Νότης Μηταράκης: Να διασφαλίσουμε ότι η κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας του 2016 θα εφαρμοστεί από όλα τα μέρη

«Δεν είναι καιρός για μοναχικές πτήσεις, είναι καιρός για μια ευρωπαϊκή λύση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Νότης Μηταράκης

«Μιλάμε πάρα πολύ καιρό για μια λύση στο μεταναστευτικό. Είναι καιρός για λύσεις, δράσεις και αποτελέσματα», δήλωσε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης, προσερχόμενος στο έκτακτο Συμβούλιο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ, που πραγματοποιείται σήμερα, Παρασκευή, στις Βρυξέλλες.

Όπως είπε, η πρόταση της Επιτροπής είναι σαφώς στο σωστό δρόμο, πρέπει να βρεθεί λύση στη διαδρομή της Κεντρικής Μεσογείου, αλλά επίσης «πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας του 2016 θα εφαρμοστεί από όλα τα μέρη».

 

«Το βάρος να μοιράζεται με ίσο τρόπο στην Ευρώπη»

Ο υπουργός Μετανάστευσης τόνισε ότι «τα τελευταία δύο χρόνια, μιλάμε δυσανάλογα για τις ευθύνες των κρατών-μελών της πρώτης γραμμής».

Και προσέθεσε ότι «πρέπει να μιλήσουμε για λύσεις για τη μείωση του επιπέδου των παράτυπων αφίξεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και για την παροχή ενός υποχρεωτικού μηχανισμού αλληλεγγύης, ώστε να διασφαλιστεί ότι όλοι στην Ευρώπη μοιράζονται το βάρος της μετανάστευσης με ίσο τρόπο».

«Δεν είναι καιρός για μοναχικές πτήσεις, είναι καιρός για μια ευρωπαϊκή λύση και είμαι βέβαιος ότι θα είναι μια καλή συνάντηση σήμερα», κατέληξε χαρακτηριστικά ο Νότης Μηταράκης.

«Κάτω από το 1% των αφίξεων θα μετεγκαταστήσει φέτος ο μηχανισμός»

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, ανέφερε ότι σήμερα υπάρχουν περίπου 18.000 αιτούντες άσυλο σε 34 καταυλισμούς στην Ελλάδα, ενώ συνολικά τα τελευταία 7 χρόνια, πάνω από ένα εκατομμύριο αφίξεις καταγράφηκαν στην Ελλάδα, η οποία ήταν το βασικό σημείο εισόδου κατά την κρίση στη Συρία (ειδικά το 2015 και το 2016).

Σημείωσε, επίσης, ότι το επίπεδο των αφίξεων έχει αυξηθεί στην Ελλάδα παράλληλα με την αύξηση των αφίξεων σε όλη την Ευρώπη.

Σε γενικές γραμμές, τόνισε ότι «από τις συνολικές αφίξεις που αναμένονται στα κράτη μέλη της πρώτης γραμμής, δυστυχώς, ο εθελοντικός μηχανισμός θα μετεγκαταστήσει μόνο λιγότερο από το 1% των συνολικών αφίξεων στις χώρες MED5 φέτος».