Θεοχάρης: Nομοσχέδιο για να διασωθεί το Ναυάγιο της Ζακύνθου

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού που βρίσκεται σε διαβούλευση, υπάρχουν διατάξεις για τη διάσωσή του

Σήμερα το Ναυάγιο της Ζακύνθου, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δεν είναι επισκέψιμο για λόγους ασφαλείας.

 

 

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού που βρίσκεται σε διαβούλευση, υπάρχουν διατάξεις για τη διάσωσή του προκειμένου να γίνει ξανά επισκέψιμο από τους τουρίστες.

Αυτό ανέφερε ο υπουργός Τουρισμός Χάρης Θεοχάρης από το βήμα της Βουλής απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ 25 Κρίτωνα Αρσένη.

 

Ο υπουργός, τόνισε πως το Ναυάγιο της Ζακύνθου είναι το δεύτερο πιο φωτογραφημένο σημείο της Ελλάδας, μετά την Ακρόπολη, και κινδυνεύει να χαθεί εάν δεν έρθει αυτό το νομοσχέδιο καθώς «τον χειμώνας υπάρχει ο κίνδυνος να σπάσει στα δύο το πλοίο και να μας το πάρει το κύμα».

Το νομοσχέδιο αυτό, υπογράμμισε, θα διασώσει το Ναυάγιο της Ζακύνθου, έναν τουριστικό πόρο εθνικής σημασίας» προσθέτοντας πως «σε αυτό το υπουργείο και υπό αυτήν την πολιτική ηγεσία δεν φοβόμαστε να λύσουμε τα προβλήματα τα οποία χρονίζουν και αφήνονται».

Σχετικά με την κριτική ότι οι πρωτοβουλίες αυτές με το Ναυάγιο, έχουν να κάνουν με την επένδυση που είναι σε εξέλιξη σε παρακείμενη περιοχή, ο Χάρης Θεοχάρης ανέφερε πως η επένδυση «δεν έχει καμία σχέση με το Ναυάγιο, καθώς αυτό βρίσκεται σε ζώνη αιγιαλού και παραλίας. Ο αιγιαλός μάλιστα τελεσίδικα έχει καθοριστεί. Από το Σύνταγμα ο αιγιαλός ανήκει στο κράτος ούτε καν στην τοπική αυτοδιοίκηση. Συνεπώς, η διαχείρισή του δεν μπαίνει σε καμία αξίωση… Αυτό που θα προβλεφθεί και θα γίνει είναι η συντήρηση ενός εθνικού πόρου που θα φέρνει τουρίστες συνεχώς στο νησί και άρα, θα βοηθάει όλη την τοπική οικονομία». Εξάλλου, σημείωσε γι’ αυτό και «η τοπική κοινωνία και τοπική οικονομία χαιρέτησε και είδε με ανακούφιση τη νομοθετική μας πρωτοβουλία».

Σχετικά με την αναπτυξιακή εταιρεία διαχείρισης του Ναυαγίου ανέφερε πως αυτή είναι δημοσίου συμφέροντος με σκοπό τη διοίκηση, τη διαχείριση και την εν γένει αξιοποίηση της οριοθετημένης ζώνης αιγιαλού. Και το μόνο που κάνει είναι ότι όσες εγκαταστάσεις είναι ήδη εκεί, θεωρούνται και μπορούν να νομιμοποιηθούν κατά παρέκκλιση, ώστε ακριβώς το ίδιο το Ναυάγιο, που δεν έχει κηρυχθεί ασύδοτο και δεν έχει απονηολογηθεί, να μπορούμε να το νομιμοποιήσουμε ώστε να γίνουν τα όποια έργα πρέπει να γίνουν. Για δε ότι η αξιοποίηση θα μπορεί να γίνει και με ΣΔΙΤ, ο υπουργός απάντησε πως «ΣΔΙΤ επιτρέπεται και ένα πουργείο να κάνει, όχι μόνο μια ανώνυμη εταιρεία του δημοσίου».

Ο βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Κρίτων Αρσένης ανέφερε ότι με δικαιολογία την ασφάλεια των πολιτών και του Ναυαγίου, η κυβέρνηση προχωράει σε ΣΔΙΤ, σε Ειδική Πολεοδόμηση στην αναδασωτέα περιοχή και σε ένα σημαντικό αρχαιολογικό τόπο. Η πρόσβαση, ανέφερε, έτσι και αλλιώς γινόταν μόνο δια θαλάσσης. Αυτό που κάποιοι μηχανεύονται, είπε ο βουλευτής, είναι «η ιδιωτικοποίηση της παραλίας Ναυάγιο στη Ζάκυνθο με τη δημιουργία ιδιωτικής εταιρείας με έδρα την Αθήνα, την ιδιωτική πολεοδόμηση της περιοχής κατ’ εξαίρεση της κείμενης νομοθεσίας όσον αφορά την προστασία των δασών και τους όρους δόμησης» και διασύνδεσε το σχέδιο αυτό με την επένδυση του εμίρη του Κατάρ.