Την εκτίμηση ότι έχουν τεθεί «οι βάσεις για μια πολύ αισιόδοξη πρόβλεψη για τη χρονιά, πολύ καλύτερη από το 2021 που ήδη κινήθηκε σε υψηλότερους στόχους από τους αρχικούς», διατύπωσε η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, κατά τη σημερινή παρουσίαση του απολογισμού του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης για το 2021.
Η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι «η Θεσσαλονίκη, οι γειτονικοί δήμοι και η Περιφέρεια μπορούν να δώσουν φέτος τον τόνο αυτού του οποίου ζητά ο ταξιδιώτης», δηλαδή τοπικό χρώμα, αυθεντικότητα, διαδρομές που ο τουρίστας θα ανακαλύψει, 15 μνημεία της Unesco, γαστρονομία, τέχνη, πολιτισμό, αθλητισμό και κρουαζιέρα. «Φέτος», υπογράμμισε η υφυπουργός Τουρισμού, η Θεσσαλονίκη θα δώσει το στίγμα της στον τομέα της κρουαζιέρας με έναν φοβερό πολλαπλασιασμό.
Η ίδια αναφέρθηκε, παράλληλα, στην καμπάνια που θα ξεκινήσει από το υπουργείο Τουρισμού για το «city break», στην οποία, όπως είπε, «η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα είναι οι δύο βασικές πόλεις που θα προβάλλονται στα πρώτα διαφημιστικά σποτ».
Σημείωσε ακόμη ότι η μαγική λέξη στον τουρισμό είναι η συνέργεια, επισήμανε ότι αναμένονται πολλές επενδύσεις στην πόλη και χαρακτήρισε μεγάλη επιτυχία το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των γαστρονομικών προορισμών των Creative Cities of gastronomy.
Απ. Τζιτζικώστας: «Για το 2022 περιμένουμε ρεκόρ αφίξεων»- Αισιόδοξος και ο Κ. Ζέρβας
Κατά την παρουσίαση, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας τόνισε ότι «για το 2022 περιμένουμε ρεκόρ αφίξεων» και υπογράμμισε ότι «η εικόνα που έχουμε ήδη από τώρα είναι πάρα πολύ καλή».
«Ήδη, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου γίνεται πράξη, το βλέπουμε στις προκρατήσεις», σημείωσε και πρόσθεσε πως αυτό ήταν ορατό και πριν από την πανδημία «που βλέπαμε αύξηση κατά 20 και 30% σε μήνες της άνοιξης και του φθινοπώρου».
Σύμφωνα με τον κ. Τζιτζικώστα, ο τουρισμός κρουαζιέρας πηγαίνει εξαιρετικά για φέτος, για πρώτη χρονιά. «Ξεκινήσαμε ήδη από τις 5 Φεβρουαρίου με το πρώτο καράβι που έφτασε στη Θεσσαλονίκη, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, και για μας ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι μια στόχευση και θα το πετύχουμε», ανέφερε και πρόσθεσε ότι η κεντρική Μακεδονία μπορεί να υποστηρίξει τουρισμό 365 μέρες τον χρόνο.
Ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Κωνσταντίνος Ζήκος επισήμανε ότι ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης έχει πλέον και με τον νέο σχετικό νόμο καινούρια εργαλεία για τη σύναψη συνεργασιών, ενώ τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη «θα πρέπει να εστιάσει -και ήδη έχει εστιάσει- την προσοχή της στον τομέα των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας δήλωσε: «είμαστε αισιόδοξοι για τη φετινή χρονιά, το δείχνουν οι υποδομές που έχουμε, το καινούριο μας αεροδρόμιο, οι περισσότερες πτήσεις, οι κρουαζιέρες που βλέπουμε από 17 πέρσι τουλάχιστον 52 φέτος, οι πολύ μεγάλες βελτιώσεις που γίνονται στις ξενοδοχειακές υποδομές που έχουμε. Υπάρχει εξαιρετικό ενδιαφέρον για την πόλη μας». Με αφορμή το ζοφερό κλίμα που έχει δημιουργηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα για την πόλη, τόνισε: «όλοι εμείς θα αφήσουμε ό,τι κακό γίνεται πίσω μας και θα προβάλλουμε όλα τα καλά που έχει η πόλη μας».
Εκατό δράσεις προβολής και μάρκετινγκ στον απολογισμό του 2021
Παρουσιάζοντας τον απολογισμό του 2021, η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου επισήμανε ότι το 2021 ήταν η χρονιά που έδειξε τα πρώτα αισιόδοξα και ελπιδοφόρα σημάδια ανάκαμψης για τον τουρισμό, ενώ παρομοίωσε τη Θεσσαλονίκη σαν «μια αθλήτρια που περιμένει στη γραμμή εκκίνησης την εναρκτήρια πιστολιά για να ξεκινήσει όχι από το μηδέν, αλλά από εκεί που μπορεί να είχε σταματήσει το 2019».
Μεταξύ άλλων, η κ. Πατουλίδου επισήμανε ότι ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης εντάχθηκε στα μέλη της ΑΒΤΑ, μιας από τις μεγαλύτερες ενώσεις τουριστικών πρακτόρων στον κόσμο, σύναψε συνεργασία με τη MedCruise, το ισχυρό όνομα της βιομηχανίας κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, πρόσθεσε τρία ακόμη βραβεία στη συλλογή του στον κορυφαίο τουριστικό θεσμό Tourism Awards, που διοργανώνεται κάθε χρόνο υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και διοργάνωσε καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ξένα κανάλια για το τουριστικό προϊόν της πόλης και την ανάγκη του υποψήφιου ταξιδιώτη να πάρει πίσω όσα στερήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Παρουσίασε επίσης την πρώτη παραγωγή των μύθων της Θεσσαλονίκης, με βάση το μύθο της γοργόνας, ενημέρωνε κάθε μήνα 6000 ταξιδιωτικούς πράκτορες σε όλο τον κόσμο, ενώ έκανε προβολή της Θεσσαλονίκης σε έντυπες καταχωρήσεις στο National Geographic Traveller UK και άλλες διεθνείς έντυπες και ψηφιακές εκδόσεις. Παράλληλα, η πόλη προβλήθηκε ως τουριστικός προορισμός σε ταξιδιωτικές πλατφόρμες, όπως η Τrivago, ενώ ο Οργανισμός, στοχεύοντας στην προώθηση και ανάδειξη των 15 μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς, δρομολόγησε έντυπη και ψηφιακή καταχώρηση στο επίσημο περιοδικό της Unesco World Heritage.
Συνολικά, κατά τη διάρκεια του 2021, υλοποιήθηκαν περισσότερες από εκατό δράσεις προβολής και μάρκετινγκ για τον τουρισμό της πόλης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