Quantcast

ΚΙΝΑΛ: Η κυβέρνηση εργαλειοποιεί την τριτοβάθμια εκπαίδευση

«Οι σχολές των πόλεων της περιφέρειας επίσης έμειναν με ελάχιστους εισαχθέντες παρά την πολύχρονη παρουσία τους στο επιστημονικό γίγνεσθαι»

Για εργαλειοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μιλά σε ανακοίνωσή του το Δίκτυο Νέας Γενιάς του Κινήματος Αλλαγής για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

 

 

«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν έχει κανένα πλάνο για τη βελτίωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά κάνει ό,τι περνά από το χέρι με σαφή στόχευση την εργαλειοποίση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που θα οδηγήσει σε αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων», σημειώνει.

«Με την Βάση Εισαγωγής και τον τρόπο υπολογισμού της, χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο, αλλά μόνο πατώντας πάνω σε στατιστικά μεγέθη περίπου 40.000 υποψήφιοι έμαθαν σήμερα ότι μένουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι πρόκειται για κάποια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αν την ίδια ώρα η Κυβέρνηση δεν αγωνίζονταν όλη την χρονιά για την προώθηση των ιδιωτικών Κολλεγίων», συμπληρώνει.

Για τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως ότι οι “νέοι δεν εγκλωβίζονται πλέον στα Πανεπιστήμια”, το ΚΙΝΑΛ επισημαίνει ότι είναι απολύτως δικαιολογημένες, καθώς, «η ίδια δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το ελληνικό Πανεπιστήμιο και ότι αυτό συμβολίζει».

«Η Αρχιτεκτονική Σχολή της Ξάνθης που έμεινε χωρίς ούτε έναν εισακτέο είναι εμβληματική περίπτωση αστοχίας του νόμου της Νέας Δημοκρατίας και μόνο στόχο έχει απλώς να περικόψει με βάση στατιστικά μεγέθη την πρόσβαση των αποφοίτων του λυκείου στο δημόσιο πανεπιστήμιο», αναφέρει το ΚΙΝΑΛ.

«Οι σχολές των πόλεων της περιφέρειας επίσης έμειναν με ελάχιστους εισαχθέντες παρά την πολύχρονη παρουσία τους στο επιστημονικό γίγνεσθαι, γιατί οι οικογένειες των φοιτητών δεν μπορούν να τους στηρίξουν οικονομικά. Το μαθηματικό της Σάμου, εμβληματικό παράδειγμα επίσης, με μόλις 6 εισαχθέντες σε σχεδόν 300 θέσεις. Κανείς όμως δεν απολογείται για την ανυπαρξία συστήματος κοινωνικής στήριξης των φοιτητών που σπουδάζουν μακριά από τον τόπο τους και δεν έχουν τα χρήματα να καλύψουν τα έξοδα των σπουδών τους», προσθέτει.

Τέλος, «Τα αποτελέσματα αυτά είναι ντροπιαστικά για τους σχεδιαστές του συγκεκριμένου συστήματος. Μόνη στόχευση η σταδιακή υποτίμηση του δημοσίου πανεπιστημίου, ο κοινωνικός αποκλεισμός των φτωχών μαθητών, και η διαμόρφωση ευνοϊκού περιβάλλοντος κερδοσκοπίας από κάθε λογής κολλεγιάρχες», σημειώνει το ΚΙΝΑΛ.