Τη δέσμευση του TikTok για την ευθυγράμμιση της πλατφόρμας με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο την καλύτερη προστασία των καταναλωτών και ιδιαίτερα των νεότερων χρηστών ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Μετά από διαλόγους με την Κομισιόν και το δίκτυο των εθνικών αρχών για την προστασία των καταναλωτών (CPC), η TikTok δεσμεύτηκε να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές της με τους κανόνες της ΕΕ για τη διαφήμιση και την προστασία των καταναλωτών. Συγκεκριμένα να ευθυγραμμιστεί με την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών. Αυτός ο διάλογος προήλθε αρχικά από καταγγελία της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC). Τον Φεβρουάριο του 2021, η BEUC προειδοποίησε για προβληματικές πρακτικές του TikTok που όπως υποστήριζε, παραβίαζε τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές. Η BEUC είχε διαπιστώσει ότι η πλατφόρμα κοινωνικών μέσων δεν προστατεύει τα παιδιά από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο. Μετά την καταγγελία, η Επιτροπή, μαζί με την CPC, και υπό την ηγεσία των ιρλανδικών και σουηδικών αρχών καταναλωτών, ξεκίνησε διάλογο με την TikTok. Η σειρά των ανησυχιών έχει πλέον αντιμετωπιστεί και η TikTok δεσμεύτηκε να αλλάξει τις πρακτικές της.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης Ντιντιέ Ρέιντερς δήλωσε: «Όλες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να τηρούν τους κανόνες και να διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές μπορούν να προσδιορίσουν εύκολα το εμπορικό περιεχόμενο, ακόμη και όταν προωθείται από παράγοντες επιρροής. Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της TikTok για περισσότερη διαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Χάρη στον διάλογό μας, οι καταναλωτές θα μπορούν να εντοπίζουν όλα τα είδη διαφημίσεων στις οποίες εκτίθενται όταν χρησιμοποιούν αυτήν την πλατφόρμα. Παρά τη σημερινή δέσμευση, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση στο μέλλον, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις επιπτώσεις στους νέους χρήστες».