη για τις 11 το βράδυ της Παρασκευής. Η αρχική ενημέρωση που είχαμε όλοι ήταν μια καθυστέρηση της τάξεως των 2.5 ωρών και αναχώρηση στις 1.20.
Περιμένοντας στο gate, μας είπαν ότι θα υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση και στις 3:00 μας είπαν ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους είναι overtime και αποφάσισαν να ξεκουραστούν αντί να πετάξουν προς τα πίσω και μας ενημέρωσαν πως η πτήση θα πραγματοποιηθεί τουλάχιστον 12 ώρες μετά την αναχώρηση του πληρώματος που είναι ο χρόνος που προβλέπεται από τον κανονισμό για την ξεκούρασή τους.
Μας κατέβασαν λοιπόν πίσω στα γκισέ, για να μας μεταφέρουν σε ξενοδοχεία που θα έκλεινε η αεροπορική και αφού περιμέναμε 1 ώρα στην ουρά, οι representatives της εταιρείας μας ενημέρωσαν ότι τα κεντρικά δεν βρίσκουν ξενοδοχεία και transport οπότε να τα κλείσουμε μόνοι μας.
Απ’ ό, τι καταλαβαίνετε λοιπόν, το να κλείσει κάποιος ξενοδοχείο και μεταφορικό στις 5 το πρωί έχει κάποια δεινά, αρχικά τα checkout είναι συνήθως στις 11-12, ενώ η πτήση δεν θα έφευγε πριν τις 5 το απόγευμα, δεν υπήρχαν ταξί στο αεροδρόμιο και ό, τι υπήρχε που να πρωτοεξυπηρετήσει τα 130 άτομα της πτήσης και η ταλαιπωρία ήταν ήδη άνω των 7 ωρών μεταμεσονύκτια.
«Μιλώντας με τους υπαλλήλους»
Μιλώντας με τους υπαλλήλους, έμαθα ότι:
Α) Οι ίδιοι (υπάλληλοι του αεροδρομίου Χανίων) έμειναν 5 ώρες υπερωρίας απλήρωτοι για να μας εξυπηρετήσουν (φόρτωση/εκφόρτωση τις βαλίτσες, διπλό τσεκ στα εισιτήρια ώστε να ισχύουν και την επόμενη μέρα και απαντήσεις στις απορίες μας) και να μη μας πετάξουν σαν τα σκυλιά στην άκρη του δρόμου.
Β) Το πλήρωμα είχε πετάξει με καθυστέρηση από Τενερίφη -> Γκάτγουικ -> Χανιά και δεν είχε καν κάνει ανεφοδιασμό και είχε τρομερές καθυστερήσεις στο μεταξύ.
Γ) Το πλήρωμα και η εταιρεία γνώριζαν πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο των Χανίων ότι θα είναι overtime.
Δ) Το πλήρωμα συζητούσε 2 ώρες στο αεροδρόμιο των Χανίων για το τι θα κάνουν και το πως θα διαχειριστούν την κατάσταση χωρίς να ενημερώσουν τους επιβάτες.
Ε) Την επόμενη μέρα που το αεροπλάνο πέταξε στις 7 εν τέλει, το πλήρωμα ήθελε αρχικά να πετάξει χωρίς επιβάτες επικαλούμενο δικαιολογίες για να μην έχει να κάνει με εξαγριωμένο πλήθος».
Για τις καθυστερήσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια
Καταληκτικά, και επειδή λόγω της εργασίας του ο Παντελής Φανουργάκης ταξιδεύει αρκετά, περιγράφει τους λόγους για τους οποίους σημειώνονται οι μεγάλες καθυστερήσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια με αποτέλεσμα να καθυστερούν και οι πτήσεις στην Ελλάδα.
Ειδικότερα επισημαίνει:
«Από την εμπειρία μου τους τελευταίους μήνες, αυτό που συμβαίνει στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είναι ότι δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό να καλύψει τον υπεραυξημένο αριθμό πτήσεων.
Πιο ειδικά, για την Αγγλία, τα αεροδρόμια κατά την πρώτη περίοδο του Covid-19 έδιωξαν/απέλυσαν αρκετό κόσμο και σε συνδυασμό με το μπρέξιτ και τα μειωμένα τους μπάτζετ αδυνατούν να βρουν αρκετούς υπαλλήλους. Σίγουρα και το ετεροχρονισμένο great resignation («μεγάλη παραίτηση») που λαμβάνει χώρα στην Αγγλία συμβάλλει στην κατάσταση αυτή.
Οι αεροπορικές είχαν οδηγία να μειώσουν κατά κάποιο συγκεκριμένο ποσοστό τον αριθμό πτήσεων, αλλά πολλές low cost το αγνόησαν, με αποτέλεσμα να βλέπουμε ακυρωμένες πτήσεις και τραγικές καταστάσεις στα αεροδρόμια».