Κατά πλειοψηφία υπερψηφίσθηκε επί της αρχής, στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τίτλο «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην ολομέλεια ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ 25, ενώ αρνητικά τοποθετήθηκε το ΚΚΕ.
Κατά την ολοκλήρωση και της επί των άρθρων συζήτησης του νομοσχεδίου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος ανέφερε πως θα μελετήσει όλες τις παρατηρήσεις και προτάσεις που έγιναν από φορείς και κόμματα, ώστε να υπάρξουν κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις, και την ερχόμενη Δευτέρα, κατά τη δεύτερη ανάγνωση του στις επιτροπές, να έχουμε μια ολοκληρωμένη απάντηση και στα θέματα που τέθηκαν.
Κοινή συνισταμένη από τους φορείς, για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ότι κινείται σε θετική κατεύθυνση.
Κατά την ακρόασή τους στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και της Υποεπιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, ο γενικός γραμματέας της Εθνικής Συνομοσπονδίας ΑμεΑ Βασίλειος Κουτσιάνος, ανέφερε ότι είναι θετική η διάταξη του νομοσχεδίου για την ίδρυση κέντρων αξιολόγησης και πιστοποίησης της αναπηρίας για τους ανάπηρους οδηγούς, καθώς θα επιλύσει ένα πρόβλημα που υπήρχε.
Παράλληλα, κατέθεσε υπόμνημα με προτάσεις στα επιμέρους άρθρα του νομοσχεδίου, προκειμένου να συμπεριληφθούν διατάξεις που θα αφορούν τις εξετάσεις των αναπήρων. Στο ίδιος μήκος κινήθηκαν και οι απόψεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδας Κωνσταντίνου Σίμψη.
Ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Νικόλαος Γρέντζελος, χαιρέτισε τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία, όπως και κάθε αντίστοιχη που έχει ως σκοπό τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής ύλης και της εξεταστικής διαδικασίας των υποψηφίων οδηγών, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Το νομοσχέδιο παρατήρησε ότι ενσωματώνει μια σειρά νέων ρυθμίσεων που αποτελούσαν πάγια και διαχρονικά αιτήματα του κλάδου των εκπαιδευτών, πλην όμως εισάγει παράλληλα και συγκεκριμένες ρυθμίσεις που δεν ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει τόσο η εκπαιδευτική όσο και η εξεταστική διαδικασία. Έκρινε ως θετικό το προσωρινό δίπλωμα από την ηλικία των 17 ετών και ζήτησε η κυκλοφοριακή αγωγή να γίνει μάθημα στα σχολεία έτσι ώστε ο μαθητής να έρχεται πιο ώριμος στην ηλικία των 17 για να οδηγήσει.
Χαρακτήρισε ως θεωρητική την αλλαγή των βιβλίων εξέτασης των υποψήφιων οδηγών και την τράπεζα των θεμάτων. Για τις πρακτικές εξετάσεις, είπε ότι πάγια θέση μας ήταν και είναι να υπάρχει σώμα εξεταστών, να είναι αποκλειστικής απασχόλησης, όχι να είναι υπερωριακή εργασία μετά το τέλος της εργασίας τους. Ζήτησε να εξασφαλιστεί η τεχνική αρτιότητα του συστήματος καταγραφής στη δοκιμασία προσόντων.
Να μπορούν να ξεκινήσουν την πρακτική εκπαίδευση οι υποψήφιοι οδηγοί αφού ολοκληρώσουν τη θεωρία για τη β΄ κατηγορία και όχι αφού έχουν περάσει τις εξετάσεις των σημάτων. Σχετικά με τη θέση που θα κάθεται ο εκπαιδευτής κατά την ώρα των εξετάσεων, είπε πως δεν βλέπει το λόγο ο εκπαιδευτής να κάθεται στο πίσω κάθισμα. Ο εκπαιδευτής κάθεται μπροστά, γνωρίζοντας την ψυχολογία του μαθητή, ενώ έχει την εμπειρία και την εκπαίδευση να παρέμβει σε μια δύσκολη κατάσταση και να αποτρέψει κάποιο ατύχημα, είπε, προσθέτοντας ότι δεν έχουν την ίδια εμπειρία και εξοικείωση οι εξεταστές.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης και εκπρόσωπος της Γενικής Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος Διαμαντής Ηλιάδης, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο άρτιο, καθώς έχουν υιοθετηθεί πάρα πολλές προτάσεις, διαχρονικά, που έχουν κατατεθεί από την Ομοσπονδία.
