Quantcast

Μητσοτάκης: Επιταχύνει τις διαδικασίες για την επέκταση του μετρό

Συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Καλλιθέας

Τι συζητήθηκε.

 

 

Η επέκταση του μετρό και τα έργα στο παραλιακό μέτωπο στην πολυάνθρωπη περιοχή της Καλλιθέας ήταν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο δήμαρχος Καλλιθέας, Δημήτρης Κάρναβος.

 

Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, η επέκταση του Μετρό στην περιοχή της Καλλιθέας, με πρόσβαση προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, και η ανάγκη επιτάχυνσης των έργων του παραλιακού μετώπου.

 

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο δήμαρχος Καλλιθέας, Δημήτρης Κάρναβος
Την ίδια ώρα, τα σχέδια για τη μελλοντική επέκταση του μετρό στα δυτικά και νότια προάστια της Αθήνας έχει ήδη ξεκινήσει να επεξεργάζεται η Αττικό Μετρό.

 

Οι επεκτάσεις προς τη Γλυφάδα και το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»

 

Η Αττικό Μετρό εξετάζει σοβαρά και το ενδεχόμενο επέκτασης της Γραμμής 2 προς τη Γλυφάδα και για τον λόγο αυτόν έχει ξεκινήσει η εκπόνηση των απαραίτητων συγκοινωνιακών μελετών και μελετών βιωσιμότητας. Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται προβλέπει την κατασκευή τριών νέων σταθμών, οι οποίοι θα συνδέουν τη Γλυφάδα με το νότιο τερματικό σταθμό της Γραμμής 2 στο Ελληνικό.

 

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο από τους τρεις νέους σταθμούς θα κατασκευαστούν επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, ενώ το τέρμα της γραμμής θα βρίσκεται στην Πλατεία Γλυφάδας (Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου).

 

 

Στελέχη της Αττικό Μετρό τονίζουν ότι τα τελευταία έτη η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί ένας επιπλέον σταθμός στην περιοχή της Άνω Γλυφάδας, καθώς έχουν υποβληθεί αρκετά αιτήματα για το έργο αυτό. Ωστόσο, η κατασκευή σταθμού στην περιοχή παρουσιάζει πολλές τεχνικές δυσκολίες, δεδομένου ότι οι εκσκαφές για την κατασκευή των σηράγγων θα πρέπει να γίνουν κάτω από σπίτια και όχι κάτω από τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

 

 

Ένα ακόμα έργο υπό εξέταση είναι η επέκταση του μετρό έως την Καλλιθέα και συγκεκριμένα έως το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Για το έργο αυτό η Αττικό Μετρό επεξεργάζεται δύο σενάρια.

 

Τα πρώτο προβλέπει την επέκταση της Γραμμής 1 των ΗΣΑΠ από τον σταθμό Πετράλωνα ή από το Θησείο, με χάραξη μέσα από την Καλλιθέα έως το «Σταύρος Νιάρχος», είτε μέσω της Λεωφόρου Αμφιθέας, είτε μέσω της Λεωφόρου Θησέως.

 

Η εναλλακτική επιλογή προβλέπει την επέκταση της Γραμμής 4 προς την Καλλιθέα από τον σταθμό της Ακαδημίας, ο οποίος αναμένεται να κατασκευαστεί επί της αφετηρίας των λεωφορείων στην ομώνυμη οδό, στο πλαίσιο της πρώτης φάσης της νέας Γραμμής 4.

 

 

Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, τα σχέδια που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ωριμότητα, αφορούν στην επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη προς το Ίλιον με την κατασκευή τριών νέων σταθμών. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι για την επέκταση της Γραμμής 2 στη βορειοδυτική Αττική η Αττικό Μετρό έχει ήδη ολοκληρώσει την εκπόνηση συγκοινωνιακών, τοπογραφικών και γεωλογικών μελετών.

 

 

Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, η Γραμμή 2 θα επεκταθεί κατά περίπου τέσσερα χιλιόμετρα από την Ανθούπολη, με την κατασκευή τριών νέων σταθμών.

 

 

Πρόκειται για τους σταθμούς Παλατιανή, στη συμβολή των λεωφόρων Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου, Ίλιον και τον σταθμό του Αγίου Νικολάου, ο οποίος θα κατασκευαστεί επί της ομώνυμης λεωφόρου. Το κόστος για την επέκταση της Γραμμής 2 υπολογίζεται σε περίπου 350.000.000 ευρώ.