Ψηφιακή Διακυβέρνηση: Έρχονται πάνω από 60 ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για υπηρεσίες που αλλάζουν ριζικά τις σχέσεις του πολίτη με το κράτος

Παράλληλα με την υλοποίηση των μεγάλων έργων τεχνολογίας στο Δημόσιο, αρκετά από τα οποία έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα συνεχίσει την ανάπτυξη νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

 

Αν και τα τελευταία δύο χρόνια, υπήρξε ομοβροντία διαδικτυακών υπηρεσιών στον κατάλογο του υπουργείου περιλαμβάνονται περισσότερα από 60 μικρά έργα που θα επιτρέψουν την γρήγορη παροχή αντίστοιχων υπηρεσιών, από τα ηλεκτρονικά ραντεβού στην πρωτοβάθμια υγεία μέχρι τις εφημερίες των φαρμακείων.

Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για υπηρεσίες που αλλάζουν ριζικά τις σχέσεις του πολίτη με το κράτος, όπως το σύστημα για δίκες μέσω Διαδικτύου, για υπηρεσίες τηλεϊατρικής, κ.α. Κινούνται στη λογική που εφάρμοσε μέχρι σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπό τον Κυριάκο Πιερρακάκη: Με μικρά έργα έγιναν μικρά θαύματα από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και της ψηφιακές υπεύθυνες δηλώσεις μέχρι το σύστημα διαχείρισης των εμβολιασμών.

Με τέτοιες μικρές παρεμβάσεις δημιουργήθηκε το μπουκέτο υπηρεσιών που φιλοξενείται σήμερα στην πύλη gov.gr με μετρήσιμα αποτελέσματα: Περίπου 570 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές κατά τη διάρκεια του 2021, δεκάδες λιγότερες ουρές για κάθε πολίτη.

Εκτός από τις νέες υπηρεσίες,κ προωθούνται και άλλες παρεμβάσεις μέσα στους επόμενους μήνες όπως ένα νέο έργο για τον Ενιαίο Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112 καθώς το σημερινό σύστημα είναι τεχνολογικά ξεπερασμένο.

Μέχρι τον Σεπτέμβριο, θα ξεκινήσει και η εφαρμογή του 12ψήφιου Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.), ο οποίος θα αντικαταστήσει σειρά αριθμών (ΑΜΚΑ, Αριθμός Ταυτότητας, κ.α.) ως «αριθμός υποχρεωτικής επαλήθευσης της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημοσίου τομέα».

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα ανατεθούν ή θα προκηρυχθούν, κυρίως από την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ (ΚτΠ ΑΕ) και έξι νέα μεγάλα έργα που περιλαμβάνονται στο οπλοστάσιο του υπουργείου για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πολιτών ή επιχειρήσεων.

Καίριο ρόλο σε αυτό το σχεδιασμό έχει το έργο για την τεχνολογική αναβάθμιση της Δικαιοσύνης, προϋπολογισμού κοντά στα 100 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ, που θα προκηρυχθεί εντός των προσεχών εβδομάδων. Πρόκειται για έργο που προωθείται σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο και καλύπτει ολόκληρο το φάσμα της Δικαιοσύνης στη χώρα μας, από τη λειτουργία των δικαστηρίων μέχρι την ενημέρωση των δικαστών. Παράλληλα με το δεύτερο έργο για την ψηφιοποίηση των αρχείων των δικαστηρίων θα συμβάλλει στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής Δικαιοσύνης.

Εντός των προσεχών εβδομάδων θα υπογραφεί η σύμβαση για ένα άλλο έργο στο χώρο της Δικαιοσύνης, με ανάδοχο την κοινοπραξία Space Hellas – Wind. Πρόκειται για το έργο «Υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης σε δικαστήρια και σωφρονιστικά καταστήματα και παροχή υπηρεσιών ενημέρωσης της πορείας των πινακίων και των εκθεμάτων των δικαστηρίων (Ηλεκτρονικό Πινάκιο)». Η ολοκλήρωσή του θα βάλει τέλος στις χαμένες ανθρωποώρες χιλιάδων πολιτών που περιμένουν καθημερινά έξω από τις αίθουσες των δικαστηρίων μέχρι να διεξαχθεί η δίκη στην οποία εμπλέκονται. Οι δίκες θα μπορούν να διεξαχθούν π.χ. με μάρτυρες από απόσταση μέσω Διαδικτύου.

Με το έργο θα αναπτυχθεί δίκτυο παροχής υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης, που θα καλύπτει τις ανάγκες των πολιτικών, ποινικών και διοικητικών δικαστηρίων, του ανακριτικού έργου (Πρωτοδικεία και Εισαγγελίες) και των αιτημάτων δικαστικής συνδρομής. Θα εγκατασταθούν σταθερά συστήματα τηλεδιάσκεψης στις δικαστικές έδρες, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις θα λειτουργούν κινητά συστήματα τηλεδιάσκεψης σε πιστοποιημένους χώρους εντός των δικαστικών φορέων καθώς και των καταστημάτων κράτησης.

Θέμα εβδομάδων είναι και η προκήρυξη, από την ΚτΠ ΑΕ, του διαγωνισμού (ύψους 30 εκατ.) για το σύστημα τηλεϊατρικής στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και η διασύνδεσή του με υφιστάμενα συστήματα καθώς και για δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα ψυχικής υγείας.

Μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένεται να προκηρυχθεί και το έργο «Ενιαία Ψηφιακή Υποδομή για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων», το γνωστό CRM του Δημοσίου, προϋπολογισμού 69 εκατ. ευρώ, μέσω του οποίου δημιουργείται ενιαία υποδομή εξυπηρέτησης για όσους συναλλάσσονται με το δημόσιο, ανεξάρτητα από την κρατική υπηρεσία. Στην ουσία θα ενοποιήσει υφιστάμενα και νέα συστήματα ώστε οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να μπορούν να πραγματοποιούν ένα σημαντικό μέρος των συναλλαγών τους με τη Δημόσια Διοίκηση ηλεκτρονικά, «από παντού (anywhere), οποτεδήποτε (anytime) και να κάνει οτιδήποτε σε σχέση με την Πολιτεία (anything)».

Μέσα στη φετινή χρονιά, αναμένεται να προχωρήσει και το πέμπτο έργο που αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό των προξενικών υπηρεσιών (ύψους 5 εκατ. ευρώ) ώστε τα προξενεία να μην βρίσκονται μονίμως στο στόχαστρο Ελλήνων του εξωτερικού ή ταξιδιωτών. Το πιλοτικό έργο που λειτούργησε στα προξενεία της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου είχε εξαιρετικά αποτελέσματα με αποτέλεσμα η ηγεσία Ν. Δένδια στο υπουργείο Εξωτερικών να προωθεί την επέκτασή του σε όλα τις προξενικές υπηρεσίες.

Το έκτο έργο προωθείται ήδη από την ΗΔΙΚΑ, την κρατική υπηρεσία που ανέπτυξε την άυλη συνταγογράφηση και στήριξε μέσα στην πανδημία εκατομμύρια πολίτες. Πρόκειται για τον «Φάκελο Ασθενούς», την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών μέσω της εφαρμογής MyHealth. Στην εφαρμογή μπορεί κάποιος να βρει αποθηκευμένες τις συνταγές για φάρμακα, τις εξετάσεις και τις ιατρικές βεβαιώσεις ενώ σταδιακά θα εμπλουτίζεται.

Πηγή: powergame.gr