«Για πρώτη φορά πραγματοποιούνται μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή μέσω ΑΣΕΠ ενώ, συγχρόνως, προχωρά ταχύτατα και η διαδικασία διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση», υπογράμμισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, στη χθεσινή συνάντηση με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), καθώς και της Υφυπουργού Παιδείας κας Σοφίας Ζαχαράκη και της Γενικής Γραμματέως Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κας Σίσσυς Γκίκα.
Η διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου και οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, στην εν λόγω συνάντηση ενώ η Υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ ότι «παρά τις αντιξοότητες και την υποστελέχωση των Υπηρεσιών λόγω πανδημίας, έχουν επιταχυνθεί όλες οι διαδικασίες, προκειμένου, μετά την οριστικοποίηση των πινάκων ειδικής αγωγής, να προχωρήσουν και οι προσωρινοί πίνακες της Γενικής Εκπαίδευσης της προκήρυξης 1ΓΕ, οι οποίοι πράγματι, λίγες ώρες μετά, εκδόθηκαν από το ΑΣΕΠ». Η κα Κεραμέως υπογράμμισε μάλιστα ότι για πρώτη φορά πραγματοποιούνται μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή μέσω ΑΣΕΠ, ενώ συγχρόνως προχωρά ταχύτατα η διαδικασία διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση, μετά από 10 χρόνια.
Κατά την εκτενή συνάντηση, η Υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ ότι οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα επήλθαν κατόπιν αποφάσεων που ελήφθησαν στη βάση προτάσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), καθώς και ότι είναι επιθυμία του Υπουργείου να συνεχιστεί ο διάλογος με την ΟΛΜΕ σε επόμενες συναντήσεις και σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και δια βίου μάθησης, εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και επανεκκίνησης των σχολείων.
Παράλληλα, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι στο μάθημα των Καλλιτεχνικών δεν έχει συντελεστεί καμία αλλαγή ούτε στο Δημοτικό ούτε στο Γυμνάσιο. Στο Λύκειο τα καλλιτεχνικά μαθήματα υπήρχαν μόνο ως επιλογή, ενώ αντίθετα η Υπουργός εξέφρασε τη βούληση αυτά να ενισχυθούν και να υπάρξει μία λύση σε μια χρόνια παθογένεια αναφορικά με τα ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Δήλωσε, ειδικότερα, ότι καταβάλλονται προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης αναφορικά με τη διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικώς και συγκεκριμένα τη δυνατότητα αυτά να διδάσκονται στο πλαίσιο ενισχυτικής διδασκαλίας από κοινού σε μαθητές ομάδων σχολείων που τα επιλέγουν.
Επιπλέον η Υπουργός υπογράμμισε ότι μεταξύ των επιλογών της ηγεσίας ήταν η ενίσχυση της πληροφορικής και των ψηφιακών δεξιοτήτων, των ξένων γλωσσών και της φυσικής αγωγής, ενώ ενημέρωσε ότι οι Κοινωνιολόγοι (ΠΕ78) και οι Οικονομολόγοι (ΠΕ80) είναι στις πρώτες αναθέσεις για τις νέες θεματικές των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι οποίες, εφόσον η πιλοτική φάση λειτουργήσει ομαλά, θα επεκταθούν σε όλη την επικράτεια από το σχολικό έτος 2021-2022, ενώ συζητήθηκαν και άλλες σχετικές προτάσεις αναφορικά με επιμέρους ζητήματα αναθέσεων.
Κατόπιν της συνάντησης η κ, Κεραμέως δήλωσε: «Συναντηθήκαμε με την ΟΛΜΕ, και στη συζήτησή μας αναλύθηκαν εκτενώς οι αλλαγές που συντελούνται για την αναβάθμιση του σχολείου. Ακούσαμε τις απόψεις τους, είμαστε πάντοτε ανοιχτοί στο διάλογο και πρόθυμοι να εξετάσουμε κάθε πρόταση που καταθέτουν.»