Quantcast

Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 Recharge (Φώτο)

Το νέο Volvo C40 Recharge στέκεται δίπλα στο XC40 Recharge και συμπληρώνει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Σουηδικής φίρμας

Η Volvo ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που δεσμεύτηκαν σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον, όταν, πίσω, στο 2017 ανακοίνωσε επίσημα την αποδέσμευσή της από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, τέσσερα χρόνια μετά από αυτή την μεγάλη ανακοίνωση, οδηγούμε μόλις το πρώτο -αυτόνομο- αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο. Η compact premium κατηγορία ηλεκτρικών SUV είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αυτή τη στιγμή και το νέο C40 έρχεται πάνω στην ώρα για να κερδίσει τους αγοραστές αυτών των αυτοκινήτων. Αξιοσημείωτοι ανταγωνιστές είναι το Audi Q4 e-tron, η Mercedes EQA και το «δικό μας» Αυτοκίνητο της Χρονιάς, το Hyundai Ioniq 5.

Το Volvo C40 χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το XC40, -την CMA της Volvo που προορίζεται για τα μικρά οχήματα της εταιρείας- ενώ και ο κινητήρας του είναι γνωστός ήδη από το λανσάρισμά του. Πρόκειται για το συνδυασμό δύο ηλεκτρικών μοτέρ απόδοσης 408 ίππων που βρίσκουμε και στην ταχύτερη έκδοση του XC40 Recharge. Οι κινητήρες υποστηρίζονται από μια συστοιχία μπαταριών 78 kWh (75 kWh αξιοποιήσιμες), ενώ είναι διαθέσιμη δυνατότητα φορτιστής 150 kW που σε αυτή την περίπτωση ανακτά το 80% της ενέργειάς μέσα σε 40 λεπτά.

 

 

Ίσως κανένας από αυτούς τους αριθμούς δεν εντυπωσιάζει. Μερικώς, γιατί, μπορεί να είναι αξιόλογοι, αλλά δεν είναι κορυφαίοι, στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αυτή κατηγορία. Αλλά κυρίως είναι επειδή αυτό το αυτοκίνητο αναφοράς, που είναι το πρώτο εξ ολοκλήρου πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo, είναι περισσότερο ένας συνδυασμός των διαθέσιμων τεχνολογιών της μάρκας, παρά ένα ριζοσπαστικό μοντέλο που κάνει το μεγάλο άλμα. Αυτό όπως φαίνεται το φυλάνε για τον επόμενο χρόνο, τότε που η μάρκα θα παρουσιάσει το πρώτο μοντέλο της νέας – επόμενης γενιάς ηλεκτρικών που θα πατάει στη νέα πλατφόρμας SPA2.

Ίσως οι ομοιότητες του C40 με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volvo να αποτελεί θετικό στοιχείο για τους αγοραστές της μάρκας που θέλουν να κάνουν το πέρασμά τους στον κόσμο των ηλεκτρικών. Αλλά για αρκετούς, αυτό το μοντέλο θα φαίνεται ως μια στιλιστική εναλλακτική του XC40 Recharge. Αν και υπάρχουν αρκετές αλλαγές στα σημεία, πέρα από το κουπέ τελείωμα, το αποτύπωμα του C40 είναι ίδιο με αυτό του αδελφού μοντέλου XC40. Το εσωτερικό τους είναι επίσης εντυπωσιακά παρόμοιο, εκτός από κάποιες αλλαγές σε εκδόσεις. Είναι διαθέσιμο με το ίδιο ταμπλό όπως το XC40, με το C40 όμως να εισάγει νέες επενδύσεις με οπίσθιο φωτισμό.

Όλα παραμένουν οδηγοκεντρικά τοποθετημένα, μια οθόνη αφής εννέα ιντσών του συστήματος πολυμέσων έχει λειτουργικό για Android Auto, με γραφικά της Volvo. Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Volvo, έτσι και εδώ συναντάμε το νέο infotainment σύστημα που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google, με εύκολη πρόσβαση στις λειτουργίες και στους χάρτες. Από την άλλη δεν υποστηρίζεται ακόμα το Apple CarPlay, το οποίο αναμένεται να είναι διαθέσιμο σύντομα μέσω ενημερώσεων over-the-air που δεν απαιτούν επίσκεψη σε συνεργείο.

