Στην ομιλία του πριν από την ψήφιση του προϋπολογισμού του 2020 το βράδυ στη Βουλή, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να ανακοινώσει την εμπροσθοβαρή εφαρμογή εντός του 2020 – αντί του 2021- της δεύτερης δόσης της μείωσης του ΕΝΦΙΑ .
«Μέρα με την ημέρα καθώς θα δημιουργείται με ασφάλεια πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος θα ανακοινωθεί και η δεύτερη δόση της μείωσης του ΕΝΦΙΑ σε συνδυασμό με τις νέες αντικειμενικές αξίες» θα τονίσει.
Δεδομένου ότι η πρώτη μείωση που ανακοινώθηκε και εφαρμόστηκε και εκείνη νωρίτερα – από τα εκκαθαριστικά του Αυγούστου ενώ η προεκλογική δέσμευση Μητσοτάκη ήταν για το 2020- ήταν της τάξης του 22%, αυτό που απομένει έως το 30% είναι 8%. Η νέα μείωση εφόσον δεν υπάρξουν δημοσιονομικές ανατροπές θα εμφανιστεί στα εκκαθαριστικά του επόμενου Αυγούστου. Θα είναι μια επιπλέον ανάσα ιδιαίτερα στη μεσαία τάξη που αποτελεί κεντρική προτεραιότητα της κυβέρνησης της ΝΔ.
Ο πρωθυπουργός θα δώσει έμφαση και στις δύο νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες που στόχο έχουν να βάλουν τέλος στην ταλαιπωρία την οποία υφίστανται εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίοι και στις οποίες θα προχωρήσει η κυβέρνηση στις αρχές του 2020, αμέσως μετά το κλείσιμο της βουλής για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Θα εξυπηρετούν το αφήγημα Μητσοτάκη «είμαστε με τους πολλούς όχι με τους λίγους».
Μετά τη στάση εργασίας στο μετρό που παρέλυσε την Αττική εγκλωβίζοντας στα αυτοκίνητα τους εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, αναμένεται να φέρει τροπολογία η οποία θα εγγυάται την πραγματοποίηση ενός κατώτατου αριθμού δρομολογίων στις ώρες αιχμής, με βάση πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μία μειοψηφία της τάξης του 2% στο σύνολο των εργαζόμενων και 5% της βάρδιας, αποφάσισε τη στάση εργασίας. Δεν πραγματοποιήθηκε κανένα δρομολόγιο παρά το γεγονός ότι από τα 461 μέλη του σωματείου που απήργησε και τα οποία δούλευαν στην πρωινή βάρδια (6-10πμ) μόνο 25 δήλωσαν απεργοί στην καταγραφή προσωπικού στις 15.00.
Επίσης η στάση εργασίας ανακοινώθηκε στις 16.30 το απόγευμα ώστε να μην υπάρχει δυνατότητα της εταιρείας να προσφύγει στην δικαιοσύνη. Κι αυτό αποτελεί παράβαση κάθε εκ του νόμου προθεσμίας όπως τονίζουν πηγές του υπ.Μεταφορών.
Τα κενά του νόμου είναι τέτοια σήμερα που δεν μπορούν να θέσουν σε κίνηση έστω κάποια δρομολόγια οι εργαζόμενοι που δεν συμμετέχουν στην απεργία κι ας είναι πολλαπλάσιοι των απεργών. Αρκεί μια τοπική συμμετοχη σε κλάδο που άπτεται της ασφάλειας, για να κλείσουν όλα τα δρομολόγια. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στην διάθεση του το Newpost, το μισθολογικό κόστος της ΣΤΑΣΥ είναι περίπου 70 εκ. το χρόνο (Μισθολόγια και λοιπές παροχές χωρίς τις εργοδοτικές εισφορές). Με 2500 υπάλληλους αυτό οδηγεί σε 2.333 ευρώ μεικτά το μήνα σε 12μηνη βάση.
Όσο για την μετακίνηση των 21 υπαλλήλων στα εκδοτήρια που προκάλεσαν τη στάση εργασίας, αποφασίστηκε από την διοίκηση του μετρό διότι το 2014 όταν εκδότες και ελεγκτές ήταν στα εκδοτήρια, τα έσοδα από εισπράξεις της ΣΤΑΣΥ ήταν 220 εκ. Το 2018 τα έσοδα από εισπράξεις περιορίστηκαν στα 150 εκ. ευρώ. Παρά τις οικονομικές δυσκολίες και τα χαμηλά έσοδα, η νέα κυβέρνηση της ΝΔ ενέκρινε τις συλλογικές συμβάσεις που η προηγούμενη ηγεσία του υπ.Οικονομικών είχε αφήσει ανυπόγραφες εμπαίζοντας προεκλογικά τους εργαζομένους, όπως τονίζουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανακοίνωσε στη Βουλή ότι έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2020 θα έρθει στη Βουλή η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η οποία θα ορίζει θέματα «τα των συναθροίσεων» όπως είπε χαρακτηριστικά.
«Οι δρόμοι θα πάψουν να είναι κλειστοί ασυλλόγιστα, απροειδοποίητα και μοιρολατρικά» δήλωσε.