Google – Facebook: Στο μικροσκόπιο της Κομισιόν η διαφημιστική συμφωνία των γιγάντων

Οι Βρυξέλλες και το Λονδίνο υποψιάζονται πως η Meta και η Google χειραγώγησαν το σύστημα που καθορίζει ποιες διαφημίσεις αναρτώνται στις ιστοσελίδες ανάλογα με το προφίλ του χρήστη

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι διενεργούν χωριστές αντιμονοπωλιακές έρευνες για τη συμφωνία στην οποία κατέληξαν το 2018 οι αμερικανοί κολοσσοί του Διαδικτύου Google και Meta (τέως Facebook Inc.) για τη διαδικτυακή διαφήμιση.

 

Η επίμαχη συμφωνία «Jedi Blue» βρίσκεται ήδη από το 2020 στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης, με τους δύο ομίλους να κατηγορούνται ότι κατέληξαν σε «παράνομη» συνεννόηση προκειμένου να εδραιώσουν την κυριαρχία τους στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης σε βάρος του ανταγωνισμού.

Οι Βρυξέλλες και το Λονδίνο υποψιάζονται πως η Meta και η Google χειραγώγησαν το σύστημα που καθορίζει ποιες διαφημίσεις αναρτώνται στις ιστοσελίδες ανάλογα με το προφίλ του χρήστη.

Η Επιτροπή και η βρετανική Αρχή ανταγωνισμού (CMA) ανακοίνωσαν η καθεμία χωριστά την έναρξη των ερευνών και δήλωσαν πως εργάζονται «στενά».

«Αν η έρευνά μας το επιβεβαιώσει, θα σημαίνει πως στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό σε μια ήδη πολύ συγκεντρωτική αγορά, εις βάρος των αντιπάλων τους, των εκδοτών (περιεχομένου) και εντέλει των καταναλωτών» δήλωσε η Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

«Ανησυχούμε για το γεγονός ότι η Google συνέπραξε με τη Meta προκειμένου να αποκλείσουν ανταγωνιστές που παρέχουν στους εκδότες σημαντικές υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης», κάτι που δυσκολεύει την πρόσβαση στην αγορά μικρών επιχειρήσεων και «μπορεί να περιορίσει την επιλογή των πελατών»,δήλωσε ο Αντρέα Κοσέλι, γενικός διευθυντής της CMA.

«Η έναρξη επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της», υπενθυμίζουν οι Βρυξέλλες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / AFP