Σχετικά με τη ρύθμιση που αφορά τη θέση του εκπαιδευτή στο εκπαιδευτικό αυτοκίνητο, επισήμανε ότι είναι πασιφανές, ότι ένας εξεταστής δεν διαθέτει και ούτε θα αποκτήσει ποτέ την εμπειρία του εκπαιδευτή. Ο εκπαιδευτής με τα τόσα χρόνια εμπειρίας εκπαίδευσης από την θέση του συνοδηγού, έχει αποκτήσει άρτια αντανακλαστικά αντίδρασης. Η φύση της κύριας δουλειάς ενός εξεταστή είναι φυσικό να μην τον καθιστά ικανό να αντιδράσει σε οποιαδήποτε στιγμή έκτακτης ανάγκης, καθόσον η ιδιότητα του εξεταστή για αυτόν αποτελεί πάρεργο.
Επισήμανε μάλιστα ότι το εκπαιδευτικό όχημα είναι ιδιωτικής χρήσης κι αν γίνει ατύχημα, θα έχει ποινικές διώξεις και αστικές επιπτώσεις, ενώ το σημαντικότερο είναι ότι θα μείνει και χωρίς εργασία. Η καταγραφή δε του εσωτερικού του εκπαιδευτικού οχήματος με κάμερες, εξασφαλίζει στο έπακρο τη διαφάνεια των εξετάσεων. Επίσης, σχετικά με την δημιουργία του Μητρώου Εξεταστών, ζήτησε να υπάρξει μια μεταβατική διάταξη, προκειμένου άμεσα να γίνει η στελέχωση των εξεταστών στις περιφέρειες της Ελλάδος, διότι παρατηρείται καθυστέρηση και ταλαιπωρία, τόσο των εκπαιδευτών όσο και των πολιτών, στην απόκτηση άδειας οδήγησης λόγω έλλειψης εξεταστών.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Υποψηφίων Οδηγών Ελλάδος Γιώργος Χριστοδούλου, είπε πως έχουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο τείνει προς έναν καλό δρόμο. Είπε ότι έχει υιοθετηθεί το 90%, περίπου, των προτάσεων της Ομοσπονδίας, αν και έχει ακόμα κάποια «αγκάθια» σημειώνοντας ότι η απλή κρυπτογραφία του εξεταζόμενου δεν διασφαλίζει στο 100% τη διαφάνεια.
Επίσης, «καθυστερούμε πάρα πολύ με το κομμάτι της αναβάθμισης των βιβλίων και της επικαιροποίησης της ύλης, διότι αυτήν τη στιγμή έχουμε νέες τεχνολογίες οι οποίες έρχονται με γοργούς ρυθμούς, όπως αυτοκίνητα που διαβάζουν τους δρόμους, ηλεκτροκίνηση, τεχνολογίες και εκπαιδευόμαστε σε βιβλία που έχουν να κάνουν με ύλη η οποία είναι ξεπερασμένη. Δεν μπορούμε να μιλάμε για διασφάλιση της οδικής ασφάλειας και αναβάθμιση, από τη στιγμή που τα 6 τελευταία χρόνια οι εκπαιδευτές κυκλοφοριακής αγωγής με το ζόρι έχουν συνεχίσει απρόσκοπτα την εργασία τους και είμαστε από αποδεκατισμένοι χωρίς καμία βοήθεια».
Ζήτησε να επιδοτηθεί ο κλάδος για αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και διαφώνησε με τη ρύθμιση ο εκπαιδευτής να είναι στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου κατά την εξέταση του υποψηφίου. Ζήτησε δε να υπάρξουν μεταβατικά στάδια κατά την εφαρμογή των νέων διατάξεων, προκειμένου να μπορέσουν οι εκπαιδευτές να εργάζονται.
