Quantcast

Κικίλιας: Η συνεργασία μας με ΗΠΑ και Ισραήλ αποτυπώθηκε στην τουριστική άνοδο της Αθήνας

Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στην επέκταση της τουριστικής περιόδου που δεν είναι κάτι άυλο αλλά συμβάλλει πολύ στα έσοδα των Ελλήνων πολιτών που ασχολούνται με τον τουρισμό

Για τις φετινές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, τις συμφωνίες που έγιναν και αυτές που δρομολογούνται με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση αλλά και την επέκταση της τουριστικής περιόδου, για την ενίσχυση του εγχώριου και την ανάπτυξη του αστικού τουρισμού καθώς και για τα έργα υποδομής που προωθούνται μίλησε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου στο πλαίσιο του Συνεδρίου «Ελληνικός Τουρισμός: Μια εθνική υπόθεση».

 

«Το υπουργείο Οικονομικών είχε βάλει ως στόχο στον προϋπολογισμό τα έσοδα από τον τουρισμό να φτάσουν το 80% του 2019. Όταν ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, με διψήφια νούμερα πληθωρισμού, ενεργειακή κρίση, ακρίβεια και αστάθεια, μου είπαν από το οικονομικό επιτελείο να κάνουμε ό,τι μπορούμε. Και καταφέραμε όχι μόνο να φτάσουμε, αλλά και να ξεπεράσουμε τον στόχο κατά 3 δισ. Πρόκειται για αδιαμεσολάβητα, πραγματικά έσοδα που πήγαν στην ελληνική οικονομία και στην ελληνική κοινωνία», είπε ο κ. Κικίλιας.

Αναφερόμενος στις εισηγήσεις του πρέσβη των ΗΠΑ, Τζόρτζ Τσούνη, οποίος υπογράμμισε τη σημασία της συμφωνιών του Έλληνα υπουργού Τουρισμού με τις αμερικανικές αερογραμμές για απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ στο «Ελ. Βενιζέλος» αλλά και του πρέσβη του Ισραήλ, Νόαμ Κατζ, που τόνισε ότι το ενδιαφέρον των Ισραηλινών για τουρισμό στην Ελλάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου αποτυπώνεται στον μεγάλο αριθμό πτήσεων που δρομολογήθηκαν το 2022 προς ελληνικούς προορισμούς (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κρήτη, Κάρπαθος Κως, Μύκονος, Πρέβεζα, Λευκάδα, Καλαμάτα κ.α), ο κ. Κικίλιας δήλωσε ότι η μεγαλύτερη πηγή ταξιδιωτικών εσόδων είναι οι αεροπορικές εταιρείες, υπογραμμίζοντας ότι ο ΕΟΤ συνυπέγραψε με 11 αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις την off-season περίοδο. «Ο στόχος της επέκτασης της τουριστικής περιόδου επετεύχθη και αυτό δεν είναι άυλο, μεταφράζεται σε έσοδα που πηγαίνουν στην τσέπη των Ελλήνων πολιτών» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε ερώτηση για τη στήριξη του εγχώριου τουρισμού ο κ. Κικίλιας απάντησε: «Αυτός που βοήθησε στην ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού έχει ονοματεπώνυμο: Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός έδωσε 100 εκατ. ευρώ σε άυλες κάρτες για οικογένειες οι οποίες δεν μπορούσαν ή χρειάζονταν στήριξη. Έδωσε 400.000 κάρτες μέσω του προγράμματος ”Τουρισμός για Όλους”, εκ των οποίων τις 125.000 θα τις κληρώσουμε μετά τις γιορτές για να στηρίξουμε περαιτέρω τους χειμερινούς και ορεινούς προορισμούς, τα μικρά ξενοδοχεία και καταλύματα. Ποτέ δεν έχει δοθεί τόσο μεγάλο χρηματικό ποσό για τη στήριξη του εγχώριου τουρισμού».

Τέλος ο κ. Κικίλιας μίλησε για τον αστικό τουρισμό και ειδικότερα για το brand «Αθήνα», επισημαίνοντας ότι έρχονται και επενδύουν ισχυροί ξενοδοχειακοί κολοσσοί. Αναφερόμενος στην αθηναϊκή Ριβιέρα είπε ότι η Αθήνα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα της οποίας το αστικό κέντρο είναι τόσο κοντά στις παραλίες. Μίλησε επίσης για την καθοριστική συμφωνία με την οποία η Ελλάδα συμπεριλήφθηκε στον γαστρονομικό οδηγό Michelin καθώς και στις δυνατότητες που υπάρχουν για την περαιτέρω ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού στην πρωτεύουσα με την ανέγερση ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής.