Για τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στη διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και στην ενεργειακή επάρκεια σε εθνικό και διεθνές επίπεδο μίλησε ο υπ. Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης στο Συνέδριο του Economist.
«Κάθε πόλεμος δημιουργεί προβλήματα στη ναυτιλία, ωστόσο η ανθεκτικότητα που έδειξε η ελληνική ναυτιλία είναι αξιοσημείωτη. Από την πρώτη στιγμή κινηθήκαμε σε δύο άξονες:
Πρώτον, δημιουργήσαμε ανθρωπιστικούς διαδρόμους για την απελευθέρωση των άμαχων συνανθρώπων μας. Η Ελλάδα μαζί με άλλες χώρες, είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία ασφαλών οδών.
Το 30% των πλοίων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ελληνικής ιδιοκτησίας και αυτό δείχνει τη σημασία της συνεισφοράς μας» τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, ενώ συμπλήρωσε πως στο πλαίσιο μεταφοράς του ρωσικού πετρελαίου, η Ελλάδα συμβαδίζει με τους κανονισμούς που έχουν λήφθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
«Δεύτερον, η ελληνική ναυτιλία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας σε παγκόσμιο επίπεδο», τόνισε.
«Είναι η πρώτη δύναμη στον κόσμο με 21%, έτσι δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι η ελληνική ναυτιλία διασφαλίζει την ενεργειακή ασφάλεια και έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο την περίοδο της Covid-19, αλλά και της ενεργειακής κρίσης, κρατώντας έτσι ασφαλή την εφοδιαστική αλυσίδα σε παγκόσμιο επίπεδο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης.
Στο πώς ανταποκρίνεται η ελληνική ναυτιλία στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών, ο υπ. Ναυτιλίας τόνισε πως «η Ελλάδα είναι ένθερμος υποστηρικτής της στρατηγικής για μείωση εκπομπών ρύπων. Η λήψη παγκόσμιων μέτρων μπορεί να διασφαλίσει την μείωση και την προστασία του περιβάλλοντος. Οι κανονισμοί που έχουν ληφθεί ομοφώνως από τα κράτη είναι υποχρεωτικοί και εντάσσονται και στο σύστημα πιστοποίησης των πλοίων».