Τη στιγμή που όλη η Ελλάδα θρηνεί τα νιάτα της που χάθηκαν μέσα στα αποκαΐδια του μοιραίου τρένου και ενώ ο αριθμός των νεκρών ολοένα μεγαλώνει, η Hellenic Train που βύθισε τη χώρα στο πένθος είναι άφαντη.
Η σιδηροδρομική εταιρεία-φάντασμα, αντί να αναλάβει τις ευθύνες της ή ακόμα να διευκολύνει στον εντοπισμό των νεκρών δίνοντας στις Αρχές τη λίστα με τους επιβάτες, κρύβεται πίσω από τους καπνούς της τραγωδίας.
Η ανακοίνωση της εταιρείας έπειτα από το πολύνεκρο δυστύχημα ήταν, αν μη τι άλλο, απαράδεκτη, αφού δεν έκανε καμία αναφορά στους νεκρούς, ανακοίνωσε κατά προσέγγιση των αριθμό των επιβατών, δεν ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες και ούτε βρήκε να γράψει δύο λόγια παρηγοριάς στους χαροκαμένους συγγενείς.
Η αναλγησία, όμως, συνεχίστηκε και ώρες αργότερα, όταν με αγωνία οι συγγενείς προσπαθούσαν απεγνωσμένα να επικοινωνήσουν με την εταιρεία ώστε να μάθουν σε ποιο βαγόνι ήταν ο άνθρωπός τους, όμως, όχι μόνο δεν έμαθαν αλλά άκουγαν το ηχογραφημένο μήνυμα της Hellenic «ταξιδέψτε με ασφάλεια μαζί μας».
Το έσβησαν
Μάλιστα, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τα δρομολόγια της Hellenic Train έχει σβηστεί (!) το μοιραίο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, σαν να μην έγινε ποτέ… Αν ψάξει κανείς στην ιστοσελίδα, φαίνονται κανονικά τα δρομολόγια των άλλων ημερών, αλλά απουσιάζει το αντίστοιχο δρομολόγιο της 28ης Φεβρουαρίου 2023 Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις 19:22.
Την ίδια ώρα, εξοργισμένος ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, μίλησε για απουσία βοήθειας από την εταιρεία, σημειώνοντας ότι από την πλευρά τής Hellenic Train δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος στα νοσοκομεία για να βοηθήσει στις λίστες: «Ως υπουργείο Υγείας δεν είχαμε καμία βοήθεια από την εταιρεία. Όλα έγιναν από τους διασώστες του ΕΚΑΒ, αυτοί κατέγραψαν τους τραυματίες. Δεν ήρθε κανένας άνθρωπος της Hellenic στα νοσοκομεία για να μας βοηθήσει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μια σειρά από λάθη…
Η Hellenic Train αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με τις αμαξοστοιχίες της και άλλες φορές. Ένα από τα πιο γνωστά ήταν οι καθυστερήσεις. Το μεσημέρι της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στην αμαξοστοιχία InterCity (IC) 56 που χρειάστηκε να παραμείνει στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου λόγω τεχνικού προβλήματος καλωδίου ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, το πρόβλημα οδήγησε την εταιρεία να ανακοινώσει πως το δρομολόγιο του InterCity (IC) 56 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ώρα αναχώρησης 13.22) θα πραγματοποιηθεί με λεωφορεία από τον Παλαιοφάρσαλο για τη Λάρισα, την Κατερίνη, το Πλατύ και τη Θεσσαλονίκη.
Πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 23 Φεβρουαρίου, η αμαξοστοιχία InterCity 62 (πρόκειται για τη μοιραία που συγκρούστηκε στα Τέμπη μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία) είχε ακινητοποιηθεί στην Οινόη λόγω πυρκαγιάς, έπειτα από εντολή της Πυροσβεστικής. Αναχώρησε με 82 λεπτά καθυστέρηση, ενώ την ίδια ημέρα η αμαξοστοιχία IC55 είχε ακινητοποιηθεί κοντά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγγειών λόγω τεχνικού προβλήματος και αναχώρησε με 96 λεπτά καθυστέρηση.
Μέσα στον Φεβρουάριο τεχνικά προβλήματα αντιμετώπισαν και άλλες αμαξοστοιχίες, όπως η αμαξοστοιχία InterCity 52 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη), η InterCity 58 , η InterCity 53 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα), ενώ αρκετές ήταν και οι καθυστε- ρήσεις δρομολογίων.
Εύα Παπαδάτου / Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή το Σάββατο 4 Μαρτίου