Quantcast

Big Tech: Η Κομισιόν προτείνει νομοθετική παρέμβαση υπέρ των καταναλωτών

Οι προϋποθέσεις

Ένα νόμο – σταθμό, για να χαλιναγωγήσει την ισχύ των Big Tech στην αγορά, έχει σχεδιάσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τις σχετικές ανακοινώσεις να αναμένονται ακόμα και αύριο Πέμπτη.

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη – μέλη συμφώνησαν σε πολλές από τις τελευταίες πτυχές του νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές.

Σύμφωνα με τους Financial Times, η νομοθεσία αναμένεται να στοχεύσει εταιρείες που έχουν κεφαλαιοποίηση τουλάχιστον 75 δισ. ευρώ και διαθέτουν μια βασική διαδικτυακή «πλατφόρμα», όπως ένα κοινωνικό δίκτυο ή ένα πρόγραμμα περιήγησης ιστού, σύμφωνα με δύο άτομα που εμπλέκονται άμεσα στη συμφωνία.

Οι προϋποθέσεις

Για να πληροί τις προϋποθέσεις, μια εταιρεία θα πρέπει επίσης να έχει τουλάχιστον 45.000 ενεργούς χρήστες, είπαν οι ίδιοι άνθρωποι.

Η Google, η Amazon, η Meta, η Apple και η Microsoft…πληρούν όλες τις προδιαγραφές του νόμου, ωστόσο είναι πιθανό να περιληφθούν και άλλες εταιρείες, όπως ο ιστότοπος καταλυμάτων Booking.com και η σελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba.

Διαβάστε επίσης: Οι Big Tech πίσω από τα ισχυρότερα λόμπι στην ΕΕ

Όσοι εμπλέκονται στη συμφωνία δήλωσαν ότι οι τελικές διατάξεις θα μπορούσαν να αλλάξουν και ο χρόνος των ανακοινώσεων μπορεί ακόμη να καθυστερήσει, καθώς οι διαπραγματευτές συνεχίζουν να βγάζουν…προς τα έξω περισσότερες λεπτομέρειες.

Ωστόσο, το πλαίσιο που συμφωνήθηκε τις τελευταίες ημέρες φαίνεται να περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη αναθεώρηση των νόμων που διέπουν τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο για περισσότερες από 2 δεκαετίες.

Οι κανόνες

Ο νόμος θα καθορίζει για πρώτη φορά τους κανόνες για το πώς οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει να ανταγωνίζονται -η μία την άλλη- εντός της αγοράς της ΕΕ. Μεταξύ των όσων συμφωνήθηκαν από τα όργανα της ΕΕ, υπάρχει ένα μέτρο που θα αναγκάσει τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να προσφέρουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να επιλέγουν μια εφαρμογή email ή μια μηχανή αναζήτησης όταν αγοράζουν ένα νέο smartphone.

Και αυτό καθότι οι χρήστες θα έχουν επίσης το νόμιμο δικαίωμα να απεγκαταστήσουν εφαρμογές.

Προς το παρόν, εταιρείες όπως η Apple και η Google…προφορτώνουν πολλές από τις υπηρεσίες τους σε συσκευές χωρίς να δίνουν στους καταναλωτές άλλη επιλογή πρωτύτερα.

Νέες δυνατότητες στους καταναλωτές

Επίσης, οι καταναλωτές θα μπορούν να χρησιμοποιούν διαδικτυακές υπηρεσίες με μεγαλύτερους περιορισμούς στον τρόπο με τον οποίο αυτές οι εταιρείες χειρίζονται τα δεδομένα τους. Ένα άλλο μέτρο που φέρεται να συμφωνήθηκε μεταξύ των νομοθετών στις Βρυξέλλες θα αναγκάσει τις υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων να αλληλεπιδρούν με ανταγωνιστικές υπηρεσίες σε σχέση με μικρότερους ανταγωνιστές. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι ένας χρήστης του WhatsApp που ανήκει στη Meta θα πρέπει να μπορεί να στέλνει μηνύματα απευθείας σε έναν χρήστη μιας εντελώς διαφορετικής υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων, «σπάζοντας» το «κλειστό» μοντέλο που προτιμούν πολλές ομάδες τεχνολογίας.

Υποστήριξη και επικρίσεις

Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ υποστήριξαν ότι οι νέοι κανόνες θα αλλάξουν το τοπίο. Ο Andreas Schwab, Γερμανός ευρωβουλευτής και βασικός διαμεσολαβητής στις Βρυξέλλες, είπε ότι ο νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές θα έχει τη δυνατότητα να επιτρέψει στους ανταγωνιστές να εισέλθουν σε μια αγορά που κυριαρχείται από λίγες εταιρείες και περιορίζει τη δυνατότητα για τις υπάρχουσες εταιρείες να εισέλθουν σε «κλειστές» αγορές.

Την ίδια στιγμή, οι επικριτές του επερχόμενου νομοθετικού πλαισίου αντιτείνουν ότι η νομοθεσία θα περιορίσει την καινοτομία.

Ανώτεροι αξιωματούχοι της ΕΕ αγνόησαν τέτοιες επικρίσεις και ετοιμάζονται να…γιορτάσουν τους νέους κανόνες, οι οποίοι αναμένεται να τεθούν σε ισχύ στις αρχές του 2023.

Πηγή: OT.gr