Quantcast

Αιμίλιος Χειλάκης: Η γενιά μας έχει βασανιστεί πολύ από τις αυθεντίες (Βίντεο)

«Θέλω τα νέα παιδιά που έρχονται να τα αντιμετωπίζω πιο σοφά από εμένα»

Καλεσμένος στην παρέα της «Ελένης» ήταν ο Αιμίλιος Χειλάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στον ρόλο του Ακύλα Μεγαρίτη, του κακού των «Άγριων Μελισσών», αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην Μήδεια του Ευριπίδη.

Η Ελένη Μενεγάκη έκανε τη δική της… πρόβλεψη για το φινάλε του Ακύλα Μεγαρίτη στις «Άγριες Μέλισσες»: «Δεν θα έχεις καλό τέλος εκεί στις «Άγριες Μέλισσες»… Πρέπει να την φας την τιμωρία σου, τέτοιος που είναι ο χαρακτήρας σου. Δεν θα έχεις καλό τέλος, δεν σε βλέπω για φινάλε…».

Ο ηθοποιός προσπάθησε να αποφύγει τα spoiler αναφέροντας στην παρουσιάστρια ένα ανέκδοτο. «Υπάρχει ένα ανέκδοτο, ένας λέει χώρισε την γυναίκα του γιατί πήγαινε στα μυθιστορήματα που αγοράζανε και στη σελίδα 13 έγραφε με κόκκινο στυλό το όνομα του δολοφόνο. Την χώρισε γιατί του έκανε σπόιλερ».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην σειρά και τη λειτουργία του ρόλου του: «Η ιστορία αυτών των τριών κοριτσιών είναι ότι φτάνουν να δικαιωθούν στο τέλος. Όλοι οι υπόλοιποι είμαστε οι παράγοντες για να προχωρήσει η ωριμότητα αυτών των ανθρώπων. Είμαι πολύ περήφανος που κατάφερα να κρατήσω επάξια ένα ρόλο πολύ δύσκολο, που δικαιώνει ουσιαστικά τους καλούς. Ο κακός είναι το αντίβαρο για να φαίνεται το καλό καλύτερο».

Συνεργασία και όχι αυθεντίες

Ο Αιμίλιος Χειλάκης πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Μήδεια» του Ευριπίδη, στις 29 Ιουνίου στο Θέατρο Πέτρας, και αναφέρθηκε στα μηνύματα που κρύβει το σπουδαίο αυτό έργο.

«Ο κόσμος πάει να δει την Μήδεια για να καταλάβει 2.500 χρόνια μετά γιατί σκότωσε τα παιδιά της. Δεν ήθελε να τα σκοτώσουν οι άλλοι, γιατί η πράξη που θα έκανε ούτως ή άλλως η Μήδεια θα ήταν ήδη εκδικητική. Η Μήδεια εξορίζεται από τον Ιάσονα γιατί ήθελε να παντρευτεί μία βασιλοπούλα του τόπου για να κάνει νέα παιδιά. Αυτό θα οδηγούσε αναπόφευκτα στο θάνατο των παιδιών του Ιάσονα, η Μήδεια το ήξερε πολύ καλά και έφτασε σε αυτό το σημείο».

«Αν στηρίξεις την σκηνοθεσία στη ζήλια και το ερωτικό πάθος είναι πολύ λίγο. Υπάρχει, είναι εκεί, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως συμπεριφέρεται η ανδρική κοινωνία σε μία γυναίκα που είναι ξένη, βάρβαρη και την φοβάται. Είναι περισσότερο πολιτική η παράσταση παρά ερωτική».

«Τα πράγματα θέλουν ανθρώπους που να συνεργάζονται και όχι αυθεντίες να ορίζουν τα πράγματα. Η γενιά μας έχει βασανιστεί πολύ από τις αυθεντίες. Θέλω τα νέα παιδιά που έρχονται να τα αντιμετωπίζω πιο σοφά από εμένα. Η νέα γενιά αντιλαμβάνεται καλύτερα την πατριαχία και τη θέση της γυναίκας. Ο κόσμος έχει αρχίσει να ζητάει τα δικαιώματά του και έχει ξεχάσει τις υποχρεώσεις του. Πρέπει να κρατάμε αυτές τις ισορροπίες. Τα παιδιά αυτά το γνωρίζουν, η δική μου γενιά προσπαθούσε να αντιμετωπίσει τις αυθεντίες».

Και συνέχισε: «Κάνουμε αυτή την παράσταση γιατί ευτυχώς ή δυστυχώς το έχουμε συνδέσει με ένα τραγικό γεγονός στην Ελλάδα. Δεν έχει καμία σχέση η Μήδεια ως λογοτεχνικό πρόσωπο ή ως ένα πρόσωπο μύθου, με ένα άτομο με ψυχοπαθολογική συμπεριφορά που γίνεται εγκληματίας. Η Μήδεια δεν μπορεί να εξισωθεί με κανένα άνθρωπο και κανένας άνθρωπος με την Μήδεια».

Η ιδέα για να ανεβάσουν το συγκεκριμένο έργο ήρθε χρόνια πριν, όταν άκουσαν την Γιώτα Νέγκα να τραγουδάει. «Την ήθελα στο χορό, να τραγουδάει για το τι είναι δίκαιο και τι άδικο. Είναι ένας άνιρωπος που όταν τραγουδάει σου λέει μικρές ιστορίες με μουσική».

«Κινδυνεύεις να την ερωτευτείς»

Για την σύζυγό του, Αθηνά Μαξίμου, δήλωσε: «Κινδυνεύεις να την ερωτευτείς, γιατί είναι ένας άνθρωπος μέσα στην προσπάθειά της να δημιουργήσει, έχει τέτοια φλόγα που σχεδόν γίνεται αφόρητα πιεστική για να συμβεί, και από την άλλη σε τραβαέι τόσο πολύ να το κάνεις, που σε κάνει να νιώθεις ασφάλεια. Είναι ένας υπέροχος άνθρωπος που μέσα στη ζέση που έχει για τα πράγματα έχει εξαιρετικά σπουδαίες εμμονές με τους στόχους της και μου αρέσει πάρα πολύ».