Η καλλιέργεια δεξιοτήτων αποτελεί «το μεγάλο εφόδιο» για την προσαρμογή των σημερινών μαθητών και αυριανών πολιτών «στη διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας», ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στην 7η Ετήσια Οικονομική Διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ) με τίτλο «Επιχειρηματικότητα 2.0 για την Ελλάδα 2.0».
Η κ. Κεραμέως τόνισε πως το εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να παρέχει «γνώσεις και δεξιότητες». Μελέτες δείχνουν, ότι μπορεί κανείς να σπουδάζει ένα επάγγελμα, αλλά πλέον θα αλλάξει αρκετά επαγγέλματα, μια τάση που θα μεγαλώσει στο μέλλον, εξήγησε η κ. Κεραμέως. Για το λόγο αυτό, τα παιδιά πρέπει να είναι όσο το δυνατό καλύτερα προετοιμασμένα, πρόσθεσε.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα ενισχύεται τόσο με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, όσο και με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών και τα καινούργια βιβλία, πολλά από τα οποία ήταν απαρχαιωμένα, περιέγραψε η κ. Κεραμέως. Παράλληλα, γίνονται οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών «σε αυτή τη νέα φιλοσοφία», όπως είπε. «Φεύγουμε από ένα σύστημα που μαθαίνεις και πάμε σε ένα σύστημα που σου μαθαίνει να μαθαίνεις», επισήμανε η κ. Κεραμέως.
Η έμφαση δίνεται από το νηπιαγωγείο, όπου εισάγονται τα Αγγλικά, για παράδειγμα, ένα μάθημα που διδασκόταν στα ιδιωτικά, αλλά όχι στα δημόσια σχολεία σε αυτή την ηλικία.
Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία που διπλασιάστηκαν, η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, το Παράλληλο Μηχανογραφικό στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η «ενίσχυση» της Γ’ Βάθμιας Εκπαίδευσης με μεγαλύτερη «αυτονομία και ελευθερία κινήσεων» των πανεπιστημίων και αλλαγή στη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και της αξιολόγησης αποτελούν κάποιες από τις μεταρρυθμίσεις, που σκοπό έχουν «την αναβάθμιση της παιδείας σε ένα περιβάλλον που διαρκώς αλλάζει», υποστήριξε η υπουργός Παιδείας.