Quantcast

Το βαρύ πρόστιμο στην Αττική Οδό, η γκάφα Στυλιανίδη και το τρις εξαμαρτείν του Πατούλη

Βαρύ πρόστιμο (μέχρι και αποκλεισμός από τον διαγωνισμό) για την Αττική Οδό - Εξοργισμένο το Μαξίμου με Πατούλη

Βαρύ πρόστιμο (μέχρι και αποκλεισμός από τον διαγωνισμό) για την Αττική Οδό

-Πολύ βαρύ αναμένεται ότι θα είναι το πρόστιμο που θα επιβληθεί στην εταιρεία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό, αφού προσωπικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος, τα έχει πάρει στο κρανίο με τη διαχείριση που έγινε από χθες το μεσημέρι. Μάλιστα, στο Μαξίμου εξοργίστηκαν όταν πληροφορήθηκαν ότι από την εταιρεία, μετέφεραν τις ευθύνες στην κυβέρνηση, στην προσπάθεια τους να διασώσουν ό,τι ήταν δυνατόν. Φυσικά, οι εικόνες από τον αυτοκινητόδρομο, όχι μόνο δεν βοηθούσαν προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά απεναντίας, δημιουργούσαν τεράστιο ζήτημα γενικότερα στον Όμιλο. Γι’ αυτό και δεν αποκλείεται ακόμη και μέσα στη μέρα να έχουμε την παραίτηση σύσσωμου του Δ.Σ. της Αττικής Οδού, αφού όπως μαθαίνω τα αφεντικά της Ελλάκτωρ, από χθες άρχισαν να αναζητούν ευθύνες. Με δεδομένο ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία για τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού, μια από τις ιδέες που έπεσε (χθες) στο τραπέζι σχετικά με την τιμωρία του φορέα που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, ήταν μέχρι και ο αποκλεισμός του από τη διαγωνιστική διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, οι εξελίξεις επί του θέματος παρουσιάζουν εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον.

 

Η γκάφα του υπουργού Στυλιανίδη

-Σε σύσκεψη πριν από την κακοκαιρία μαθαίνω ότι ο υπουργός Στυλιανίδης (που δεν τον βλέπω και για πολύ στην υπουργική καρέκλα), ενώ υπήρξε εισήγηση για τον αποκλεισμό των βαρέων οχημάτων από την Αττική Οδό, ο ίδιος έκρινε ότι θα ήταν λάθος να διακοπεί η εφοδιαστική αλυσίδα. Όπως αποδείχθηκε, ο άνθρωπος αποφάσισε με όρους Κύπρου, θεωρώντας ότι μιλάμε για κάνα παράδρομο στη Λευκωσία. Αντί χθες να υποβάλει την παραίτησή του, άρχισε να λέει αυτά τα όμορφα, που εξόργισαν την πλειοψηφία των πολιτών. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή Στυλιανίδη απέτυχε εκ του αποτελέσματος, διασύροντας το επιτελικό κράτος στον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού.

Η αποτυχία Τουρνά

-Υποτίθεται ότι ο λόγος που επελέγη στον τελευταίο ανασχηματισμό για τη θέση του υφυπουργού Πολίτικης Προστασίας o Ευάγγελος Τουρνάς, είχε κάνει με την εμπειρία που διέθετε ως ανώτατος αξιωματικός των Ενόπλων Δυνάμεων στη διαχείριση κρίσεων. Τελικά χθες αποδείχθηκε (εκ του αποτελέσματος ) ότι μάλλον δεν διέθετε και τόση εμπειρία. Επί τη ευκαιρία ο υφυπουργός Χαρδαλιάς, τι ακριβώς έκανε κατά την διάρκεια της χθεσινής μέρας;

! Αν δεν γίνουν άμεσα αλλαγές στα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη (και μάλιστα δομικές) και Άμυνας, δυστυχώς, κάθε λίγο και λιγάκι θα ζούμε αυτό που βιώνουμε τις τελευταίες ώρες.

