Quantcast

Η COVID-19 άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε – Να γιατί οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να θέλουν ευέλικτους χώρους εργασίας

Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν αλλάξει τόσα πολλά που είναι σχεδόν αδύνατο να θυμηθεί κανείς πώς ήταν η εργασία πριν από τον κορωνοϊό

Στην αρχή της πανδημίας, όλα ήταν αντιδραστικά. Έχοντας περιέλθει σε μια δυστοπική δίνη, οι εργαζόμενοι έπρεπε να διεκπεραιώσουν τη δουλειά τους όσο καλύτερα μπορούσαν, ενώ αναρωτιόντουσαν πότε τα πράγματα θα επανέλθουν στην κανονικότητα.

Αλλά σήμερα το “κανονικό” έχει μια νέα έννοια, και μέσω της καινοτομίας, οι σύγχρονες εταιρείες έχουν προχωρήσει πέρα από την πανδημική ανταπόκριση σε νέους και καλύτερους τρόπους εργασίας.

Ακολουθούν μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους η εργασία έχει αλλάξει μετά την πανδημία.

Οι εργαζόμενοι έχουν νέες προτεραιότητες

Έχοντας πάρει μια γεύση από την καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής που συνεπάγεται η ευέλικτη εργασία, το 53% των εργαζομένων παγκοσμίως είναι πλέον πιο πιθανό να θέσουν ως προτεραιότητα την ευημερία έναντι της εργασίας, σύμφωνα με τον δείκτη τάσεων εργασίας 2022 της Microsoft.

Η ευελιξία είναι επίσης ένας από τους βασικούς στόχους του πλαισίου του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) για την καλή εργασία, το οποίο περιγράφει το όραμά του για το μέλλον της υγιούς, ανθεκτικής και δίκαιης εργασίας. Στόχος του WEF είναι να βοηθήσει τις εταιρείες να αναπτύξουν στρατηγικές για την προώθηση της καλής εργασίας σε όλους τους τύπους απασχόλησης για την ευημερία των επιχειρήσεων και της κοινωνίας.

Ιστορικά, ορισμένες επιχειρήσεις δυσκολεύονταν να προσελκύσουν εργαζόμενους λόγω της γεωγραφικής τους θέσης. Όμως, η απομακρυσμένη εργασία έχει απαλύνει αυτό το πρόβλημα, σύμφωνα με την έρευνα της PwC Global Workforce Hopes and Fears Survey.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι υβριδικοί εργαζόμενοι είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από την εργασία τους, με το 62% να προτιμά ένα συνδυασμό προσωπικής και απομακρυσμένης εργασίας. Επιβεβαίωσε επίσης ότι η ευελιξία είναι ζωτικής σημασίας για την προσέλκυση και τη διατήρηση ταλέντων.

Η έννοια της παραγωγικότητας έχει μετατοπιστεί

Οι εργαζόμενοι που δεν έχουν να αντιμετωπίσουν το άγχος της μετακίνησης όχι μόνο προσθέτουν χρόνο στην ημέρα τους, αλλά βρίσκονται σε καλύτερη ψυχολογική κατάσταση όταν ξεκινούν την εργασία τους και, ως εκ τούτου, έχει διαπιστωθεί ότι είναι πιο παραγωγικοί.

Οι βασικές προκλήσεις για έναν οργανισμό με υβριδικό εργατικό δυναμικό είναι να διασφαλίσει ότι οι εργαζόμενοι είναι αφοσιωμένοι, ότι αποφεύγουν την επαγγελματική εξουθένωση και ότι αισθάνονται ότι αποτελούν μέρος της ομάδας, όπου κι αν βρίσκονται.

Τα εργαλεία που διευκολύνουν τη συνεργασία και την επικοινωνία είναι απαραίτητα τόσο εσωτερικά όσο και για τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες.

Ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες επικοινωνούν με τους πελάτες τους έχει αλλάξει για πάντα και οι οργανισμοί που επανασχεδιάζουν τις αίθουσες συνεδριάσεων ώστε να αγκαλιάσουν τη νέα υβριδική πραγματικότητα θα βελτιώσουν την εμπειρία τόσο του προσωπικού όσο και των πελατών.

Ορισμένοι οργανισμοί φοβούνται ότι η παραγωγικότητα θα υποφέρει όταν αγκαλιάζουν την ευελιξία. Πώς μπορούν να εμπιστευτούν τους ανθρώπους να κάνουν τη δουλειά και να επιτύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα χωρίς να ελέγχουν λεπτομερώς τι κάνουν για να φτάσουν εκεί;

Η Amy Loomis, αντιπρόεδρος έρευνας στο The Future of Work της IDC, λέει ότι οι εταιρείες πρέπει να εξετάσουν τις μετρήσεις της επιτυχίας. Αντί να εστιάζουν αποκλειστικά στις εργασίες που ολοκληρώνονται, θα πρέπει να εξετάζουν την εμπειρία των πελατών και τις αξιολογήσεις.

Οι εργαζόμενοι θέλουν να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν

Οι εταιρείες που έχουν υιοθετήσει εργαλεία για συνεργατική μάθηση και καθοδήγηση βλέπουν κέρδη όσον αφορά νέες επιχειρήσεις, τη δημιουργία αγωγών και την αύξηση της ζήτησης από τους υφιστάμενους πελάτες.

Οι νέες τεχνολογίες, η αυτοματοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) προσφέρουν επίσης ευκαιρίες για εξοικονόμηση κόστους και δημιουργία εσόδων, οι οποίες συμβάλλουν στη θετική δύναμη της υβριδικής και απομακρυσμένης εργασίας.

Πρόσφατη έκθεση της McKinsey υπογραμμίζει ότι η νοοτροπία των Ευρωπαίων εργαζομένων έχει αλλάξει από την έναρξη της πανδημίας και οι εταιρείες πρέπει να συνεχίσουν να προσφέρουν ευελιξία, αν θέλουν να διατηρήσουν τα πιο πολύτιμα ταλέντα τους.

Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η επίδειξη μιας δέσμευσης προς τους εργαζομένους που είναι τόσο “ευρεία όσο και στοχευμένη στα άτομα” είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία και τη μελλοντική ανάπτυξη των εταιρειών.

Δεν υπάρχει ένας χώρος εργασίας που να ταιριάζει σε όλους

Οι εταιρείες που θέλουν να επιτύχουν στον νέο κόσμο της εργασίας πρέπει να ακούνε προσεκτικά τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους πελάτες, προκειμένου να αποκομίσουν οφέλη όσον αφορά τη μείωση της απόσπασης προσωπικού και την αύξηση της ικανοποίησης των πελατών.

Πηγή:Euronews.next