ΚΙΝΑΛ κατά Καραμανλή: Σκάνδαλο η επέκταση της συμφωνίας του ΣΥΡΙΖΑ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΑΛ

Απαντήσεις για την επέκταση – χωρίς διαγωνισμό- της συμφωνίας της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητά με ερώτησή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών – Μεταφορών το ΚΙΝΑΛ.

Οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ απαιτούν απαντήσεις γιατί πριν ακόμα γίνει κάποια επένδυση (γνωστή) από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η κυβέρνηση, χωρίς διαγωνισμό συμφώνησε με τους Ιταλούς επέκταση του χρονικού διαστήματος των 5 χρόνων σε 15  αυξάνοντας την χορηγία του ΣΥΡΙΖΑ των 250 εκ. ευρώ σε 750.

Στην ερώτηση τους τονίζουν ότι η τελευταία συμφωνία των Σταϊκούρα, Καραμανλή, αλλάζει τα δεδομένα που αφορούν στην απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς, η οποία μάλλον αναβάλλεται επ’ αόριστον. Πρόκειται, επισημαίνουν, για μία υπόθεση που έχει γκρίζες ζώνες, προκαλεί πολλά ερωτηματικά και απαιτεί καθαρές εξηγήσεις και απαντήσεις.

Θυμίζουν ότι στη συμφωνία πώλησης της κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε συμπεριληφθεί και ένα δώρο προς τους Ιταλούς ύψους 250 εκατομμυρίων αφού προβλέφθηκε αντί του τιμήματος αυτού η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, πέραν του δικτύου Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης –Ειδομένης, για 5 χρόνια, μέχρι το 2021. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους νέους Ιταλούς ιδιοκτήτες και την νέα Διοίκηση υποσχέθηκε στο πλαίσιο της συμφωνίας του 2017 να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Τώρα, αναφέρουν στην ερώτηση τους οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ, η κυβέρνηση της ΝΔ συμφώνησε επέκταση του χρονικού διαστήματος των 5 χρόνων σε 15  αυξάνοντας την χορηγία του ΣΥΡΙΖΑ και δεσμεύοντας την Ελλάδα και του Έλληνες φορολογούμενους στην καταβολή αυτού του ποσού προς τον ιταλικό όμιλο, συνοδευόμενη με νέες αόριστες υποσχέσεις για επενδύσεις  ύψους περίπου 2,5 δις ευρώ.

Η παράταξη, με βάση τα παραπάνω ρωτά του υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών- Μεταφορών να απαντήσουν:

  1.  Γιατί προχωρήσατε σε συμφωνία για απ’ ευθείας ανάθεση και όχι με κανονικό διεθνή διαγωνισμό στην σύμβαση των 500 επιπλέον εκ. ευρώ για την εκτέλεση των δρομολογίων των άγονων γραμμών μετά το 2021;
  2.  Για ποιο λόγο έγινε τώρα και όχι το 2021, δηλαδή στο τέλος της πενταετίας, η όποια συμφωνία αφορά στα δρομολόγια και την επιδότηση των λεγόμενων άγονων γραμμών;
  3.  Μετά την σκανδαλώδη αυτή επέκταση χωρίς διαγωνισμό της συμφωνίας για 15 χρόνια, θα μπορέσει να υπάρξει ανταγωνισμός και είσοδος και άλλων εταιρειών στην υποτιθέμενη απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά της χώρας μας ή ο ιταλικός όμιλος θα καταστεί πλέον μοναδικός προνομιούχος;
  4.  Η επιβάρυνση των Ελλήνων φορολογούμενων κατά 500 εκατομμυρίων ευρώ επιπλέον με τα οποία επιδοτείται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ποια ανταπόδοση έχει στην εθνική οικονομία; 
  5.  Υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες που να δικαιολογούν την ετήσια χορηγία των 50 εκατομμυρίων ευρώ, παρ’ όλες τις αλλαγές που έχουν γίνει ή θα υπάρξουν στο δίκτυο;
  6.  Έχει προβλεφθεί η επανεξέταση της αποζημίωσης των 50 εκατομμυρίων, καθώς από τις επενδύσεις της εταιρείας θα προκύψει, εξυγίανση και βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, σύμφωνα με τα όσα και ο ίδιος υποστηρίξατε; 
  7.  Ποιες δυνατότητες επανεξέτασης έχετε προβλέψει στη σύμβαση πριν την εισήγηση  για επικύρωση στη Βουλή;