 

Άφαντοι Καραμανλής – Καραγιάννης

-Εδώ και κάμποσο καιρό, το δίδυμο του υπουργείου Υποδομών πολυδιαφημίζει τα έργα που έχει στα σκαριά και συζητά παράλληλα για τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού. Αναφέρομαι στους Καραμανλή και Καραγιάννη, που φυσικά εξαφανίστηκαν με το πρώτο χιόνι. Ούτε λέξη από το Υποδομών για το απίστευτο μπάχαλο της Αττικής Οδού. Ο Καραγιάννης δεν υπάρχει πουθενά. Προφανώς προετοιμάζει τις μακέτες για να μας παρουσιάσει πως ονειρεύεται (τώρα) τον αυτοκινητόδρομο. Αντί από χθες ο Καραμανλής να έχει βγει και να έχει ανακοινώσει πρόστιμα, επέλεξε την απόλυτη σιωπή. Λογικό αν κρίνω και από το διαχρονικό δόγμα της οικογένειας σε σχέση με την σιωπή, που την θεωρεί κάτι σαν τον χρυσό. Πάντως, στο Μαξίμου έχουν αντιληφθεί ότι μάλλον υπερεκτίμησαν το δίδυμο (και) του Υποδομών και κυρίως τον φίλο μου τον Καραγιάννη.

 

Εξοργισμένο το Μαξίμου με Πατούλη

-Εκτός όλων των άλλων, μαθαίνω ότι ο χιονιάς απλώς οριστικοποίησε το διαζύγιο της κυβέρνησης με τον γαλάζιο περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη. Το Μαξίμου επιρρίπτει ευθύνες στον τελευταίο για το γεγονός ότι η κακοκαιρία βρήκε για άλλη μια φορά απροετοίμαστη την Περιφέρεια. Μάλιστα, δεν είναι η πρώτη φορά. Απεναντίας, είναι η τρίτη, που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι και η φαρμακερή. Πέραν των σοβαρών που θα κληθεί να αντιμετωπίσει από την επόμενη μέρα του χιονιά ο Πατούλης, υπάρχουν και κάτι λιγότερο σημαντικά. Για παράδειγμα, χθες, από νωρίς το πρωί, έβγαινε στα κανάλια και κατηγορούσε τη Νέα Οδό, γιατί όπως έλεγε ολιγώρησε. Μετά χάθηκε. Και κυρίως χάθηκε, όταν προέκυψε το γιγαντιαίο θέμα της Αττικης Οδού. Αυτά.

 

Στο πουθενά Παναγιωτόπουλος – Θεοδωρικάκος

-Ένα από τα θέματα που αναχθήκαν κατά τη διάρκεια της χθεσινής μέρας, είχε να κάνει και με την παντελή απουσία των κυβερνητικών στελεχών από το μέτωπο. Για παράδειγμα, έπρεπε να περάσουν κάμποσες ώρες για να εμφανιστούν οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος και Άμυνας (αν εμφανίστηκε) Νίκος Παναγιωτόπουλος. Αντί να βγουν από την πρώτη στιγμή μπροστά και να εισηγηθούν να «κατέβει» στρατός και αστυνομία στη μάχη, περίμεναν να βραδιάσει για να αναλάβουν ρόλο. Μάλιστα, στην περίπτωση Θεοδωρικάκου, είδαμε και κάτι ακόμη. Στην ενημέρωση του υπουργού Στυλιανίδη, να συμμετέχει ο υφυπουργός Λευτέρης Οικονόμου και όχι ο ίδιος ο υπουργός, που αν κάτι ξέρει, είναι η επικοινωνία. Και επειδή το καλοκαίρι, πριν εισέλθει εκ νέου στην κυβέρνηση, μαθαίνω ότι έκανε μαθήματα περί διαχείρισης κρίσεων, χθες ήταν μια χρυσή ευκαιρία, για να προσφέρει τις (σχετικές) γνώσεις του.

