Κεραμέως: Ξεκινά διάλογο για την αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΒΑΣΕΙΣ

Τι πρωτοβουλίες ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

 

 

H Νίκη Κεραμέως εξήγγειλε πρωτοβουλίες, μιλώντας σήμερα στο ΣΚΑΙ, μετά και τα φετινά, διαλυτικά φαινόμενα στις πανελλήνιες.

 

 

«Πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει. Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί», επισήμανε χαρακτηριστικά.

 

 

Ανακοίνωσε εντατικό διάλογο

 

«Βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις διάφορες λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό, τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές, η οικονομία, στις Σχολές Πληροφορικής, η πληροφορική», υποστήριξε η υπουργός.

 

 

«Ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Πανεπιστημίων, όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο», ανέφερε η κ. Κεραμέως.

 

 

Όσον αφορά την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, η υπουργός τόνισε ότι αυτός «πρέπει να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση των πραγματικών αναγκών της χώρας».

 

 

 

Αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης

 

«Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας –δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης– και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία», είπε η κα. Κεραμέως.

 

 

«Οι αλλαγές που έχουμε ξεκινήσει είναι από κάτω προς τα πάνω. Ξεκινήσαμε με τα νηπιαγωγεία και τα σχολεία. Τώρα πάμε σε επαγγελματική και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιστοίχως», κατέληξε η υπουργός.