Ο πρόεδρος του ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Αριστείδης Ζωγράφος, ανέφερε ότι «οι εκπαιδευτές εκπαιδεύουν τους υποψήφιους οδηγούς και η Πολιτεία, με τις αντίστοιχες διαφανείς υπηρεσίες της, αξιολογεί εάν διαθέτουν τα αντίστοιχα προσόντα να οδηγήσουν στο δρόμο. Όπως δεν συμμετέχουμε σε θεωρητικές εξετάσεις, έτσι δεν θέλουμε να συμμετέχουμε και στις πρακτικές εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών. Εάν αυτό γινόταν αποδεκτό, δεν χρειάζονταν κανένα σχέδιο νόμου να προσπαθεί εναγωνίως, χωρίς βέβαια να τα καταφέρνει, να δώσει λύση σε μια διάτρητη διαδικασία.
Ο γόρδιος δεσμός, ανέφερε, δεν λύνεται, αλλά μόνον κόβεται. Το νομοσχέδιο αυτό, είπε, αναλώνεται μόνο στο κομμάτι των εξετάσεων και όχι στην διαδικασία της εκπαίδευσης. Για το δίπλωμα στα 17 έτη παρατήρησε πως, δυστυχώς, δεν έχουμε διαμορφώσει ένα τέτοιο επίπεδο επιβατικής αγωγής το οποίο να δημιουργεί κουλτούρα κινητικότητας.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Κεντρικού Τομέα Αττικής Αλέξανδρος Ταμβακίδης, συμφώνησε με το νομοσχέδιο, διαφώνησε όμως κάθετα ο εκπαιδευτής να είναι στο πίσω κάθισμα κατά την εξέταση του υποψηφίου.
Ο ειδικός επιστήμονας της Αρχής Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Γεώργιος Ρουσόπουλος, σχετικά με τις καταγραφές και επεξεργασίες των στοιχείων των υποψήφιων οδηγών, σημείωσε πως η Αρχή παρείχε άτυπη τεχνική συνδρομή και έχει εκδώσει την υπ’ αριθμόν 1 του 2021 γνωμοδότηση, με την οποία έχει κρίνει πως η επεξεργασία της φωτογραφίας για το σκοπό της ταυτοπροσωπίας του ελέγχου του υποψήφιου οδηγού είναι σύμφωνη με τις βασικές αρχές επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων, όπως αυτές προσδιορίζονται στον ευρωπαϊκό γενικό κανονισμό προστασίας δεδομένων και έκανε κάποιες επιμέρους παρατηρήσεις, για τη βελτίωση της διάταξης.
Σχετικά με την οπτικοακουστική καταγραφή της πρακτικής δοκιμασίας υποψηφίων οδηγών και οδηγών, η Αρχή ήδη είχε κρίνει με την γνωμοδότηση 1 του 2019 ότι μια τέτοια διαδικασία, καταρχήν, δεν προσβάλλει υπέρμετρα το δικαίωμα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων. Χρειαζόταν, όμως, κάποιες διασφαλίσεις. Επισημάνθηκε ότι με βάση το γενικό κανονισμό, είναι απαραίτητη η διενέργεια εκτίμησης των επιπτώσεων των σχεδιαζόμενων πράξεων επεξεργασίας στην προστασία προσωπικών δεδομένων και στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η διενέργεια αυτής της εκτίμησης αντίκτυπου και η λήψη κατάλληλων μέτρων. Για το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα αδειών οδήγησης με τίτλο «Τέθριππον», η Αρχή παρατήρησε ότι ορθώς ορίζονται οι ρόλοι υπεύθυνου και εκτελούντων την επεξεργασία.
Ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, αφού αναφέρθηκε στην έμφαση που έχει δώσει η περιφέρεια σε έργα υποδομών για την οδική ασφάλεια οδηγών και πολιτών, χαρακτήρισε σημαντική την δυνατότητα που δίνει το νομοσχέδιο στην απόκτηση προσωρινής άδειας στους νέους από την ηλικία των 17 ετών, γιατί τους δίνεται το δικαίωμα να εκπαιδεύονται σωστά και να παίρνουν το δίπλωμα οδήγησης, μόνο όταν είναι σίγουροι και οι ίδιοι αλλά και η Πολιτεία, ότι μπορεί να οδηγήσουν με ασφάλεια στον δρόμο. Σημείωσε μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να επικαιροποιήσουμε το Εγχειρίδιο Θεωρητικής Εκπαίδευσης των οδηγών και να δώσουμε έμφαση στο μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής που μπαίνει σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, αλλά και γενικότερα στη διά βίου μάθηση των οδηγών.
Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη, εξέφρασε την ικανοποίησή της που οι προτάσεις του Ινστιτούτου που έγιναν κατά την διαβούλευση του νομοσχεδίου έχουν συμπεριληφθεί, σημειώνοντας πως η πάγια θέση μας είναι ότι η σωστή εκπαίδευση των νέων οδηγών είναι καθοριστικής σημασίας για την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας αλλά και για τη διαμόρφωση οδηγικής παιδείας. Τόνισε πως εκτός από την εύρυθμη διεξαγωγή της εξέτασης, είναι σημαντικό μέσω αυτής να αξιολογείται αν όντως ο υποψήφιος οδηγός είναι επαρκώς καταρτισμένος. Ζήτησε να ενημερωθεί η διδακτέα ύλη και να αναθεωρηθεί το αντίστοιχο βιβλίο, ώστε να περιλαμβάνει τις πρόσθετες και τις πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης «Ο Άγιος Χριστόφορος» Σταύρος Πολέντας, χαρακτήρισε πολύ θετικό το νομοσχέδιο σημειώνοντας πως για το θέμα της οδικής ασφάλειας θα πρέπει να υπάρξει μια συνέργεια πολλών υπουργείων και όχι μόνο του Υποδομών και Μεταφορών.
Ειδικότερα, πρότεινε το Δελτίο Εκπαίδευσης Οδηγού να συνεχίσει και να υπάρχει ως ένα μητρώο του οδηγού, όπου θα ενημερώνεται για κάθε νόμιμη χρήση. Αναρωτήθηκε πώς μπορεί ένας που βγαίνει από το ψυχιατρείο με σχιζοφρένεια, να μπορεί να οδηγεί την επόμενη μέρα. Μεταξύ άλλων ζήτησε όλα τα λεωφορεία πάνω από 9 θέσεις να έχουν ταχογράφο και η Αστυνομία να ελέγχει το ωράριο εργασίας, το βιβλίο δρομολογίων, τον ταχογράφο, τις ώρες όπου κάθε οδηγός εργάζεται.
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης Γιάννης Δημάκας, επικεντρώθηκε στο άρθρο 61 ρου νομοσχεδίου σχετικά με την χορήγηση μη μισθολογικών παροχών, λέγοντας πως οι Οδικές Συγκοινωνίες της Αθήνας ΑΕ, οι σταθερές συγκοινωνίες, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, καθώς επίσης και ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, των οποίων οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας είχαν παραταθεί έως τις 30 Ιουνίου του 2020 βάσει του ν. 4690 άρθρο 2, υπό το ίδιο ακριβώς καθεστώς βρίσκονται και οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες τη Θεσσαλονίκης.
Με έκπληξη όμως διαπιστώνουμε, είπε, ότι παρόλο που σε όλους τους εποπτευόμενους φορείς έχει δοθεί παράταση των μη μισθολογικών παροχών έως το τέλος του 2021, εξαιρούνται οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και ζήτησε να συμπεριληφθεί στο άρθρο 61 και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στην παροχή των μη μισθολογικών παροχών ως προς τους εργαζομένους. «Δεν μπορεί να εξαιρείται ένας εποπτευόμενος φορέας που είναι κάτω από το ίδιο καθεστώς» όπως είναι οι Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, είπε.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ) Θεμιστοκλής Αμπλάς, ανέφερε πως το νομοσχέδιο «μόνο ασφάλεια, κατά την άποψή μας, δεν προοιωνίζουν για τη συγκοινωνία και τη μεταφορά καθώς με άρθρο 41, αυξάνονται τα όρια ηλικίας των οδηγών φορτηγών ή λεωφορείων δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης». «’Ακριτα», είπε, «και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο κίνδυνος ο οποίος θα προκύψει, θεσπίζεται ανώτατο όριο ηλικίας άσκησης του επαγγέλματος του οδηγού φορτηγών και λεωφορείων το 69ο έτος. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε ασφαλή οδήγηση με οδηγούς αυτής της ηλικίας. Ήδη, η Ομοσπονδία μας είχε διαφωνήσει με την αύξηση των ορίων για την κατηγορία αυτή των οδηγών από το 65ο έτος της ηλικίας στο 67ο έτος της ηλικίας. Ταυτόχρονα με την αύξηση των ορίων ηλικίας, αυτής της κατηγορίας των οδηγών, αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος και ευθέως πλήττεται το αγαθό της οδικής ασφάλειας».
Και πρότεινε τη θέσπιση ως ανώτατο ορίου ηλικίας άσκησης του επαγγέλματος του οδηγού φορτηγών ή λεωφορείων το 65ο έτος της ηλικίας. Επίσης, τόνισε ότι το 65ο έτος της ηλικίας ως ανώτατο όριο άσκησης του επαγγέλματος του οδηγού σχολικού λεωφορείου, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αφορά μόνο τους οδηγούς των γνωστών κίτρινων σχολικών λεωφορείων, αλλά και τους οδηγούς κάθε μέσου το οποίο μεταφέρει μαθητές. Μιλάμε για τα τουριστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ. Διαφώνησε και με το άρθρου 42 για την εισφορά του 5% επί του συνόλου των ακαθάριστων ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων των ΚΤΕΛ, λέγοντας ότι είναι απαράδεκτο το γεγονός η χρηματοδότηση ιδιωτικών επιχειρήσεων ΚΤΕΛ.
Ο νομικός σύμβουλος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλιού Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (ΕΟΦΙΠΑΜ) Σωτήρης Κώρος, εκπροσωπώντας και την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΟΜΑΕ), εμφανίσθηκε επιφυλακτικός στην διάταξη του νομοσχεδίου που προβλέπει το υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας να είναι αυτό που θα υποδείξει φορέα για την πιστοποίηση ιστορικών στρατιωτικών οχημάτων. Η Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιού Αυτοκινήτου, η FIVA και τα Ελληνικά Δ.Ο.Π.Ο, είπε, έχουν την αρμοδιότητα πιστοποίησης όλων των οχημάτων και των στρατιωτικών. Οπότε, θεωρούμε ότι το υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας, μάλλον περισσεύει.
Ζήτησε στις παραγράφους 12 και 13 του άρθρου 3, να τονισθεί και να προστεθεί, ότι οι φορείς που θα χορηγούν την βεβαίωση ιστορικότητας ενός οχήματος να είναι από τους παραπάνω φορείς. Να παρέχεται η δυνατότητα τη διαγραφή ενός οχήματος να την κάνει ο σημερινός κάτοχος του αυτοκινήτου, είτε έχει αποκτήσει την κυριότητα με ιδιωτική συμφωνητικό πώλησης, είτε με τα προσόντα της τακτικής ή έκτακτης χρησικτησίας. Επίσης, έκανε αναφορές και για τον καθορισμό του τέλους αδείας αλλά και το κόστος των ΚΤΕΟ, ώστε να μην λειτουργούν ως ένα σοβαρό αντικίνητρο για τους κατόχους των ιστορικών οχημάτων.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνδικάτων Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς ΠΟΣΕΜ Λάκης Παπαδόπουλος, επισήμανε για τα όρια συνταξιοδότησης των οδηγών πως μετά τα 58 πλέον έχει μειωμένες αντιδράσεις. Και τα ατυχήματα θα είναι σωρηδόν σε αυτήν την ηλικία. Τόνισε πως το πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας είναι πάρα πολύ σοβαρό, δυστυχώς όμως υπάρχουν σχολές που το εξασφαλίζουν δι’ αλληλογραφίας. Επίσης, ζήτησε να λυθεί το πρόβλημα με την έκδοση της ανανέωσης των διπλωμάτων σε εύλογο χρόνο γιατί είναι εργαλείο για να πάνε στη δουλειά τους.