Πιερρακάκης: Η εφαρμογή ελέγχου των εμβολιασμένων για την εστίαση θα είναι έτοιμη στις 15 Ιούλιου

Πως θα λειτουργεί

Στις 15 Ιουλίου θα είναι έτοιμη η εφαρμογή για τον έλεγχο των πιστοποιητικών εμβολιασμού στην εστίαση, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Πιερρακάκης, «κεντρική ιδέα» της εφαρμογής είναι να μπορεί να διαβάζει το Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό. «Περιλαμβάνει αποδεικτικό είτε του ότι έχεις εμβολιαστεί, είτε ότι έχεις νοσήσει είτε ότι έχεις αρνητικό pcr ή rapid», σημείωσε, ενώ, όπως ανέφερε, η συγκεκριμένη εφαρμογή θα μπορεί να κατέβει σε οποιοδήποτε τηλέφωνο ή τάμπλετ, ανεξαρτήτως λογισμικού.

 

Τι θα σημαίνουν τα τρία χρώματα

«Αυτός που θα ελέγχει στα καταστήματα θα περνάει την εφαρμογή είτε πάνω από το έγγραφο πιστοποιητικό είτε πάνω από το κινητό του πελάτη και θα βγαίνει μια σήμανση με τρία χρώματα», συνέχισε ο υπουργός, εξηγώντας τη λειτουργία της εφαρμογής.

Όταν η εφαρμογή θα βγάζει χρώμα πράσινο σημαίνει ότι ο ενδιαφερόμενος είναι πλήρως εμβολιασμένος ή έχει νοσήσει. Όταν βγαίνει κίτρινο σημαίνει ότι έχει αρνητικό τεστ, ενώ το κόκκινο χρώμα θα συνεπάγεται λάθος ή μη αληθές έγγραφο.

Για τα voucher των 150 ευρώ

Σε ό,τι αφορά τα voucher που θα λάβουν οι νέοι ηλικίας 18-25 που θα εμβολιαστούν, ο υπουργός διευκρίνισε ότι θα πρέπει να γίνεται μια αίτηση σε ειδική πλατφόρμα του gov.gr με τους κωδικούς της εφορίας.

«Την επόμενη εργάσιμη μέρα θα λαμβάνει την προπληρωμένη χρεωστική κάρτα, η οποία θα έχει φορτωθεί με 150 ευρώ, την οποία κανείς θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει σε μια συγκεκριμένη κατηγορία εμπόρων. Η ιδέα είναι η κάρτα να είναι στο τηλέφωνο» πρόσθεσε, λέγοντας ότι αυτό θα ξεκινήσει στις 20 Ιουλίου.

 

Πάνω από 70.000 οι εγγραφές για τις Πανελλαδικές

Παράλληλα, ο κ. Πιερρακάκης γνωστοποίησε ότι πάνω από 70.000 υποψήφιοι στις Πανελλαδικές έκαναν εγγραφή για να λάβουν σήμερα τις βαθμολογίες τους με μήνυμα στο κινητό τους.

«Νομίζω είναι μια πολύ ωραία αλλαγή, απ’ όταν είχα δει εγώ τα αποτελέσματα τα δικά μου στις Πανελλήνιες σε εκείνους τους πίνακες», είπε. «Δεν ήταν δύσκολο να γίνει. Απαιτούσε καλή συνεργασία. Δεν είναι κάτι φοβερό. Τα περισσότερα που κάναμε δεν είναι φοβερά τεχνολογικά. Το πιο δύσκολο είναι να σκεφτείς έναν νέο τρόπο να εξυπηρετήσεις τον πολίτη», συμπλήρωσε.

Τέλος, σχολίασε ότι ο ΕΦΚΑ είναι ο δυσκολότερος σε ότι αφορά στην ψηφιοποίησή του. «Είχε πολλά ταμεία που συνενώθηκαν. Κάποια δεν είχαν συστήματα και ψηφιοποιημένη πληροφορία».