 

Το σενάριο του δομικού ανασχηματισμού

-Δεν ξέρω τι σκέφτεται και τι είχε σχεδιάσει ο πρόεδρος Μητσοτάκης, πάντως μετά και το χθεσινό ένα είναι σίγουρο. Ότι μετά από 2,5 χρόνια, οφείλει να προχωρήσει σε δομικό ανασχηματισμό της κυβέρνησης. Τα περί επιτελικού κράτους και τα υπόλοιπα, δεν έχουν καμία απολύτως αξία, μπροστά στην πραγματικότητα. Πέραν αυτού, κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσει ο πρωθυπουργός να κάνει τη δουλειά των υπουργών που σε κάθε κρίση, κρύβονται. Επειδή μετά το χειμώνα ακολουθεί η άνοιξη και μετά το καλοκαίρι, από τα λίγα που μπορεί να πιάνω σε σχέση με την κυβέρνηση, θεωρώ ότι ο δομικός ανασχηματισμός, είναι όσο ποτέ άλλοτε αναγκαίος. Εκτός κι αν εκεί στο Μαξίμου είναι ικανοποιημένοι από το «ξύλο» που τρώει ο Μητσοτάκης.

 

Στην Αθήνα το αφεντικό της JP Morgan

-Στην Αθήνα αναμένεται την Πέμπτη το αφεντικό της JP Morgan Jamie Diamon για συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Η συνάντηση ήταν προγραμματισμένη για τον περασμένο Δεκέμβριο, αλλά μάλλον ανέμενε να κλείσει το deal της JP Morgan με τη Viva Wallet. Πάντως, αυτή δεν θα είναι η μόνη δουλειά της JP Morgan στην Ελλάδα. Η συμφωνία με την Viva Wallet ακούγεται ότι θα είναι ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Ο αμερικανικός οίκος εξαγοράζει το 48% όλων των μετόχων, πλην των ποσοστών Χάρη Καρώνη και Μάκη Αντύπα που διατηρούν το 52%. Οι δυο ιδρυτές της Viva Wallet διατηρούν τα ποσοστά τους και το management και επιτυγχάνουν τον νέο γύρο κεφαλαιακής ενίσχυσης της Viva, χωρίς να υποστούν dilution. Μαθαίνω ότι η συμφωνία περιλαμβάνει και 200 εκατ. ευρώ διαθέσιμα από την JP Morgan για επενδύσεις στη Viva, καθώς και πρόγραμμα stock options για 200 στελέχη της.

!Έπρεπε να χιονίσει για να κλείσει το deal της Viva… Ελπίζω να μην μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι με την κλιματική αλλαγή που ζούμε, όταν έρθει και το επόμενο αμερικανικό deal, όπως έχει προαναγγείλει μέσω Twitter ο πρωθυπουργικός σύμβουλος, Αλέξης Πατέλης.

 

Αναβολή για Αναπτυξιακό

Πλάκα-πλάκα, μου έλεγαν χθες ότι στην Βασιλίσσης Σοφίας εθεάθη σκιέρ… Καθώς το Σύνταγμα εξελισσόταν σε χιονοδρομική πίστα, είπαν να κλείσουν την Βουλή για τρεις μέρες. Έτσι, ο Αναπτυξιακός νόμος που ήταν να συζητηθεί εντός της εβδομάδας πάει για την επόμενη.

 

Το χιόνι επηρεάζει τις τράπεζες

-Η κλιματική αλλαγή πάντως δεν είναι καθόλου αστείο και οι επιπτώσεις της θα αρχίσουν να μετράνε και για τις τράπεζες. Διαβάζω στο Bloomberg ότι η ΕΚΤ στα πρώτα «κλιματικά» stress test που έρχονται, προβλέπει δυσμενές σενάριο μείωσης 45% στις τιμές των ακινήτων των τραπεζών, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές με μεγαλύτερο κίνδυνο πλημμύρας.

!Ο χιονιάς δεν αναβάλλει πάντως τις σημερινές διαπραγματεύσεις υπουργείου Οικονομικών-Θεσμών. Ωστόσο, το κλίμα παραμένει ψυχρό, λόγω διάστασης απόψεων για νόμο ΤΧΣ και Φορέα Απόκτησης Ακινήτων του νέου πτωχευτικού νόμου.

 

 

*Από την στήλη «The Big Mouth» του Powergame.gr