«Η Ελλάδα διάγει τη δική της ψηφιακή «άνοιξη» δεδομένου ότι έχουμε καταφέρει να προσφέρουμε εκατοντάδες νέες υπηρεσίες στον Ελληνα πολίτη», ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, στο συνέδριο «The Thessaloniki Metropolitan Summit» που διοργανώνει ο Economist με το powergame.gr.
Στην τοποθέτησή του, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «Η πανδημία λειτούργησε καταλυτικά για το gov.gr», επισημαίνοντας ότι μέσα σε λίγους μήνες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αυξήθηκαν από 501 σε 1250 ενώ, όπως ανέφερε στη συνέχεια, πολύ μεγάλος είναι και ο αριθμός των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων- συναλλαγών από το 2019 μέχρι σήμερα, μεταξύ κράτους και πολίτη, ξεκινώντας από τα 8,8 εκατ. αλληλεπιδράσεις, φθάνοντας τα 94 εκατ. το 2020 και τώρα ήδη μέσα στο 2021 το πρώτο εξάμηνο έχουμε φτάσει στις 150 εκατ. αλληλεπιδράσεις και άρα θα ξεπεράσουμε τα 300 εκατ. επαφές- αλληλεπιδράσεις φέτος, νούμερο που είναι σε συνάρτηση και με τις αυξανόμενες δυνατότητες παροχής αυτων των υπηρεσιών».
Οι τέσσερις βασικοί πυλώνες
Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στους τέσσερις βασικούς πυλώνες, όπου στηρίζεται η στρατηγική της Πολιτείας στον τομέα και συγκεκριμένα τις ψηφιακές υπηρεσίες του κράτους (νέες υπηρεσίες, erp για το ελληνικό Δημόσιο κ.α.), ψηφιακές υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα (νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη χρήση συγκεκριμένων ψηφιακών υπηρεσιών σε επιχειρήσεις μεγάλες ή πιο μικρές. Τρίτος πυλώνας είναι οι ψηφιακές δεξιότητες που είναι συνολικά μία πρόκληση για την Ευρώπη για τη μετάβαση σε ένα μοντέλο συνεχούς εκπαίδευσης και τέλος οι τηλεπικοινωνίες με το 5G. «Η Ελλάδα όχι μόνο μπορεί να συμβαδίσει με τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη αλλά ακόμη και να τα ξεπεράσει, κινούμενη πολύ γρήγορα», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.