Η ACEA καλεί τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν το EU ETS για τις οδικές μεταφορές

Εν όψει της επικείμενης ψηφοφορίας της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το EU ETS

Νίκος Μιχαλόπουλος

Εν όψει της ψηφοφορίας της επόμενης εβδομάδας από την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το EU ETS, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί τους ευρωβουλευτές να υποστηρίξουν τη δημιουργία ενός σταθερού συστήματος τιμολόγησης άνθρακα που περιλαμβάνει τις οδικές μεταφορές.

Το σύστημα εμπορίας εκπομπών για κτίρια και οδικές μεταφορές (ETS2) που προτείνεται στη συμφωνία για το κλίμα «Fit for 55» αποτελεί βασικό εργαλείο πολιτικής για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των οδικών μεταφορών.  Χωρίς αυτήν, οι συνολικές προσπάθειες για ταχεία μείωση των εκπομπών – ιδίως στον τομέα των οδικών και εμπορευματικών μεταφορών – δεν μπορούν να είναι αποτελεσματικές.

«Μόνο με την ισχυρή υποστήριξη ενός πλαισίου πολιτικής που καθορίζει την τιμή του άνθρακα, θα είναι δυνατό να ενθαρρυνθούν και να δοθούν κίνητρα στις εμπορικές μεταφορικές εταιρείες να επιλέγουν οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών σε σχέση με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα», δήλωσε ο Martin Lundstedt.  Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volvo και Πρόεδρος του Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων της ACEA.

«Σε τελική ανάλυση, οι μεταφορείς χρησιμοποιούν τα οχήματα ως μέρος των εργασιών τους για τη μεταφορά αγαθών και ανθρώπων.  Τα οφέλη από τη λειτουργία οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων πρέπει να γίνουν ορατά για αυτούς.  Θα κάνουν την αλλαγή μόνο εάν αυτά τα οχήματα μπορούν να λειτουργήσουν πιο κερδοφόρα και εξίσου απρόσκοπτα με τα συμβατικά οχήματα με θερμικούς κινητήρες»

Lundstedt: «Προτρέπουμε τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν για ένα συνεκτικό, αποτελεσματικό σύστημα τιμολόγησης του άνθρακα που δίνει τα σωστά σήματα τιμών για τη σταδιακή κατάργηση της χρήσης ορυκτών καυσίμων.  Αλλά είναι επίσης σημαντικό να εξισορροπηθεί προσεκτικά ο αντίκτυπος που θα έχει η τιμολόγηση του άνθρακα στους χρήστες των δρόμων και να διασφαλιστεί ότι θα έχουν ευρεία πρόσβαση σε εναλλακτικές λύσεις χαμηλών και μηδενικών εκπομπών με κατάλληλη τιμή».

Ως εκ τούτου, τα έσοδα θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν τον οδικό τομέα στη μετάβασή του, να μετριάσουν τις επιπτώσεις και να διασφαλίσουν ότι εναλλακτικές λύσεις χαμηλών και μηδενικών εκπομπών θα καταστούν ευρέως διαθέσιμες εγκαίρως.