Σε μία μικρή, και παράλληλα μεγάλη, ανανέωση προέβη η Facebook, με τον CEO της να αποφασίζει την αλλαγή της επωνυμίας της εταιρείας, ώστε να αντικατοπτρίζει καλύτερα το όραμά της.
Καθώς, όμως, η πλατφόρμα αυτή χρησιμοποιείται από δισεκατομμύρια χρήστες, παρακάτω θα βρούμε τις απαντήσεις σε μερικά βασικά ερωτήματα, ώστε να αποφευχθούν σημαντικές συγχύσεις.
Τι ακριβώς συνέβη;
Σύμφωνα με το newscientist, στις 28 Οκτωβρίου, η Facebook, η εταιρεία στην οποία ανήκουν τα Facebook, What’sApp και Instagram, μετονομάστηκε, όπως είναι γνωστό, σε Meta.
Πιο αναλυτικά, ο CEO της, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανέφερε ότι «Τη δεδομένη χρονική στιγμή, η εταιρεία μας είναι τόσο στενά συνδεδεμένη με ένα συγκεκριμένο προϊόν που δεν αντιπροσωπεύει όλα αυτά που κάνουμε σήμερα και όσα προετοιμάζουμε για το μέλλον. Ελπίζω, μελλοντικά, να θεωρηθούμε μία εταιρεία metaverse».
Ταυτόχρονα, επεσήμανε ότι οι πλατφόρμες Facebook, What’sApp και Instagram θα διατηρήσουν κανονικά την επωνυμία τους και ότι μόνο η εταιρεία θα αλλάξει το όνομά της, αποκτώντας πια την επωνυμία Meta (κάτι παρόμοιο συνέβη και με τη μετονομασία της Google σε Alphabet, το 2015).
Τι είναι metaverse;
Το νέο όνομα της Facebook επιλέχθηκε σκόπιμα, ώστε η ονομασία της εταιρείας να καθιστά σαφές το νέο προϊόν της Facebook, το metaverse.
Ως metaverse ορίζεται ένας 3D εικονικός διαδικτυακός κόσμος, στον οποίο επιθυμούν πολλές εταιρείες να στραφούν, καθώς αποτελεί τη μελλοντική έκδοση του διαδικτύου.
Όπως αναφέρει και ο Ζάκερμπεργκ «Μελλοντικά θα έχουμε τη δυνατότητα να μεταφερόμαστε ως μονόγραμμα στον χώρο εργασία μας, χωρίς να χρειάζεται να μετακινούμαστε. Θα έχουμε τη δυνατότητα αυτή, όχι μόνο για το γραφείο, αλλά και για να πάμε σε μία συναυλία με φίλους μας ή και στο σαλόνι με τους γονείς μας».
Και γιατί ο Ζάκερμπεργκ πήρε την απόφαση αυτή;
Ο Ζάκερμπεργκ προέβη στην απόφαση αυτή καθώς δεν θα ήθελε η Meta να θεωρείται αποκλειστικά μία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ, παράλληλα, θεωρείται ότι ο απώτερος στόχος της είναι να αποτελέσει το λειτουργικό σύστημα του μέλλοντος.
Ακόμη, στην ανακοίνωσή του, ο Ζάκερμπεργκ κατέκρινε έμμεσα την Apple, αναφέροντας ότι θα ήθελε να αποφύγει η εταιρεία του να περιορίσει τις δυνατότητές της και να επιβάλει υψηλές χρώσεις.
Δεν υπάρχουν πιο σημαντικά ζητήματα για την εταιρεία από την αλλαγή του ονόματός της;
Μετά τις αποκαλύψεις της Χόγκεν για τη Facebook, η οποία έδωσε στη δημοσιότητα εσωτερικά έγγραφα για ζητήματα που αφορούσα την εταιρεία, πολλοί θεώρησαν την αλλαγή ονόματος έναν τρόπο να αποσπάσουν την προσοχή του κοινού από το σκάνδαλο αυτό.
Ωστόσο, η αλλαγή του ονόματος, σύμφωνα με την Τάινα Μπούχερ, από το Πανεπιστήμιο του Όσλο, στη Νορβηγία, και συγγραφέα του βιβλίου Facebook, είναι «ένας τρόπος για μία νέα αρχή, καθώς όλη η κακή εντύπωση που έχει προκαλέσει, σήμερα, η Facebook έχει να κάνει με τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης».
Εν αντιθέσει, ο Άνουπαμ Τσάντερ, διοικητής του Κέντρου Διεθνούς Δικαίου της Καλιφόρνια, υποστηρίζει ότι «η Facebook είναι σαν να προσποιείται ότι δεν έχει να αντιμετωπίσει σημαντικότερα προβλήματα και συνεχίζει κανονικά την πορεία της».
Θα αποβεί επιτυχές το νέο αυτό εγχείρημα;
Η Μeta, όντας η μόνη εταιρεία metaverse, προσπαθεί να διαδραματίσει έναν κεντρικό ρόλο στη ζωή μας, κάνοντας το όραμά της για το μέλλον πραγματικότητα.
Εάν η Meta αντιμετωπίσει παρόμοιες δυσκολίες με αυτές που αντιμετώπιζε η Facebook στις πλατφόρμες της, το τελευταίο χρονικό διάστημα, οι συνέπειες για το όραμά της θα είναι τεράστιες.
Με την Μπούχερ να χαρακτηρίζει το όραμα της Meta «ουτοπικό και αόριστο» και να αναρωτιέται «εάν όλοι θα ήθελαν να έχουν κάτι τέτοιο στο σπίτι τους ή στην καθημερινότητά τους» και τον Τσάντερ να υποστηρίζει ότι η νέα αυτή κίνηση «αφορά έναν νέο κόσμο που θέλει να κατακτήσει ο Ζάκερμπεργκ. Έχοντας ήδη κατακτήσει τον κόσμο, θέλει, τώρα, να κατακτήσει και το metaverse», πολλά ερωτήματα προκύπτουν σχετικά με την επιτυχία του νέου αυτού εγχειρήματος.