Το εσωτερικό του C40 είναι άνετο, με ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια, για τα δεδομένα των SUV αυτού του μεγέθους, αλλά η ορατότητα προς τα πίσω είναι περιορισμένη σε σχέση με το XC40, όπως επίσης και ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 413 λίτρα και είναι μικρότερος από αυτόν του XC40, αλλά και πάλι ικανοποιεί για τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου. Το άνοιγμα της πόρτας είναι μεγάλο και δεν υπάρχει κάποιο σκαλοπάτι που να κάνει δύσκολη τη φόρτωση.

Για να εκκινήσεις το C40 δεν χρειάζεται να πιέσεις κάποιο μπουτόν, αφού μόλις ξεκλειδώσεις και μπεις στο αυτοκίνητο ο κινητήρας λειτουργεί ήδη και αρκεί να επιλέξεις το D στο κιβώτιο για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Μόλις αρχίσει να κινείται γίνεται άμεσα αντιληπτό το βάρος του που δεν μπορεί να κρύψει ούτε η εξελιγμένη του ανάρτηση. Έχει καλή ποιότητα κύλισης ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους, αλλά αντιδρά κάπως άτσαλα σε συνεχόμενες κακοτεχνίες. Συνολικά είναι άνετο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αν και παρουσιάζει κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους στην εθνική οδό, εκεί όπου άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το Audi Q4 e-tron αποδεικνύεται πιο ήσυχο.

Όσον αφορά την αυτονομία, υπάρχουν αρκετά εργαλεία διαθέσιμα για να πάρετε το μέγιστο από τις μπαταρίες, με τον υπολογιστή ταξιδίου του C40 να δείχνει 412 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση, αξιόλογη τιμή, αλλά όχι εντυπωσιακή δεδομένης της μπαταρίας. Το τιμόνι ακολουθεί τη φιλοσοφία της Volvo, με ελαφριά και αποκομμένη από τους κινητήριους τροχούς αίσθηση. Μπορεί να ενισχυθεί τεχνητά μέσα από τις ρυθμίσεις των οδηγικών προφίλ που μπορείτε να αναζητήσετε στις ρυθμίσεις της οθόνης αφής, αλλά και πάλι απέχει από τη σπορ αίσθηση και έρχεται σε αντίθεση με τις επιδόσεις που προσφέρει.

Το C40 θα έχει και μια επιπλέον έκδοση με ένα κινητήρα, μικρότερη αυτονομία και χαμηλότερη τιμή, όπως και το XC40 Recharge, αλλά αυτή η μεγάλη έκδοση των 408 ίππων είναι η μοναδική διαθέσιμη για αυτή την περίοδο. Όπως θα περιμένετε, το C40 έχει επιδόσεις που τα αντίστοιχα μοντέλα από τα στρατόπεδα της Mercedes και της Audi δεν μπορούν να ανταγωνιστούν. Τα 4,7 δλ. που απαιτεί για το 0-100 χλμ./ώρα μπορεί να ακούγονται και λίγο συντηρητικά και ίσως μόνο η έλευση του Tesla Model Y Performance να αποτελέσει έναν άξιο αντίπαλο για το C40. Το μόνο εμπόδιο ίσως είναι το γεγονός ότι διατίθεται μόνο σε μία έκδοση, την ισχυρότερη, που διαμορφώνει την τιμή του σε υψηλά επίπεδα, 62.000 € στην Ελλάδα, για την πλούσια έκδοση Launch Edition.

Συμπέρασμα

Η προσθήκη του C40 στη γκάμα της Volvo δημιουργεί ένα ερώτημα. Είναι ένα καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά σε σχέση με το XC40 Recharge δεν είμαστε σίγουροι τι περισσότερο μπορεί να προσφέρει, πέρα από το στιλ. Επίσης, αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμο μόνο στην ακριβή έκδοση Twin Pro. Ίσως αποκτήσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον όταν θα προστεθούν στη γκάμα του, μικρότερες και πιο προσιτές εκδόσεις.